Tv

guestxy

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Når skal en egentlig begynne å tenke på hva som står på tv når den lille er våken? :)
Her har den lille blitt mer interessert når det er noe på tv, så jeg har sluttet å ha på tv (litt kjedelig når hun har sine lange amme økter), men sambo vil gjerne se på tv på kvelden. Dog får jeg ofte ikke lagt lille før kl 21/22, og da får hun jo ofte med seg at tv står på. Men hva får hun med seg av hva som skjer på tv? :)

Fåreløpig er det vel fint lite hun får med seg! For det første forstår de jo ikke språk enda. For det andre tar det tid før de forstår sammenhenger i ting. Synet er heller ikke så sterkt utviklet enda heller så grenser for hva de ser på tven :) vet ikke når de begynner å forstå mer, men rundt et år kanskje?

Her er vi ikke flinke:-P TVen står veldig ofte på når lille og jeg er hjemme på dagen, men ser stort sett Ellen og diverse oppussingsprogrammer :-)

Eldste begynte å interessere seg for tv da hun var rundt 9 mnd tror jeg? Men da satte vi på barneprogrammer innimellom, syns det var sååå søtt når hun sto og danset til drømmehagen:-D

Er nok ikke farlig enda. Jentungen som er 3 år reagerte ikke på tv før hu var nærmere to år og fikk mareritt av Olsen banden. Nå går det jo mest i barnevennlig tv/ noe de ikke skjønner mens de er våkne uansett pga hu på 3 år. Men er fortsatt 3 åringer som heller ikke skjønner noe. Er forskjell på barn når det gjelder konsentrasjon til å følge med på tv såpass lenge at de får enn sammenheng. Men våre på 6 mnd er det langt ifra noe fare med.

Fåreløpig er det vel fint lite hun får med seg! For det første forstår de jo ikke språk enda. For det andre tar det tid før de forstår sammenhenger i ting. Synet er heller ikke så sterkt utviklet enda heller så grenser for hva de ser på tven :) vet ikke når de begynner å forstå mer, men rundt et år kanskje?
Jeg har lest at synet deres er helt ferdig utviklet og ser like godt som oss :p

Noah begynte ganske tidlig å bli fascinert av TV. Nå når vi har vært veldig sliten i det siste så er det stor avlastning å enten ligge han på gulvet eller sette han i vippestolen foran tven og setter på babytv til han. Det syns han er kjempe kjekt. Men lar han ikke se for mye på TV sånn at han blir overstimulert og grinete. Da hjelper det liksom ikke oss pluss at det er ikke godt for han i det hele tatt.

Hmm... For en nyutdannet lege fortalte meg for kort tid siden at de ikke ser like godt som oss :-P og det merker jeg forsåvidt også. De ser ikke så godt i mørket, og det å fokusere på ting som er langt unna er vanskelig. Men det kan handle om bevissthet også altså, selvom jeg syns det er rart da tulla mi er ganske bevisst, og har vætt det hele livet..

Back
Topp