Tverrleie!!!???

Mamusia

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som har hatt bebisen i tverrleie? Etter en mange uker med hodet ned har lillegutt bestemt seg for å bytte til tverrleie for noen dager siden. JM bekreftet det idag. Jeg er 33+3 og det er fjerde barnet men iom at han har ligget riktig vei så lenge bekymrer jeg meg...
Noen med erfaring??

To av mine tre barn har ligget i tverrleie! Første snudde seg en uke før hun kom og andremann snudde seg rett før hun kom. Skjønner du blir bekymret, men gi det litt tid så skal du se den lille plutselig ligger riktig vei;) Med begge barna måtte jeg ta ul i uke 37 og evt få time til ytre vending. Jeg slapp ytre vending siden de snudde seg selv. Mener de på sykehuset sa at det var mer vanlig at barna lå i tverrleie hvis man hadde fått flere barn. Jeg måtte også ta en ul for å bekrefte leie da fødselen var i gang.
Søstera mi har også hatt et barn i tverrleie som hun måtte vende. Det var visst ikke vondt, men litt ubehagelig, samt man blir overvåket en tid etter vendingsforsøket. I hennes tilfelle hjalp det ikke da gutten snudde seg rett i tverrleie med en gang. Hun måtte ta ks.

To av mine tre har ligget i tverrleie.
Førstemann lå på tvers så å si hele tiden, men snudde seg selv i uke 37/38.
Sistemann lå også mer eller mindre i tverrleie hele tiden. Var inne å snudde på sykehuset i uke 39, og ble satt i gang noen dager etterpå for å "styre" henne i hodeleie da de tok vannet.
Var ikke vondt men litt ubehagelig å snu, men gikk veldig raskt.

Du blir nok sendt på ul rundt uke 37 hvor de vil bestemme hva de gjør. Føde vaginalt går jo ikke når de ligger på tvers.
Lykke til! Krysser fingrene for at den lille snur seg rette veien selv;)

Min siste lå i tverrleie til uke 37-38 også snudde han seg plutselig :) nå skulle jeg ha ks uansett så spilte ingen rolle men var mer ubehagelig med spark osv, trodde magen skulle revne når han strakk seg ut i begge retninger :p

Jeg hadde en turner i magen, men lå mest i tverrleie. Ble satt i gang i uke 39 når han hadde hodet ned, men han snudde seg etter igangsetting og lå plutselig på tvers igjen. De mente han lå så fast at det ville være for risikabelt og snu han(kunne få revne i livmora), så endte med ks og det gikk kjempebra :)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar! Jeg har tett oppfølging på sykehuset pga noe annet så får nok 2-3 ul før fødselen uansett, men håper jo at leie ikke blir problem.
Vending har jeg hørt at de fleste sykehusene har sluttet med.
Vi få se, håper han snur seg, og ja, kjenner til det at det er fryktelig ubehagelig med sparkene til sidem, føles som om huden er tynn som en ballong og sprekker snart...

Back
Topp