Tvilling-tråden

Gratulerer med en av hver, det blir det her også[emoji6][emoji4] Toeggede med hvert sitt av alt.. Morkake, fostersekk osv. .

Vi har vært inne hver 4. uke siden uke 9 (den var pga blødninger), men forsto det på jordmor som at det er vanlig med hver 4.uke fra uke 12 til noen og 30. uker, etterhvert blir det annenhver.. Så jeg og ville nok spurt om begrunnelse for hvorfor så sjelden..

Jeg skal sjekke litt mer opp! Mine har og hvert sitt men synes det er lenge til neste gang. 10 uker[emoji85] gratulerer med en av hver hos dere og! [emoji5]

Går til jordmor på kvinneklinikken en gang i mnd, og til jordmor på sykehuset(ultralyd) en gang i mnd. Fastlegen går jeg kun til hvis jeg må, hun sier selv at hun ikke har peiling på tvillingsvangerskap..[emoji23]

Hehe... min fastlege insisterer på at jeg skal komme til henne. Jeg mistenker at hun bare synes det er veldig kjekt å se på ul[emoji23]

Ja de har hvert sitt av alt!:)

Jeg har ikke vært hos jordmor. Tror jeg ringer mandag og får meg tid der. De har nok god oversikt over hvordan oppfølgingen skal være ;)

Jeg bor rett utenfor Stavanger. Er ikke med i noen gruppe nei, legg meg gjerne til[emoji5]
Veldig spennende. Man vet jo ikke hvor tidlig de kommer heller:)
Jeg får ikke lagt deg til siden jeg ikke vet hvem du er [emoji12] Men bare søk opp tvillingmødre 2017.

Vogn [emoji4]
Er ikke helt dreven på forumet, så er litt usikker på hvordan jeg får til å lage nytt oppslag under "Tvillinger 2017". Jeg lurer på om flere av dere har kjøpt/tenkt på vogn? Vi vurderer Bugaboo Donkey eller Emmaljunga viking, noen som har tips/anbefalinger?

Tror begge vognene er like gode trillemessig, og de har mye av de samme finessene. Jeg liker utseendet best på Bugaboo og skal derfor ha den[emoji4] syns også det ser ut som om de har bedre plass i sportsdelen til Bugaboo kontra Emmaljunga.
Har Bugaboo Buffalo fra før, som jeg elsker,
Men må selge[emoji22][emoji38]. Den har jeg kunnet bruke til alt. Byturer, skogsturer, løpeturer. Love it![emoji173] Donkey er helt lik, bare dobbel[emoji1]
Har sett på andre vogner også, men ned kriteriet om å kunne ha tvillingene mot meg i sportsdelen et det kun Bugaboo eller Emnaljunga som er aktuelt.

Tror begge vognene er like gode trillemessig, og de har mye av de samme finessene. Jeg liker utseendet best på Bugaboo og skal derfor ha den[emoji4] syns også det ser ut som om de har bedre plass i sportsdelen til Bugaboo kontra Emmaljunga.
Har Bugaboo Buffalo fra før, som jeg elsker,
Men må selge[emoji22][emoji38]. Den har jeg kunnet bruke til alt. Byturer, skogsturer, løpeturer. Love it![emoji173] Donkey er helt lik, bare dobbel[emoji1]
Har sett på andre vogner også, men ned kriteriet om å kunne ha tvillingene mot meg i sportsdelen et det kun Bugaboo eller Emnaljunga som er aktuelt.
Tusen takk for utfyllende svar [emoji4] tror vi går for bugaboo!

Fikk dere det igjennom fastlegen?!
Vi er bekymrere begge to, så vi hadde nok hatt godt av en slik.

Vi er henvist til forsterdiagnostikk gjennom JM for å fastslå at det er toeggede. Helt vanlig prosess her vi bor[emoji4]

Vi var på OUL idag. Fikk 1,5 times grundig sjekk av begge tvillingene. Heldigvis så alt bra ut med begge [emoji173][emoji173] Fortsatt en gutt og en jente [emoji3] Gutten vokser litt raskere enn hun, så ny termin pga han er 31.juli [emoji3] (de ble til med inseminasjon, så derfor vi vet at det er han som vokser fort og ikke hun som vokser sakte)

Vi var på OUL idag. Fikk 1,5 times grundig sjekk av begge tvillingene. Heldigvis så alt bra ut med begge [emoji173][emoji173] Fortsatt en gutt og en jente [emoji3] Gutten vokser litt raskere enn hun, så ny termin pga han er 31.juli [emoji3] (de ble til med inseminasjon, så derfor vi vet at det er han som vokser fort og ikke hun som vokser sakte)
Så spennende!
Kjekt å høre at det går bra med begge to og at dere har fått en dato :)

Dere her inne, når kommer magen?

