Tvillingar?

mammas_elskling

Forelsket i forumet
Är de någon här som har varit gravid med tvillingar innan? Märkte ni det i början av graviditeten på något sätt? Var man dubbelt så kvalm, dubbelt så trött? Skulle va spännande och veta eftersom ja har chans för tvillingar på min mans sida. Tyckte också de va konstigt att ja fick så pass tydligt sträck på testen redan 1 vecka innan IKM
 
Aner ikke. Men lurer litt på det samme. Moren til min samboer er tvilling :o
 
Det er vanlig å ha sterkere symptomer ved tvillinggraviditet, men det er nok ikke uvanlig å ha lite symptomer heller. Det kan være økt sjangse for tvillinger dersom det er toeggede tvillinger på mors side, at det er tvillinger på fars side har ingen betydning.
 
Jeg var vel litt mer kvalm i tvillingsvangerskapet, men lurer litt på om det var fordi jeg ikke hadde barn fra før da og sov altfor lenge. Og dermed kvalm fordi utsatte frokosten for lenge hehe.
Men ellers kan ikke mannen påvirke deg til å slippe flere egg. Det må ligge i dine gener. Din mann kan overføre genet evt til deres datter. Eneggede tvillinger er ikke arvelig.
 
Jeg sniker litt :p
jeg er førstegans så jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg fikk ekstreme symptomer med en gang og ekstrem kvalm:p jeg ble VELDIG gravid allerede i uke 5..
 
Jeg håper på tvillinger :D har det i familien.. Mormor er toegga tvilling, og ingen har fått tvillinger etter de ble født, så syns det er på tide at en får det, og veldig gjerne meg :p
 
Back
Topp