Tvilling-tråden

Var til TUL i dag [emoji5] Alt så bra ut med begge. Nokså sikkert to-eggene og så ut som de hadde hver sin morkake. De var like store og det stemte at vi var i uke 14 nå.
De har blitt så store! [emoji847]
Nå er neste kontroll OUL i uke 19. Så blir det ny kontroll 1 mnd igjen etter det.

Var til TUL i dag [emoji5] Alt så bra ut med begge. Nokså sikkert to-eggene og så ut som de hadde hver sin morkake. De var like store og det stemte at vi var i uke 14 nå.
Nå er neste kontroll OUL i uke 19. Så blir det ny kontroll 1 mnd igjen etter det.
Så moro! Toegga= mindre risiko, så det er jo bra :happy: tiden fremover kommer til å gå kjempefort! Og neste kontroll er så sykt spennende i forhold til uke 14, mye skjer inni der på den tiden :happy:

Så moro! Toegga= mindre risiko, så det er jo bra :happy: tiden fremover kommer til å gå kjempefort! Og neste kontroll er så sykt spennende i forhold til uke 14, mye skjer inni der på den tiden :happy:

Takk! [emoji847] Ja, det var virkelig godt å vite de har hvert sitt av alt.
Jeg syns det har skjedd så mye mellom hver ultralyd jeg (uke 6, 8, 13 og 14). Kan tenke meg de har vokst til uke 19 ja! Det blir gøy når sambo endelig skal være med og hilse på mini 1 [emoji176] og mini 2 også [emoji176]

Så kjekt :) Kan tenke meg de var blitt store ja, helt utrolig hvordan de vokser i starten. Jeg skal på ultralyd imorgen, er da 15+2 og lurer veldig på om vi kommer til å se noe antydning til kjønn. Men hva så de etter på den ultralyden du var på nå? Målte de bare størrelse og så at hjertet slo som det skal, eller så de på andre ting også?

Så kjekt :) Kan tenke meg de var blitt store ja, helt utrolig hvordan de vokser i starten. Jeg skal på ultralyd imorgen, er da 15+2 og lurer veldig på om vi kommer til å se noe antydning til kjønn. Men hva så de etter på den ultralyden du var på nå? Målte de bare størrelse og så at hjertet slo som det skal, eller så de på andre ting også?

Du kommer til å få se små mini-mennesker [emoji847] Det blir nok magisk! [emoji92]
Legen på Ahus ville ikke engang prøve å se etter kjønn. Hun sa det var såpass tidlig at man fort kunne ta feil. Faktisk var visstnok jenters kjønnslepper så store at man kunne mistolke det til å være gutt. Men om du får vite noe er det jo ekstra gøy da [emoji6] jeg må pent vente til uke 19.

Legen målte veldig mye. Spesielt hodeomkrets, lårben, lengde fra hode til rumpe osv.. hun sa ikke så mye og jeg bare nøt utsikten [emoji6] De var hvertfall like store, og det var veldig bra. Og hun trodde de hadde hver sin morkake. Hun prøvde også å sjekke om de var eneggede, eller toeggede. Hun var sikker på toeggede hos meg.

Da har jeg fått sett disse små trollene igjen. De vokser helt perfekt og var like store. Hun prøvde om hun kunne se kjønn på de, men de gjemte seg godt kan man si, så det var ikke sjans i det hele tatt til å se noe som helst. Det viktigste er at de vokser som de skal ❤️❤️ og greit med en liten "virkelighetssjekk" på at det faktisk er to som vokser inni der De har hver sin morkake og hver sin fostersekk, så det meste tyder på at det er begge eggene som har festet seg.

Da har jeg fått sett disse små trollene igjen. De vokser helt perfekt og var like store. Hun prøvde om hun kunne se kjønn på de, men de gjemte seg godt kan man si, så det var ikke sjans i det hele tatt til å se noe som helst. Det viktigste er at de vokser som de skal [emoji173]️[emoji173]️ og greit med en liten "virkelighetssjekk" på at det faktisk er to som vokser inni der De har hver sin morkake og hver sin fostersekk, så det meste tyder på at det er begge eggene som har festet seg.

