TV-titting

Knopp

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Her står tv'en på så og si hele døgnet. Vi leker selvfølgelig litt på gulvet, men ofte er tv'en på i bakgrunnen.
Lurer litt på om det er noe som babyen kan ta skade av? Bli overstimulert (som om det er mange i rommet), forandringer i lyset, eller om øynene kan ta skade av det når hun slapper av med ansiktet rettet mot tv'en.
Noen tanker, erfaringer eller fakta? :)
 
Hvis babyen ser mye mot tv-en, så er det klart at det ikke er bra. Mye og høy lyd fra TV og musikk kan også være slitsomt og føre til overstimulering.

Så lenge babyen ikke hele tiden er vendt mot lyset fra tv-en så går det helt fint. Når han blir eldre og ser mer mot tv-en, så er det greit å begrense det en del :)
 
Med første sto tv-en på hele tiden de første mnd, en nå er jeg jo hjemme med ei på 2 i tillegg, så nå kan jeg ikke ha den på så mye. Når hun har lagt seg derimot, da er det TV for alle penga :p
 
Her er også TVen på. Babyen er ikke sååå sosial ennå (5 uker) Men når lillemor søker kontakt tar jeg alt på pause. Virker som hun blir roligere av å ha litt lyder i bakgrunnen.
 
Kan bli overstimulert hvis babyen ser på tv-en, hva med å ha radioen på i stedet? Slik at barnet er vant til lyder, da slipper dere skiftende bilder og lysvariasjoner :)
 
Vi elsker også tv :D men er mest jeg som ser på når vi er på soverommet mens når vi er på stus og hun ligger i vuggen sin så ser hun også på. Av og til kaver hun om det blir for stille, hvis jeg da f eks lager mat så slår jeg på noe for henne x)
 
Ser ikke mye på tv annet enn om kvelden, og da kan det hende at lillemann er der sammen med oss. Prøver å legge han slik at han er vendt bort fra tv. Liker ikke at han skal få det lyset og de skiftende bildene hele tiden. Han er glad i lyder da så det går fint:)
 
Back
Topp