tvakjonen

fredagstroll

Forelsket i forumet
Dette gjelder forsåvidt hvertbidige år,

men hvor mye av den 200 lappen kommer dit den trengs.

NRK skal ha ca 3 millioner... av totalen

NRK tar millioner av tv-aksojnen  : http://e24.no/media/article3869444.ece

lurer jeg og på gitt........ og hvor er resultatet? hvorfor følger ikke tvteamene opp disse aksjoenen? så folk får se hva det går penger til?

Tror dere ikke det koster å arrangere en så omfattende aksjon? I fjor samlet de inn over 20 millioner, da er det ganske mange igjen som blir videreformidlet til gode formål. I forhold til hvor mange hvis de IKKE hadde arrangert en slik aksjon???

Nrk kunne slutta å sendt så mye sport som de må betale i dyredommer, og heller hatt tv aksjonen gratis

ORIGINAL: fredagstroll

Nrk kunne slutta å sendt så mye sport som de må betale i dyredommer, og heller hatt tv aksjonen gratis

[:D][8D]

De får jo inn godt over 100 mill gjør de ikke? Så tre millioner til de som bruker av sendetiden, de godt kunne tjent mer penger på, er kanskje ikke helt gale... Vet ikke. Synes det er feil, synes NRK kunne donnert tiden til aksjonen, men det er dyrt å drive TV også...

TV-aksjonen er vel en av de innsamlingene hvor faktisk ganske mye går dit det skal, har jeg lest før, i alle fall. Det er vel mer organisasjoner som bruker mye til drift, men så lenge det samtidig kommer barna til gode, så er jo det flott.

Jeg har vært i en SOS Barneby, og som de sa der, selvsagt vil alle barn være hos sine ekte foreldre, men når det ikke går, så er SOS ett fint alternativ til statlige barnehjem i alle fall, som er mye verre og mer nedslitte... Eneste fine lekeplassen i mils omkrets hadde de også der. Og selv om jeg hopper over eller utsetter en betaling eller to, så har hun det like bra, og det er viktigst for meg.

Er ikke så lenge siden det var en artikkel om dette i Kapital, og det var skremmende hvor lite av pengene som kom frem der de skulle. 

ORIGINAL: Marlu

Det koster faktisk penger å drive veldedighet! At det skal være et argument for å ikke gi, eller å gi mindre blir jo for dumt.

Klart det kan stilles spørsmål ved hvordan ting blir gjort, men det hjelper ikke å ikke gi

Det er greit at tingene koster penger, men når de som står bak organisasjonene ender opp som steinrik...... DA er det noe feil.

I jøssenavn, du kunne jo svippa innom flyktningene med den 200-lappen sjøl, så hadde du vært sikker på at alt kom fram. Du måtte jo selvsagt betalt flybilletten selv, men hvor mye kan den koste?

Det koster penger å drive veldedighet nemlig.

Back
Topp