Tv på rommet

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Hva tenker dere er en passe alder å få tv på rommet?
Her har vår 6åring det, selv om jeg var sterkt imot det. Syns han er for liten til det.
 
Her fikk hu når hu var 5 ;) med klare regler som blir respektert så syns jeg det gikk veldig fint :)
 
Aldri her. Vi har egen tv-stue vi da, så det blir kanskje litt anderledes. Vi har pad hvis de vil se andre ting mens tven er opptatt. Så er det ingen slike ting på rommet ved leggetid.
 
Vår hadde fra han var 4 år men uten kanaler.
Så kun film på den.

Men om man ikke har tvstue så ville jeg sagt fra 10 år med kanaler
 
De eldste har TV på rommet, men uten kanaler. De har x-box og DVDspiller. Blir sjeldent brukt, da:)
 
Aldri. Syns skjermer på soverom er en skikkelig uting. :p
 
De fikk TV på rommet nå, de er 7. Handler mye om at vi trenger å koble ut på hvert vårt rom innimellom :p
Men det brukes kun etter strenge regler :p
 
Jenta vår fikk ha med ipaden på rommet. Men nå er hun så mye på YouTube at vi har diskutert at ipad er kun i nærheten av oss.
 
Kommer ikke til å gi 5åringen tv på rommet med det første. Mulig at vi får en tv nr 2 i huset etterhvert siden ungene får 6 års aldersforskjell og dermed gjerne ikke vil se det samme.
 
Min 5 åring fikk TV på rommet når vi flyttet, fordi da kjøpte vi oss ny TV så han fikk den gamle. Bruker den kun til PlayStation eller å se på DVDer innimellom, den blir svært sjeldent brukt. Stort sett kun når han har venner på besøk og de sitter å ser film eller spiller :)
 
Nei, det ser eg ingen grunn til å innføre her i huset. Tv er i stova. Eldste på 10,5 har imidlertid akkurat fått flytta pc-en frå gangen og inn på rommet så han har mulighet til å lukke døra viss det blir for voldsomt for han med skriking frå babyen som kjem straks.
 
Vi har 4 TVer i huset :rolleyes:

Guttungen fikk tven vi hadde i stua før, inn på rommet da vi flytta i nytt hus. Han var da 1,5 år. Er uten kanaler, og har Nintendo Wii og Playstation der. Ikke brukt den så mye da, spilt litt alene eller sett en film i ny og ne. Han er nå 5 år.
Har tv i stua vi alle bruker, eget spillrom med tv, og vi voksne har tv på soverommet med kanaler. Vesla kommer nok til å få tv på rommet hun også etterhvert. Deilig for oss og ungene å kunne se på tv/spille litt i fred i blant :shy:
 
Blir nok ikke tv på rommet på en god stund til 5,5åringen. Muliges at vi skaffer oss tv nr 2 til andre stuen med tiden.
 
Hu fikk fra 6 års alder. Blir ikke brukt ofte heller. Så går helt fint det. Er 10 år i dag.
 
Back
Topp