Tvangsfjerning..

• Trådstarter Trådstarter Lykkeliten2019
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkeliten2019

Guest
Jeg ser ofte på unge mødre. og i de danske episode er det veldig ofte tvangsfjerning av barnet.
Er det også veldig vanlig her i Norge?

Hva mener du med tvangsfjerning?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg ser ofte på unge mødre. og i de danske episode er det veldig ofte tvangsfjerning av barnet.
Er det også veldig vanlig her i Norge?
Nei det er ikke like vanelige her vil jeg tro... syntes det er helt utrolig mange som er med i det programmet som har problemer med denne kommunen om de kaller det. men det er jo bare rundt 4 av dem som har fått tvangsfjernet hvor 2 av dem har fått ungene tilbake. jeg tror de har et helt annet system der en her. jeg ble mamma når jeg var 17 og jeg har mange venninder med barn som fikk rundt samme alder. ingen har fått ungene sine fjernet av barnevernet. og de gjør det heller ikek med mindre det er stor grunn for bekymring eks at man misshandler ungen psykisk, fysisk , at barnet ikke blir tatt vare på av foreldrene, ikke får dekket behovene sine.. og for i det hele tatt at dem skal bekymre seg må de ha fått en melding om bekymring for barnet ditt av noen andre først.. =)

Danmark er helt ekstreme på det der! Noen av tilfellene gir dem jo ikke mammaen en sjans engang? Fordi de mener hun ikke vil være mor?

♡ Februar 2015 ♡

Jeg tror ikke det er vanligere i danmark enn i norge, men jeg tror det er stor forskjell på mødrene i unge mødre dk og unge mødre norge... de virker ikke særlig ressurssterke, mange av de mødrene vi ser fra dk, og jeg ville nok meldt flere av dem til barnevernet dersom jeg møtte barnet deres i bhg (på jobb). Omsorgssituasjonen i flere av de hjemmene er laaaangt under det jeg ser på som akseptabelt.
I norge tas også barn ut av hjemmet på kort eller lang sikt, når foreldrene ikke evner å ta seg av dem (grunnet f.eks psykisk sykdom, rus, vold eller andre overgrep).

Det er nok vanlig her også, men det skal gode grunner for å fjerne barnet fra mor. :)

Det ligger jo mer bak enn hva vi får se på tv

Det er nok vanlig her også, men det skal gode grunner for å fjerne barnet fra mor. :)
Men det jeg mener at det kan liksågodt være foreldre på 30år som foreldre på 17 år som får tvangsfjernet barnet sitt. . De tvangsfjerner jo ikke et barn kun fordi moren er ung ..

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Men det jeg mener at det kan liksågodt være foreldre på 30år som foreldre på 17 år som får tvangsfjernet barnet sitt. . De tvangsfjerner jo ikke et barn kun fordi moren er ung ..

Ja, nå tenkte ikke jeg på alder. Det finnes idioter i alle aldersgrupper :)

Ja, nå tenkte ikke jeg på alder. Det finnes idioter i alle aldersgrupper :)
Nå er jo ikke alle foreldre som får tvangsflyttet barnet sitt idioter da :) men ja det skjer jo og ja det fins mange idioter dvs de som mishandler barnet sitt ! Men tenkte kanskje hun mente spesielt unge mødre siden hun henviste til det programmet!

Klart, barnevernet henter ikke barn utelukkende basert på unge foreldre. Men akkurat i dette tv-programmet virker det som om det er endel uskikkede unge foreldre som rett og slett har meldt seg på. Tviler egentlig veldig på at de er representative for flertallet av danske unge mødre! :)

Nå er jo ikke alle foreldre som får tvangsflyttet barnet sitt idioter da :) men ja det skjer jo og ja det fins mange idioter dvs de som mishandler barnet sitt ! Men tenkte kanskje hun mente spesielt unge mødre siden hun henviste til det programmet!

Stort sett er de nok det dessverre, barn blir ikke tvangsfjernet fra familien sin dersom det er små problemer, da blir de gjerne henvist til familievernkontoret som veileder de videre, de som blir tvangsfjernet er ofte utsatt for psykisk eller fysisk vold/terror. Synes personlig at folk som gjør slike handlinger ovenfor barn er kronidioter!

Venter på et lite nurk i februar ♥

Noen ganger er det sånn, at noen andre enn foreldrene må overta omsorgen for barnet. Det kan det være ulike grunner til. For noen er det nødvendig en periode, og så kommer de tilbake til foreldrene, for andre barn er det best å bo hos noen andre enn foreldrene.
I noen tilfeller er det ingen som melder fra om bekymring til barnevernet, og da kan det være barn som utsettes for omsorgssvikt og som ville hatt det betydelig bedre om de ble tatt bort fra foreldrene. Jeg synes iallefall det er veldig dumt at det er barn som har det ille uten at noen griper inn.
Det er ingen som tas bort fra foreldrene utelukkende fordi foreldrene er unge. Unge folk kan være utmerkede foreldre.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Husk at hele historien sjelden kommer frem.
Ingen forteller åpent og ærlig om alle sine skitne hemmeligheter.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg så den episoden, og slik jeg forstod det, så ble barnet tvangsfjernet pga foreldrenes lave IQ, og at de ikke ville kunne klare å knytte seg til barnet sitt.
Jeg syntes det var rart at de kan gjøre sånt uten at de engang får vist hva de de er gode for som foreldre..

Men, det ligger nok mer bak her som vi ikke får vite... De tvangsfjerner vel neppe uten god grunn.

Jeg så den episoden, og slik jeg forstod det, så ble barnet tvangsfjernet pga foreldrenes lave IQ, og at de ikke ville kunne klare å knytte seg til barnet sitt.
Jeg syntes det var rart at de kan gjøre sånt uten at de engang får vist hva de de er gode for som foreldre..

Men, det ligger nok mer bak her som vi ikke får vite... De tvangsfjerner vel neppe uten god grunn.
Nabokona er jobber i barnevernet og hun sier det skal myyyye til og må være omfattende omsorgssvikt for at de kan akuttplassere barn

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

De fikk tilbake datteren sin da :)
og de hadde et veldig fint samspill!

Så bra da :-) det fikk jeg ikke med meg!

Sent from my iPhone using BV Forum
Hehe har lest de danske bladene er én liten stund siden hun fikk henne igjen :) men de episodene de sender fra ungemødre Danmark ligger en del bak Danmark sine fler sesonger bak faktisk :P

Bv i Danmark har ett annet lovverk enn det norske og tvangsfjerning er langt mer normalt.

Back
Topp