Tvillinger/flerlinger

Bjotup90

Flørter med forumet
Hei!
Er det flere som venter tvillinger?

Vi var på tidlig ultralyd for to dager siden og der var det veldig tydelig at "her er det to!"...
Reaksjonen til samboeren og meg var å bryte ut i latter. Ingen av oss som har tvillinger i familien og vi hadde aldri sett for oss at vi plutselig skulle bli 3 barnsforeldre (har en fra før). Vi er fortsatt i sjokk. Men kan med hånden på hjertet si at jeg er veldig glad for at vi tok tidlig ultralyd og fikk vite det nå i stede for om 5 uker :hilarious: Det blir nok veldig fint når sjokket har lagt seg, og vi skal selvfølgelig beholde begge to :Heartred
 
Vi venter ikke tvillinger denne gangen, men har gutt/jente tvillinger på 3 år hjemme. Jeg kan si at dere har utrolig masse å se frem til, det er altså helt magisk å få oppleve det unike båndet som tvillinger har seg imellom- gled dere! Og så all den kosen :) Selv om jeg skal ikke underdrive, det kan være utrolig slitsomt til tider. Bare husk at det blir bedre! Rundt 2.5 års alder blir de veldig flinke til å leke sammen og da følte vi at masse løsnet! Pluss man blir rågod på rutiner :)
Kos dere med et unikt svangerskap og en fantastisk babytid i møte :)
 
Hei!
Er det flere som venter tvillinger?

Vi var på tidlig ultralyd for to dager siden og der var det veldig tydelig at "her er det to!"...
Reaksjonen til samboeren og meg var å bryte ut i latter. Ingen av oss som har tvillinger i familien og vi hadde aldri sett for oss at vi plutselig skulle bli 3 barnsforeldre (har en fra før). Vi er fortsatt i sjokk. Men kan med hånden på hjertet si at jeg er veldig glad for at vi tok tidlig ultralyd og fikk vite det nå i stede for om 5 uker :hilarious: Det blir nok veldig fint når sjokket har lagt seg, og vi skal selvfølgelig beholde begge to :Heartred
gratulerer :D så stas med tvillinger!
 
Hei!
Er det flere som venter tvillinger?

Vi var på tidlig ultralyd for to dager siden og der var det veldig tydelig at "her er det to!"...
Reaksjonen til samboeren og meg var å bryte ut i latter. Ingen av oss som har tvillinger i familien og vi hadde aldri sett for oss at vi plutselig skulle bli 3 barnsforeldre (har en fra før). Vi er fortsatt i sjokk. Men kan med hånden på hjertet si at jeg er veldig glad for at vi tok tidlig ultralyd og fikk vite det nå i stede for om 5 uker :hilarious: Det blir nok veldig fint når sjokket har lagt seg, og vi skal selvfølgelig beholde begge to :Heartred
Venter kun en gutt her men vi trodde det var to en liten stund! :joyful: gratulerer med tvillinger ❤
 
Utrolig spennende, gratulerer!
Kan se for meg det sjokket man får, men når man får justert forventninger o.l. blir det nok veldig gøy:)
 
Så gøy at dere venter tvillinger :smug::Heartred:Heartred
Her er det bare en baby , men er tante til to tvillinger , helt fascinert over hvor godt dem fikk rutine på alt , ei litt mer stressa tante som passa dem alene :gen053
 
Jeg venter tvillinger. De kunne ikke si om de er eneggede eller toeggede, men de har hver sin fostersekk og morkake (det kan visst eneggede ha også om egget deler seg før dag 3). Var på første ul uke 10+2 da jeg trodde jeg var 12 uker. Jeg så det før legen sa noe at her er det to. Veldig sjokkert både jeg og mannen da det ikke finnes i våre familier. Var på ny ul uke 12+2, men jeg visste ikke at en kan tippe kjønn så tidlig, så jeg spurte ikke. Var mer opptatt av nakkefold og nesebein.:facepalm: Men nå er jeg 16+5 og venter spent på oul to dager før jul.:happy:
 
Jeg venter tvillinger. De kunne ikke si om de er eneggede eller toeggede, men de har hver sin fostersekk og morkake (det kan visst eneggede ha også om egget deler seg før dag 3). Var på første ul uke 10+2 da jeg trodde jeg var 12 uker. Jeg så det før legen sa noe at her er det to. Veldig sjokkert både jeg og mannen da det ikke finnes i våre familier. Var på ny ul uke 12+2, men jeg visste ikke at en kan tippe kjønn så tidlig, så jeg spurte ikke. Var mer opptatt av nakkefold og nesebein.:facepalm: Men nå er jeg 16+5 og venter spent på oul to dager før jul.:happy:
Så fantastisk, gratulerer! Dere har så mye herlig i vente altså!! :)
 
Så fantastisk, gratulerer! Dere har så mye herlig i vente altså!! :)
Takk!:cat: Etter at sjokket har lagt seg så gleder jeg meg mer og mer. Selv om jeg av og til får katastrofetanker om hvordan det skal gå.:nailbiting: Er mine første barn, mens mannen har tre fra før.:happy:
 
Takk!:cat: Etter at sjokket har lagt seg så gleder jeg meg mer og mer. Selv om jeg av og til får katastrofetanker om hvordan det skal gå.:nailbiting: Er mine første barn, mens mannen har tre fra før.:happy:
Tvillingene var våre første også, og det er litt bratt læringskurve med to små samtidig, men fy søren så unik, nydelig opplevelse. Vi føler oss ordentlig beæret til tider når vi ser det unike båndet de har mellom seg.
Mitt tips er å prøve å jobbe litt i skift i starten, da får den andre hvile seg. Vi plasserte barna i babynest i sofaen og en av oss satt imellom. Våre ble flaskebarn (premature) og da gikk det fint for en å mate begge mens den andre av oss sov. Ellers fikk vi låne en balje med hjul som vi plasserte barna i når vi skulle trille inn til stellerommet. Da slipper man å la en være igjen, begge blir med :) og så hadde vi en sprinkelseng med uro og litt musikk ved siden av stellebordet slik at den "ventende tvillingen" ble underholdt. Litt mindre stress for mor da :)
 
Om ikke dere har sett: på Facebook er det en tvilling-gruppe: Twin team 2021. Dere er hjertelig velkommen! :)
 
Hvordan går det med dere andre tvilling-rugere?:) Jeg fikk vite på OUL at jeg venter en av hver. Syns magen min har kommet veldig langt opp de sidtw ukene - livmora er mange cm over navlen. Begynner å bli lite plass til mat i magesekken.:p
 
Hvordan går det med dere andre tvilling-rugere?:) Jeg fikk vite på OUL at jeg venter en av hver. Syns magen min har kommet veldig langt opp de sidtw ukene - livmora er mange cm over navlen. Begynner å bli lite plass til mat i magesekken.:p

Formen er stort god her. Men ja begynner å bli trangt og bekkenet krangler litt... Føles som man er godt over 30 uker på vei, men har kun kommet til uke 22 :wacky:
Livmoren er godt over navlen her, men jeg bærer mye foran, så synes nesten ikke at jeg er gravid bakfra :woot:

Gøy (men vondt og litt slitsomt) med mye bevegelse da :hilarious: De turner inni der begge to :confused:
 
Back
Topp