Tverrleie

LilleMy86

Elsker forumet
Flere som har fått beskjed om at de små ligger i tverrleie? Evt har dere fått noe beskjed om hva dere skal gjøre hvis fødselen starter?
Var på kontroll i går, og lillebror ligger i tverrleie, det har han gjort siden 3d ul i uke 28.
Blir vel ikke gjort noe mer før evt på kontroll i uke 36, eller har dere fått beskjed om noe annet? ekstra kontroll osv? :)

Om babyen ligger i tverrleie skal du i alle fall legge deg ned om vannet går, og ringe ambulanse.
For da står ikke hodet der til å stenge for at evt navlestrengen kan skli ut, og stenge sirkulasjonen.

Jeg fikk beskjed om akkurat dette på kontroll på onsdagen. Her ligger bebis sitt hode ned, men langt fra festet. Så om vannet går må jeg bare legge meg ned og ringe ambulansen.

Her lå de i sete og tverrleie inntil for noen dager siden men nå ligger begge i seteleie. .
Det blir ambulansetur til føden hvis vannet går, men her vil de at jeg skal legge meg ned og ringe føden så sørger de for ambulanse fremfor at jeg skal ringe 113...
Håper virkelig ikke det blir nødvendig, og i alle fall ikke hvis jeg ikke er hjemme! :-)

Lillebror har fortsatt tid til å snu på samme seg da, ellers kan det jo hende at fødestedet ditt prøver seg på ytre vending når du er innenfor termin.

Ja jeg skal heldigvis ha planlagt KS, så har ikke noe å si om han ikke snur seg, men håper virkelig ikke vannet går før KS datoen :/

En skal ringe føden om vannet går og hodet ikke er festet, fremfor å ringe 113! ;)
Føden bestiller ambulanse til deg om du trenger det! :) de har mye mer erfaring om fødende og hva en kan gjøre/ikke gjøre en de som sitter i amk (113-sentralen)!

Back
Topp