Herlig [emoji5] Godt å høre! Når skal du inn igjen? For oss er neste kontroll OUL i uke 19

Herlig [emoji5] Godt å høre! Når skal du inn igjen? For oss er neste kontroll OUL i uke 19
Neste kontroll er egentlig jordmor 26 juni, men neste ultralyd blir den ordinære den 14 juli. Gleder meg veldig allerede!

Er vel 18+6 under den ordinære ultralyden forresten :)

Neste kontroll er egentlig jordmor 26 juni, men neste ultralyd blir den ordinære den 14 juli. Gleder meg veldig allerede!

Skjønner [emoji5] Jeg skal til fastlegen 29 juni, men det er blandt annet fordi vi ikke har jordmor her lenger. Tviler på at det blir ultralyd hos fastlegen selvom de har ett apparat der. Blir vel mest blodprøver og blodtrykk osv.

Ikke lenge til din OUL da! [emoji847]

Noen som har kjøpt denne boka? Er den bra? Eventuell noen andre bøker som anbefales til tvillinggravide? [emoji171][emoji170]
de420c1a2657c8750e1c67ba82ac62d0.png

Noen som har kjøpt denne boka? Er den bra? Eventuell noen andre bøker som anbefales til tvillinggravide? [emoji171][emoji170]
Den har jeg lest ja, synes den var veldig grei å ha!! Har også kost meg med boka Pappa ser dobbelt - anbefales! [emoji3]

Den har jeg lest ja, synes den var veldig grei å ha!! Har også kost meg med boka Pappa ser dobbelt - anbefales! [emoji3]

Takk for tips! Er den pappaboken lett-lest? Tenker på til sambo som egentlig ikke er så glad i å lese [emoji6]

Fikk lånt den av en annen tvillingmor, den var veldig kjekk å lese i[emoji4]

Absolutt! Nesten bare bilder og tegneserier [emoji3] Designa for pappaer [emoji16]

Konge! Da tror jeg det blir en liten ekstra bursdagsgave til ham [emoji6][emoji1360]

Fikk lånt den av en annen tvillingmor, den var veldig kjekk å lese i[emoji4]

Da skal denne boka bestilles også, føler at jeg må suge til meg alt av info som jeg kan [emoji6]

Da har jeg endelig fått tvilling-boka og fått bladd litt i den [emoji5] Veldig fornøyd hittill, mye informasjon og veldig lettlest.

Pappa ser dobbelt-boka får samboer av babyene i magen i bursdagsgave [emoji6] Bladde litt i den selv og før jeg pakket den inn, og tenker jeg kommer til å kose meg godt med den også!

Idag var jeg på Ahus på UL og fikk vite at jentene vokser like raskt som enlinger [emoji3] er rett i underkant av 2 kg begge to, 31+5! Men, jeg fikk ikke ny time til UL før 31/7, 36+1. Trodde man skulle begynne med hver 3./2.uke snart! Noen som vet?

Idag var jeg på Ahus på UL og fikk vite at jentene vokser like raskt som enlinger [emoji3] er rett i underkant av 2 kg begge to, 31+5! Men, jeg fikk ikke ny time til UL før 31/7, 36+1. Trodde man skulle begynne med hver 3./2.uke snart! Noen som vet?

Mine har hvert sitt av alt og er sånn sett lavrisiko, men jeg går hver 3. uke nå etter uke 27. Skulle trolig økes til hver andre uke også fra og med neste kontroll(kommende torsdag), da er jeg 30 uker. Det finnes rettningslinjer for oppfølging av tvillingsvangerskap, men jeg tror det varierer veldig hvordan sykehusene praktiserer disse[emoji21]

Back
Topp