Tv-titting

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Hva tenker dere om baby og tv? Får lille se på tv? Evnt når skal lille få se på tv? Noen som har tanker rundt dette?

Hun snur seg jo etter TVen når storesøster ser barneTV, så det er veldig vanskelig når man har mer enn et barn. Storesøster ser jo ikke så mye heldigvis og lille sover mye, så det er kanskje snakk om fem minutter om dagen i snitt.

Han snur seg etter tvn, så er litt vanskelig å "nekte".
Men han går fort lei, så det blir uansett ikke mange minuttene om dagen han har blikket vendt mot den.

* æpp'n *

Han snur seg etter tvn, så er litt vanskelig å "nekte".
Men han går fort lei, så det blir uansett ikke mange minuttene om dagen han har blikket vendt mot den.

* æpp'n *
Sånn er det ikke her. Holder vi hånda foran øynene hennes når hun ser på tv vrir hun på seg til hun ser den igjen. Blir skikkelig sint på oss om vi holder for mye:-P

Hehe, ikke mye hun ser tror jeg, snur seg vel etter lyden og lyset, bortsett fra Uki på fantorangen. Han får STOORE smil :)

Ahaa, godt å høre deres tanker også jenter :) jeg er i prinsippet ganske i mot at mini skal se på tv, og her i huset er der jo bare en unge så ganske enkelt å la vær. Har enda ikke funnet (har vel ikke leita godt nok...) noen gode presise argument hverken for eller mot, så følger bare magefølelsen på at tv blir for mye for lillegull. Hønemor noen? Haha :) jeg tror vel egenlig mest på de vage stemmene som sier at det blir for mye inntrykk for hjernen og at det kan ha negativ virkning på sikt (da er det snakk om de som lar baby se på tv i timesvis daglig). Smågløtting og et par minutter tror jeg ikke er så skadelig, men vi lar heller være, hun har jo ingen interesse for tvbildene...

Ahaa, godt å høre deres tanker også jenter :) jeg er i prinsippet ganske i mot at mini skal se på tv, og her i huset er der jo bare en unge så ganske enkelt å la vær. Har enda ikke funnet (har vel ikke leita godt nok...) noen gode presise argument hverken for eller mot, så følger bare magefølelsen på at tv blir for mye for lillegull. Hønemor noen? Haha :) jeg tror vel egenlig mest på de vage stemmene som sier at det blir for mye inntrykk for hjernen og at det kan ha negativ virkning på sikt (da er det snakk om de som lar baby se på tv i timesvis daglig). Smågløtting og et par minutter tror jeg ikke er så skadelig, men vi lar heller være, hun har jo ingen interesse for tvbildene...
Helt enig med deg. Eldste så ikke TV før hun nærmet seg et år og da var det heller ikke mye. Ikke like enkelt å styre nå, men så lenge det ikke blir enorme mengder går det nok greit.

Veldig enig:-) her ser han ikke på tv. Han er ikke veldig interessert heller, men snur seg så klart etter lyden når den er på.. Jeg tror ikke det er sunt for barn å se for mye på tv. Da er det viktig som foreldre å finne på andre gode aktiviteter :-) man må selvfølgelig få se litt på tv, men alt med måte:-)

Back
Topp