Tverrleie

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Er snart 28 uker på vei og tror, etter hva jeg greier å kjenne, at frøkna ligger i tverrleie, og evt. litt på skrå sånn at hun kan sparke mor i blæra :hilarious: Andre med bebiser som har dette som favorittstilling? Regner med det er god tid til å snu seg og legge seg med hodet ned :D Tror aldri jeg har kjent henne ligge sånn faktisk. Det er lite spark oppover, selv om jeg kan kjenne dulting godt over navlen innimellom også.

Har en som har foretrukket tverrleie veldig lenge nå, er 31+3 i dag og var hos jordmor på ekstra kontroll i går og lille lå fortsatt i tverrleie. Kjenner det strekker godt nå, fått beskjed om at de pleier å snu seg ned mellom uke 30-34, så får satse på det ;) Sparkene går stort sett innover nå og kan treffe både blære, endetarm kjennes det ut som og under ribbein :rolleyes:

Jeg klarer ikke kjenne leiet føler jeg. Fikk beskjed om at hodet ligger ned ved siste kontroll. Tror jeg kjente rompa/hofta hennes ut mot toppen av magen i forgiårs, men føler samtidig det er gjetting fra min side :bag: Det var noe med formen på kulen som fikk det til å føles som om hun lå på skrå med ene hofta utover

Min ligger stabilt i tverrleie. Har enda ikke kjent spark oppover, kun utover på venstre siden og nedover :) jordmor sjekket leie på sist kontroll pga lavt sf-mål. Har veldig brei mage :hilarious: Kjenner at han ligger likedan enda. Er 29+0 idag så satser på at han snur seg i god tid :nailbiting:

Har en som har foretrukket tverrleie veldig lenge nå, er 31+3 i dag og var hos jordmor på ekstra kontroll i går og lille lå fortsatt i tverrleie. Kjenner det strekker godt nå, fått beskjed om at de pleier å snu seg ned mellom uke 30-34, så får satse på det ;) Sparkene går stort sett innover nå og kan treffe både blære, endetarm kjennes det ut som og under ribbein :rolleyes:

Ble skikkelig overraska første gang jeg syntes at hun sparka i tarmene og mot endetarmen :wideyed: Og sparkene innover er på en måte som sug i magen i tillegg til dunkene. Skal på kontroll i neste uke, så da skal jeg spørre litt. Jordmor kan sikkert kjenne det bedre enn meg om plasseringen fortsatt er som jeg tror da.

Min ligger stabilt i tverrleie. Har enda ikke kjent spark oppover, kun utover på venstre siden og nedover :) jordmor sjekket leie på sist kontroll pga lavt sf-mål. Har veldig brei mage :hilarious: Kjenner at han ligger likedan enda. Er 29+0 idag så satser på at han snur seg i god tid :nailbiting:

Ja, vi får satse på at de snur seg. Jeg føler også jeg har brei mage. Og når hun sparker, så er det rett ut i siden, ned mot lysken og mot blæra. Eller rett opp i navlen omtrent. Ser liksom for meg bebis strekke på seg og det tyter i begge sidene :hilarious:

Føler det samme som deg og er også i uke 28. jordmoren min sa at dette ikke var noe å tenke på før i uke 36, da alt mulig kan skje før det ☺️

Min også ligger mest på tvers, litt høyere på høyre enn venstre side. :p

Når han ikke ligger på tvers klarer jeg ikke kjenner hvordan han ligger. Men enkelt når det er på tvers fordi bevegelsen blir så tydelig diagonalt. :)

Jeg blir ikke klok på det å kjenne hvordan leie den ligger i :wacky: Fikk se på ultralyd på søndag at hun la med hode ned

Er snart 28 uker på vei og tror, etter hva jeg greier å kjenne, at frøkna ligger i tverrleie, og evt. litt på skrå sånn at hun kan sparke mor i blæra :hilarious: Andre med bebiser som har dette som favorittstilling? Regner med det er god tid til å snu seg og legge seg med hodet ned :D Tror aldri jeg har kjent henne ligge sånn faktisk. Det er lite spark oppover, selv om jeg kan kjenne dulting godt over navlen innimellom også.
Akkurat samme her :banghead: hjelper ikke når symfysen er sykt vond i utgangspunktet:p

Her bytter han mellom tverrleie og seteleie, har aldri hatt hodet ned. Uke 31-32 nå. Blir spennende og se neste uke på UL.

Samme forrige gang, snudde seg aldri. De fikk heller ikke til å snu henne ved vendingsforsøk.

Men det er jo fortsatt "god" tid ennå :)

Her bytter han mellom tverrleie og seteleie, har aldri hatt hodet ned. Uke 31-32 nå. Blir spennende og se neste uke på UL.

Samme forrige gang, snudde seg aldri. De fikk heller ikke til å snu henne ved vendingsforsøk.

Men det er jo fortsatt "god" tid ennå :)
Er vendingsforsøk vondt?

Er vendingsforsøk vondt?

Det er nok forskjellig for alle, men for min del, ja.

De prøvde gjentatte ganger fra alle sider, uten å lykkes. Det gjorde kjempevondt og jeg kasta opp. Viste seg at jenta hadde "satt fast" foten og det var derfor de ikke greidde det. Hun ble veldig stresset av hele greia og måtte ut ganske kjapt etterpå.

Har sagt fra at om han er i seteleie nå ønsker jeg ikke vendingsforsøk og det var greit.

Ikke meningen å skremme deg, men som sagt er dette forskjellig for alle.

Fra å kjenne sparkene enten nede mot blæra eller lysken, eller sånn dypt søkk inn i kroppen, har det nå blitt masse aktivitet på fremsiden, og da hun hikket i dag virket det som om hun lå med hodet ned, og strakte en fot som stakk opp under puppen omtrent. Så virker som hun ila natten både har snudd seg og lagt seg mer med hodet ned. Enda mer spent på 3D-ultralyd på tirsdag nå.

Det er nok forskjellig for alle, men for min del, ja.

De prøvde gjentatte ganger fra alle sider, uten å lykkes. Det gjorde kjempevondt og jeg kasta opp. Viste seg at jenta hadde "satt fast" foten og det var derfor de ikke greidde det. Hun ble veldig stresset av hele greia og måtte ut ganske kjapt etterpå.

Har sagt fra at om han er i seteleie nå ønsker jeg ikke vendingsforsøk og det var greit.

Ikke meningen å skremme deg, men som sagt er dette forskjellig for alle.

Skremmer ikke meg. Jeg har allerede gitt uttrykkelig beskjed om at de kan glemme å få prøve og at seteleiefødsel er fullstendig uaktuelt. Aldri født før og nå ligger han riktig vei, men det skjer bare ikke, hehe

Frøkna i magen her var alle mulige veier, merket plutselig at hun la seg ned med hodet i uke 30, bekkenet ble mye mer stabilt da og sparkene ble bare på samme plass fra da. Fikk bekreftet det på ultralyd i uke 32 ☺️

Var på ul i dag. 32+4. ligger i tverrleie. Hun forklarte at baby ligger i en hengekøye…. Så om baby fortsatt gjør det i uke 36 skal de prøve på vending. De sa st det var større sjans for vellykket vendig på et tverrleie enn seteleie. Kysser fingrene for det. Prøver litt akupunktur i mellomtiden!

Back
Topp