Tverrleie i uke 37!

FrøkenSia

Elsker forumet
Hvor stor er egentlig sjansen for att babyen kan snu seg i riktig posisjon i uke 37 og utover?

Jeg var til ekstra ultralyd i dag,pga leie..jordmor har trodd han lå i seteleie,men så viste det seg att han ligger i tverrleie..[&o]
Legen som tok ultralyden på meg skulle diskutere det med noen andre leger,også kanskje jeg hørte noe i løpet av neste uke...hvis ikke fikk jeg ny time om 2 uker-da er jeg jo i uke 39[&:][&:]
Blir så sur/irritert på att de ikke bare kunne sette meg opp på ks,i stedet for att jeg kan risikere å bli syk av meg selv,og att det blir hastesnitt!!![&o]

Skal til kontroll hos jordmor på mandag..tror dere hun kan få maset seg til noe tidligere tro?
Er en smule oppgitt nå...[&o]

Min i tverrleie, nesten med stumpen helt ned.. Var og snudde han og kvelden kom, ja da var han snudd igjen. Men snudde seg riktig vei 2 uker før fødselen [:)]

Håper han snur seg rette veien før det blir fødsel - men jeg syns også det var litt dårlig at du ikke skulle til kontroll før om 2 uker[&:] Nå når du er såpass langt kan jo fødselen starte nesten når som helst. Krysser fingrene for at jordmor har vett til å ta tak i det!

Uff, jeg føler virkelig med deg!![&o]
Forrige uke var jeg på siste UL, var da 37 + 4- da lå fremdeles lille i sete, og legen mente det var ytterst sjelden de snudde seg så seint!
Hun lurte på om jeg ville prøve og føde i sete, men jeg sa blankt nei, og det skjønte hun veldig godt (har hatt to veldig tøffe fødsler fra før, har ikke lyst og oppleve siste gang likt!) Så da satte de meg opp på ks med engang- jeg blir lagt inn på mandag, på tirsdag morgen får vi hilse på lille gullet!
Stå på, du har all rett til og kreve, de kan ikke tvinge noen som helst til og føde verken i sete eller i tverrleie! Håper det ordner seg![:)]

ORIGINAL: Hot*Mama

Forrige uke var jeg på siste UL, var da 37 + 4- da lå fremdeles lille i sete, og legen mente det var ytterst sjelden de snudde seg så seint!
Hun lurte på om jeg ville prøve og føde i sete, men jeg sa blankt nei, og det skjønte hun veldig godt (har hatt to veldig tøffe fødsler fra før, har ikke lyst og oppleve siste gang likt!) Så da satte de meg opp på ks med engang- jeg blir lagt inn på mandag, på tirsdag morgen får vi hilse på lille gullet!
Stå på, du har all rett til og kreve, de kan ikke tvinge noen som helst til og føde verken i sete eller i tverrleie! Håper det ordner seg![:)]

Så heldig du er da!!
Jeg er bare nødt til å få jordmor til å ringe til sykehuset på mandag,jeg klarer ikke gå sånn å være redd for å bli syk...[&o]

Snuppa lå i tverrleie helt til uke 41 faktisk, men klarte nesten å snu seg riktig vei da... Noe av det verste jeg har opplevd å kjenne en baby på 4 kg snu seg rundt i magen min...[&:]
Var på kontroll da jeg var både 37, 38 og 40 uker på vei, men hver gang bare sa de at de ventet i det lengste og håpet ho snudde på seg...heldigvis gjorde ho det!

ORIGINAL: ~ALEK~

Snuppa lå i tverrleie helt til uke 41 faktisk, men klarte nesten å snu seg riktig vei da... Noe av det verste jeg har opplevd å kjenne en baby på 4 kg snu seg rundt i magen min...[&:]
Var på kontroll da jeg var både 37, 38 og 40 uker på vei, men hver gang bare sa de at de ventet i det lengste og håpet ho snudde på seg...heldigvis gjorde ho det!

Uff da,så sent også ja..[&:]
Lillegutt ble estimert til å være ca 3500g nå-3 uker før termin...[&:]

ORIGINAL: FrøkenSia

ORIGINAL: ~ALEK~

Uff da,så sent også ja..[&:]
Lillegutt ble estimert til å være ca 3500g nå-3 uker før termin...[&:]

Ja Haukeland er vel ikke kjent for å være kjappe[:-] Ho snudde seg i uke 41 og kom i uke 42..heldigvis av seg selv! Men endte med 2 ganger tang og et helvete av en fødsel da tverrleie sent i svangerskapet kan skape problemer med nakken til de små...

ORIGINAL: FrøkenSia

ORIGINAL: Hot*Mama

Så heldig du er da!!
Jeg er bare nødt til å få jordmor til å ringe til sykehuset på mandag,jeg klarer ikke gå sånn å være redd for å bli syk...[&o]

Du får det igjennom om du vil, du må bare stå på ditt!!!!! Du kan ikke gå rundt sånn og ikke vite noenting såå seint i svangerskapet, er jo psykisk terror! Uff, håper virkelig det ordner seg! Klem

Svigerinnen min sleit med samme bekymringen omtrent så langt uti svangerskapet som du er, og han snudde seg han[:)]

Lykke til!

[:)]Alexander lå vekselsvis i tverrleie og seteleie hele svangerskapet han. Ble kontrolert med ul hver dag(slitsomt) fra uke 40,fordi jeg kunne jo ikke føde i tverrleie - og seteleie var heller ikke et alternativ! (Og hadde angst ved tanken på keisersnitt - ikke en enkel situasjon nei[&:])Han snudde seg faktisk med hodet ned i uke 41+1! Og ble født i uke 42+6... Å ha en 4 kg baby som snur seg - det merker man i alle fall[:D]

Back
Topp