Tvillinger/flere

Håpetpåenhjerteknuser

Forelsket i forumet
Er det noen som har følelsen av flere enn en som spirer??

Jeg er veldig redd det kan være flere, har tvillinger på begge sider, veeeeldig mange pluss at min oldemor er trilling...

Ikke nok med at det er mye av det, jeg ble gravid på pergo, noe som også øker risikoen for flere... På ul i uke 3 kunne man ikke se om det ble flere eller ikke så kjenner jeg er litt småstresset siden jeg ikke vet..

Har gått opp 2kg på 4uker, jeg pleier aldri å gå opp i vekt, og spiser ikke mer enn vanlig.. Magen er også blitt større, men det kan være at jeg er oppblåst hele tiden :p

Flere som er i samme båt og ikke har fått bekreftet avkreftet?
 
Er det noen som har følelsen av flere enn en som spirer??

Jeg er veldig redd det kan være flere, har tvillinger på begge sider, veeeeldig mange pluss at min oldemor er trilling...

Ikke nok med at det er mye av det, jeg ble gravid på pergo, noe som også øker risikoen for flere... På ul i uke 3 kunne man ikke se om det ble flere eller ikke så kjenner jeg er litt småstresset siden jeg ikke vet..

Har gått opp 2kg på 4uker, jeg pleier aldri å gå opp i vekt, og spiser ikke mer enn vanlig.. Magen er også blitt større, men det kan være at jeg er oppblåst hele tiden :p

Flere som er i samme båt og ikke har fått bekreftet avkreftet?

jeg har på følelsen det kan være to :p men det er fordi jeg har vært gjennom IVF, satt bare inn 1 egg, men magen ser altfor skummelt stor ut til å bare være en :p kan jo få tvillinger selv om man bare setter inn 1 egg.. og har gått gjennom 5 uker hormonbeh i tillegg så.. hehe
har bare gått opp 1 kg, men ser ut som 20kg :p
kan være fordi jeg er gravid for 7.gang da... men kun 2 fullgåtte sv .skap bak meg...

får det bekreftet om 2 uker ca da riksen ønsker man skal ta tidlig ul for å se antall fostre...
jeg hadde blitt evig takknemlig for tvillinger jeg da siden vi har vært prøvere i nesten 4 år før vi endelig klarte de t:)
 
Er det noen som har følelsen av flere enn en som spirer??

Jeg er veldig redd det kan være flere, har tvillinger på begge sider, veeeeldig mange pluss at min oldemor er trilling...

Ikke nok med at det er mye av det, jeg ble gravid på pergo, noe som også øker risikoen for flere... På ul i uke 3 kunne man ikke se om det ble flere eller ikke så kjenner jeg er litt småstresset siden jeg ikke vet..

Har gått opp 2kg på 4uker, jeg pleier aldri å gå opp i vekt, og spiser ikke mer enn vanlig.. Magen er også blitt større, men det kan være at jeg er oppblåst hele tiden :p

Flere som er i samme båt og ikke har fått bekreftet avkreftet?

Oi det var mange indikatorer:/ har du barn fra før?
 
jeg har på følelsen det kan være to :p men det er fordi jeg har vært gjennom IVF, satt bare inn 1 egg, men magen ser altfor skummelt stor ut til å bare være en :p kan jo få tvillinger selv om man bare setter inn 1 egg.. og har gått gjennom 5 uker hormonbeh i tillegg så.. hehe
har bare gått opp 1 kg, men ser ut som 20kg :p
kan være fordi jeg er gravid for 7.gang da... men kun 2 fullgåtte sv .skap bak meg...

får det bekreftet om 2 uker ca da riksen ønsker man skal ta tidlig ul for å se antall fostre...
jeg hadde blitt evig takknemlig for tvillinger jeg da siden vi har vært prøvere i nesten 4 år før vi endelig klarte de t:)

Jeg er også gravid via prøverør, men på icsiforsøk da. Men må det ikke to sædceller på ett egg for at det skal være tvillinger?
 
Last edited:
Jeg er også gravid via prøverør, men på icsiforsøk da. Men må det ikke to sædceller til for at det skal være tvillinger?

Haha flaut.. Men trodde det var egget det hadde med å gjøre jeg ...
 
Jeg er også gravid via prøverør, men på icsiforsøk da. Men må det ikke to sædceller til for at det skal være tvillinger?
Egget kan jo dele seg og bli til eneggede :) Ellers så er det vanlige tvillinger med to egg og sædceller ;)
 
Da har jeg lest litt om eneggede og toeggede tvillinger. Eneggede deler sædcelle og eggceller, mens toeggede har vær sinn sædcelle og eggcelle. Så vi alle kan kan bli gravide eneggede tvillinger:p
 
Okei, så da må det ikke to sædceller på ett egg for at det skal eneggede tvillinger?
Nei for da har de ikke samme DNA. Det er jo det som er forskjellen på eneggede og toeggede. Om de ser like ut eller ser ut som søsken ellers. Vi kan alle få tvillinger ja, men ikke akkurat vanlig. Dobbelt med kaos og dobbelt med lykke ser jeg for meg :p
 
Nei for da har de ikke samme DNA. Det er jo det som er forskjellen på eneggede og toeggede. Om de ser like ut eller ser ut som søsken ellers. Vi kan alle få tvillinger ja, men ikke akkurat vanlig. Dobbelt med kaos og dobbelt med lykke ser jeg for meg :p
Jeg fant ut av det;) måtte Google litt... Nesten så man håper på tvillinger, men sannsynligheten er vel liten.. Samboeren er tvilling også har jeg søskenbarn som er tvilling, så det finnes jo en sjangse da:p
 
Jeg fant ut av det;) måtte Google litt... Nesten så man håper på tvillinger, men sannsynligheten er vel liten.. Samboeren er tvilling også har jeg søskenbarn som er tvilling, så det finnes jo en sjangse da:p
Vi får se hvor mange av oss det blir. Alltid noen :) Har det i familien vi og, på begge sider men tror ikke det har så mye å si alltid.
 
Mannen er overbevist om at det er tvillinger. Jeg er heller skeptisk.. men nå har jeg flere tvillingpar i min familie- faktisk to par tvillingsøstre ;)
 
Nå er det sånn at det kunn er toeggede tvillinger som er arvelig. eneggede tvillinger kan skje hvem som helst uavhengig av hva som er i familien. :p
 
Jeg har hørt en teori... Dersom man har tvillinger i slekta, og dette går i arv sånn at senere generasjoner også får tvillinger, så vil det hoppe over en generasjon! Slik at bare annethvert ledd av generasjonene kan få tvillinger. Så om din mor har fått tvillinger vil ikke du få det. Men om din bestemor har fått tvillinger så vil ikke din mamma få det, men du kan også få tvillinger da Regner med dette gjelder toeggede :) Bare en teori da går jeg ut fra :p;)
 
Vi har toeggete i hvert ledd, langt tilbake til min tippoldemor , som fikk tvillinger hvor en var min oldemor, som fikk tvillinger og min mormor fikk min mor som er tvilling. men har stoppet opp der. Min mor fikk aldri tvillinger, og jeg har 2 single barn fra før, så sjansen er vel her. Hadde stor blødning med begge mine barn i graviditeten så mulig jeg har bort på noe en gang, men kan jo være andre grunner også. Blir spennende å se. Kan ikke si jeg er forberedt på å bli 4 barns mor
 
Back
Topp