Er 9 uker nå og jeg går nå i mammabukser fordi det blir for trangt i de vanlige buksene mine i livet.
Synes det er litt for tidlig og er redd for å bli "oppdaget" enda.

Familien min vet det, er redd for kollegaene og kunder på jobb.

Så kjekt med UL![emoji5] da er det bare tre dager mellom oss[emoji1303] vår gutt er og bittelitt større enn jenta, men legen mente det hadde med implantasjonen å gjøre. At har festet seg før eller noe[emoji5]

Så kjekt med UL![emoji5] da er det bare tre dager mellom oss[emoji1303] vår gutt er og bittelitt større enn jenta, men legen mente det hadde med implantasjonen å gjøre. At har festet seg før eller noe[emoji5]
Godt å høre det ikke bare er oss Litt rart at gutten vår kan ha blitt til før inseminasjonen, men han vokser ihvertfall raskt [emoji3]

Vi har også vært på ultralyd i dag. Fosterdiagnostikk. Godt å få se til de igjen[emoji7] føles som en evighet siden uke 8. Er 12 3 nå[emoji85][emoji23] begge hadde det helsigvis fint inni der og hvert sitt av alt[emoji4] Er enda i sjokk må jeg innrømme. Går daglig og utbryter; herregud, vi skal ha tvillinger![emoji23]
Har vært og sett på ny bil også. Aiaiai[emoji389]

Vi har også vært på ultralyd i dag. Fosterdiagnostikk. Godt å få se til de igjen[emoji7] føles som en evighet siden uke 8. Er 12 3 nå[emoji85][emoji23] begge hadde det helsigvis fint inni der og hvert sitt av alt[emoji4] Er enda i sjokk må jeg innrømme. Går daglig og utbryter; herregud, vi skal ha tvillinger![emoji23]
Gratulerer med vellykket fosterdiagnostikk! Vi fikk også det - veldig deilig å få en grundig tidlig sjekk! Så de også kjønn eller?

Dere her inne, når kommer magen?

Er 9 uker nå og jeg går nå i mammabukser fordi det blir for trangt i de vanlige buksene mine i livet.
Synes det er litt for tidlig og er redd for å bli "oppdaget" enda.

Familien min vet det, er redd for kollegaene og kunder på jobb.
Det varierer nok veldig fra person til person, jeg begynte å bruke mammabukser fra rundt uke 12 fordi de vanlige strammet veldig over magen.. Men tror ikke magen var typ synlig gravid før rundt uke 15... [emoji6][emoji4]

Gratulerer!
Er det vanlig å få time til fosterdiagnostikk?

Gratulerer med vellykket fosterdiagnostikk! Vi fikk også det - veldig deilig å få en grundig tidlig sjekk! Så de også kjønn eller?

Takk, i lige så! [emoji4]
Nei, det var for tidlig til at han turte å uttale seg. Hadde jeg vært 1-2 uker lengre på vei hadde vi sikkert fått vite det, men vi får leve i spenningen frem til påsketider og OUL[emoji4]

Gratulerer!
Er det vanlig å få time til fosterdiagnostikk?

Takk![emoji4]
Tjæ, vet ikke jeg. Der hvor jeg bor er det vanlig, men vi bor på plassen gud hadde glemt at kvinner føder barn. Vi har ikke fødeavdeling i vår by, heller ikke fødestue. Nærmeste fødeavdeling er 1 time unna, men de tar ikke i mot tvillinger. Sykehuset hvor jeg skal føde er ca 40 mil unna, så det er en av grunnene til at jeg fikk fosterdiagnostikk. De må forsikre seg om at de kan følge meg opp underveis hjemme. Hadde tvillingene delt morkake hadde jeg måttet pendle mellom sykehuset 1 time unna og den 40 mil unna for kontroller.
Siden det viste seg at de helt sikkert har hvert sitt av alt kan kommunal JM og sykehuset 1 time unna veksle på å følge meg opp, og jeg får bare en dato for igangsetting på sykehuset 40 mil unna. Lettelse[emoji4]
Jeg har også fått screenet dem for forskjellig medfødt grums i familien[emoji4]

Back
Topp