Tvillingene er født ^^, Oppdatert.

MammaiMai

Flørter med forumet
Oppdaterer dette innlegget i stede for å lage et nytt innlegg , så her kan dere lese litt mer om ankomsten til tvillingene :-)

27.03.2012 kom våre to små tvillinggutter til verden. Jeg var da akkurat 35+0 uker på vei, de ble forløst med keisersnitt pga dårlig blodtilførsel i navlestrengen til Benjamin, vekstavvik hos Emilian, i tillegg til at svangerskapsforgitfningen min ble forverret. Heldigvis ble det planlagt dagen i forveien, slik at vi slapp noe hastesnitt.


Emilian kom ut kl 08:53, vekten viste da 1480gr og han er 43cm lang. Benjamin kom bare 1 minutt senere, vekten viste da 2290gr, og målebåndet viste 45cm.

Jeg ble liggende i 9 timer på overvåkning etter keisersnittet, pga blodtrykket mitt var på rundt 180/110, og ikke ville roe seg. Så bortsett fra noen få sekunder med et syn av barna på operasjonsstuen, så fikk jeg ikke muligheten til å se de på 9 timer. Like etter keisersnittet tenkte jeg aldri igjen, men nå allerede 1 uke etter så husker jeg ikke hvorfor jeg ikke ville gjennom det en gang til. Tror kanskje det var pga legen som bommet 5 ganger med spinalbedøvelsen, før det ble riktig.

Emilian hadde lavt blodsukker, og fikk derfor glukose intravenøst det første døgnet, bortsett fra det var han så frisk og sterk som overhode mulig. Benjamin hadde "våte lunger", og ble liggende med noe som heter c-pap for å få hjelp til å puste bedre, og måtte ligge i en åpen kuvøse. Etter to døgn klarte han seg med vanlig oksygen trakt, og nå, litt over en uke etter så klarer han seg helt fint på egen hånd. Det eneste er at de ligger fortsatt på varmemadrass, siden Emilian er så liten enda.

Ammingen begynner å komme i gang, og melken bokstaveligtalt renner ut fra brystene i tid og utid. Midlertidig får de mat gjennom sonde, også prøver vi å amme før hvert sondemåltid i tillegg. Barna har kommet opp til fødselsvekten sin igjen i det minste, og stiger sakte men sikkert mer. Vi har noen uker igjen med sykehusopphold, men det går fremover for hver dag, og vi gleder oss utrolig mye til vi kan dra hjem med de søte små englene våre <3
 
Gratulerer så mye:) Så bra at de små har det fint, lykke til videre og kos dere masse!!
 
Gratulere så mye:-)
 
Gratulerer så masse med to små gutter! Kos dere masse, håper de blir store og sterke fort
 

Gratulerer så mye! emoticon
Håper de fortsetter å være flinke til å spise så de legger fort på seg og blir store og sterke. Lykke til framover. :-)
 
Gratulerer så masse med 2 små gutter
 
grattis    kose deg masse med de søte små <3
 
Gratulerer så mye med 2 prinser!

Håper de vokser seg store og sterke raskt.

Hvilken uke er du i nå da de kom?
 
Gratulerer så mye!!
 
gratulerer :)
 
Gratulere så masse med 2 små prinser:-)
 
Gratulerer så mye med guttene dine!!! Håper alt går bra framover og at dere kan kose dere sammen!
Begynte fødselen av seg selv eller ble du satt igang?
 
Gratulerer masse med de små;) og masse lykke til på NFI.

Kjenner det litt når de begynner å "poppe" ut i maigruppa, skummelt når det nærmer seg.men såååå utrolig koselig.
Nyt  tiden fremover så godt du/ dere kan;)
 
Gratulerer så masse med guttene...Så flott at alt er bra:)
 
Gratulerer så mye med de to skattene, håper de vokser raskt store og sterke :) Og de beste ønsker for fremtiden :D
 
Gratulerer så mye
 
Back
Topp