Takk! Altså en egen henvisning altså? Da skal jeg spørre om det når jeg skal til fastlegen på torsdag. Takk for info! [emoji1374]
Bare hyggelig! [emoji5][emoji4] ja min lege sendte egen henvisning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk! Altså en egen henvisning altså? Da skal jeg spørre om det når jeg skal til fastlegen på torsdag. Takk for info! [emoji1374]
Legen på ahus som tok tidlig sjekk sa hvertfall at det var vanlig at tvillinggravide ble henvist til TUL for p sjekke om de deler noe og for å stadfeste risikograden. Hun syns også det var synd at ikke der var obligatorisk i uke 12 for alle gravide.Jeg fikk ikke tidlig UL på Ahus selv om legen sendte info om det. Vet ikke om det er praksis..?
Jeg fikk ikke tidlig UL på Ahus selv om legen sendte info om det. Vet ikke om det er praksis..?
Eller så kommer henvisningen til TUL litt senereDa jeg var hos jordmor og da vi sendte søknaden om fødeplass ringte hun samtidig ahus og spurte hvordan de gjør med tvillinggravide.
Hun fikk til svar at så lenge man ikke vet med sikkerhet om det er en-eller toeggede så får man time til TUL i uke 14-15.
Men føler det var noe de bare sa....
Ventet du helt til OUL da? Eller gikk du privat i mellomtiden?
Eller så kommer henvisningen til TUL litt senerelegen søkte samme dag men tok noen dager før TUL innkallelsen kom i posten i forhold til OUL
Ok, det var jo supert at jordmor ringte [emoji4] Det viktigste de ønsker å finne ut av er om de deler morkake og/eller fostersekk. Om de er en- eller toeggede kan de ikke si med 100% sikkerhet etter hva jeg har skjønt. Da må man i så fall ta dnatest etter fødsel. Men de kan jo si med stor sannsynlighet [emoji4] Jeg var på tul 12+3 privat, ringte legen og sa det var tvillinger og hun ga beskjed til Ahus. Fikk da innkalling til oul uke 18+4 [emoji106] Deretter har jeg vært inne ca hver 4.uke. Er 28+3 nå [emoji4]Da jeg var hos jordmor og da vi sendte søknaden om fødeplass ringte hun samtidig ahus og spurte hvordan de gjør med tvillinggravide.
Hun fikk til svar at så lenge man ikke vet med sikkerhet om det er en-eller toeggede så får man time til TUL i uke 14-15.
Men føler det var noe de bare sa....
Ventet du helt til OUL da? Eller gikk du privat i mellomtiden?
Eller de kan kanskje si med 100% at de er eneggede, det er jeg litt usikker på. Ble først fortalt at våre var toeggede på tul og oul, men på den ul etter oul sa legen at de ikke kunne si helt sikkert at det var toeggede fordi det forekom tilfeller der eneggede også hadde hvert sitt av alt (som våre har) [emoji4]Ok, det var jo supert at jordmor ringte [emoji4] Det viktigste de ønsker å finne ut av er om de deler morkake og/eller fostersekk. Om de er en- eller toeggede kan de ikke si med 100% sikkerhet etter hva jeg har skjønt. Da må man i så fall ta dnatest etter fødsel. Men de kan jo si med stor sannsynlighet [emoji4] Jeg var på tul 12+3 privat, ringte legen og sa det var tvillinger og hun ga beskjed til Ahus. Fikk da innkalling til oul uke 18+4 [emoji106] Deretter har jeg vært inne ca hver 4.uke. Er 28+3 nå [emoji4]
Lurer på en ting, har alle fått beskjed om at de blir satt i gang?
Er med i en dansk fb gruppe for tvillingmødre, og der er det standard å bli satt i gang i uke 38.
Når jeg var på OUL fikk vi beskjed om det samme, men sist time hos JM på sykehuset sa hun at jeg ville få info om igangsetting når det var 1-2 uker før termin? Altså ingen planlagt igangsetting som jeg først fikk beskjed om?
Hva har dere fått beskjed om?![]()
Gratulerer så mye med dobbel lykke!! [emoji177]HeiKjekt å finne en egen tvillingtråd. Jeg er nå 14+3 uker på vei med tvillinger etter et prøverørsforsøk som endelig lykkes. Gleden er stor
Termin er satt til 12.12.17.
Lørdagsbarn: jeg har ikke kommet så langt at vi har snakket om fødsel i det hele tatt. Men er veldig nysgjerrig på hva som er normalen og tenker å spørre jordmor en del på første kontroll![]()
HeiKjekt å finne en egen tvillingtråd. Jeg er nå 14+3 uker på vei med tvillinger etter et prøverørsforsøk som endelig lykkes. Gleden er stor
Termin er satt til 12.12.17.
Lørdagsbarn: jeg har ikke kommet så langt at vi har snakket om fødsel i det hele tatt. Men er veldig nysgjerrig på hva som er normalen og tenker å spørre jordmor en del på første kontroll![]()
Nei, jeg har vært inne å lest litt, men har ikke hatt ork til å være aktiv enda. Kommer nok etterhvertVelkommen og gratulerer som tvillinggravid! [emoji3] [emoji176][emoji176]
Vi sitter i omtrent samme båt, men tvillinggraviditet etter prøverørsforsøk [emoji1360]
Og jeg er 13+5 uker på vei, med termin 16. desember. Det blir gøy å ha en å følge så tett i tid.
Er du med i desember-gruppa forresten?
Nei, jeg har vært inne å lest litt, men har ikke hatt ork til å være aktiv enda. Kommer nok etterhvertHar en gutt som blir seks i helga etter prøveforsøk "den gang da".. var veldig aktiv på forum da, men nå har jeg som sagt ikke helt hatt energi til det. Da ligger vi veldig likt ja!
Hehe, og jeg er i jobb i tilleggDu får gi ett lite vink når du orker da [emoji6] forstår du har lite energi, er selv ganske sofa-liggende for tida, men hadde jeg hatt ett barn til ville jeg vært totalt utkjørt.
Hehe, og jeg er i jobb i tilleggenn så lenge.. Har hatt så sinnsykt vondt i dag, i symfysen. Typisk bekkenløsning
Går heldigvis på vanntrening og har sydd meg pølse-pute til å ha i senga, så håper det hjelper en liten stund til. Plutselig er jeg der, skal gi et vink da
![]()
Jeg har ikke fått beskjed om å bli satt i gang. Bare at jeg kan gå til termin. Kommer ikke til å gå på overtid er det eneste de har sagt i forbindelse med det.. Har hvert sitt av alt!Lurer på en ting, har alle fått beskjed om at de blir satt i gang?
Er med i en dansk fb gruppe for tvillingmødre, og der er det standard å bli satt i gang i uke 38.
Når jeg var på OUL fikk vi beskjed om det samme, men sist time hos JM på sykehuset sa hun at jeg ville få info om igangsetting når det var 1-2 uker før termin? Altså ingen planlagt igangsetting som jeg først fikk beskjed om?
Hva har dere fått beskjed om?![]()