Tuuuung

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Er det flere som er så tung nå at det er vanskelig å bevege seg og til og med bare være våken? Det eeeer så tung mage nå at jeg skjønner ikke at ikke hele magen revner. Heldigvis ikke lenge igjen! Bare 11 dager til termin!

19 dager igjen. TUNG kan jeg ikke skryte på meg å være, dessverre 5 kilo tyngre enn da jeg ble gravid bare... Men magen føles sprengt. Godt hun snart skal ut

Jeg har gått opp 13/14 kg, men mesteparten på magen! Vet ikke om det er heldig eller uheldig :p tungt er det ihvertfall. Kjennes ut som magen henger på knærne. Og klarer ikke å gå lenge rett i ryggen før magen gjør vondt :p

Jupp, kjenner meg igjen. Må ha pute til å støtte opp magen med i sofaen og senga. Og når jeg går, belaster jeg helt feil. Finner liksom ikke balansen skikkelig. Gleder meg til å være ferdig.

Merkes på kondisen og ikke minst stivner mere av, snart i mål nå heldigvis prøver uansett å nyte siste tiden med bollen :D <3

Merkes på kondisen og ikke minst stivner mere av, snart i mål nå heldigvis prøver uansett å nyte siste tiden med bollen :D <3
Blir du også stiv i kroppen? Jeg trodde jeg ble det pga leddgikten min :p ikke alltid lett å vite hva som er hva :p

Ikke bare tung, men ett spesefikt sted på magen hender det at huden strammer så fælt at det kjennes ut som om jeg får rift! Har flere ganger måttet sjekke om jeg faktisk har fått sår, men det merkelige er at det faktidk ikke er strekkmerke der engang! Vondt iallfall.

Og tungt? JA! :p Var hos jm i går, har faktisk gått opp 22kg, og det stort sett bare på magen. Så det er fortsatt mindre enn sist da. Da la jeg på meg over 30kg, fordelt både her og der :p

Det har vært betraktelig tyngre siste uka. Men nå er det mest tungt pga bekkenet. Også er det et styr å bøye seg ned og ta opp ting fra gulvet. Så det meste får bare ligge :p jeg har fire uker igjen. Så verre skal det bli :p
Men herlighet! Jeg føler meg bare heldig i utgangspunktet. Så jeg må bare stålsette meg for litt tyngre tider. Heldigvis over om ikke så lenge.

9 dager igjen .. Syns det meste er tungt nå

Det værste er å snu seg i senga....hat faktisk!!! Men ellers er det ikke så voldsomt tungt ennå...kun gått opp 3-4 kg og er i "fin" form nå (kontra hva jeg var de 4 første mnd)

Tips mot andpustenhet: Kiropraktor :) Jeg sjekker meg der innimellom, og han hjelper til med å "utvide" litt i pustesonen. Hjelper så det suser :)

Snu seg i senga har vært vanskelig lenge pga bekkenet, og er egentlig nesten lettere nå enn på det verste. Pga den digre magen må jeg gjøre det så omstendelig at det er ikke så vondt

Men det merkes at jeg har blitt stor. Det er rundt, jeg er sliten.

Det eneste som er tungt er å komme seg opp av sofaen (ligger mer enn jeg sitter) og å snu seg i sengen. Ellers er ikke så mye tungt. Eller... Småting som å komme seg inn og ut av bilen er litt pes fordi magen stanger i rattet :-P Men kan ikke klage sånn generelt føler jeg...

Kjempetungt, men tror det er en din blanding av bekkensmerter og stor mage. Verste er, som andre påpeker, å løfte seg opp fra sofa, seng og bil. Sitter jeg på gulvet, må jeg til med finurlige metoder for å komme meg opp igjen .

Kjempetungt. Føler meg som en strandet hval i sofaen og i senga. Peser meg sakte opp trappa her hjemme. 3-åringen er strålende fornøyd med å alltid vinne kappløp med meg. Hun er oppe på badet før jeg har kommet til trappa.:D
Lagt på meg 10kg, og aldri vært så tung. Gleder meg til å kjenne på den lettere følelsen rett etter fødsel.

Føles ikke så utolig tung, men blir en god del mer andpusten og merker at jeg går mye seinere enn før;-) Har gått opp 13-14 kg, så det merkes jo. Er verst å snu seg i senga og stå opp for å gå på do om natta, da stivner hele bekkenet, det pleier å gå seg litt til i løpet av dagen:-) Komme seg opp fra gulvet går faktisk fint, selv om jeg føler meg litt som toåringen, reiser meg med rompa først:-P

Tung ja! Lillebror kommenterte at jeg stønner hele tiden :-P er også stiv, men det er nok mest fordi jeg ikke får rørt så mye på meg på grunn av symfysen, korsryggen og generelt tyngden :-) hjelper å strekke ut litt i ny og ne ;-) glad det er jul og jeg kan slappe av og ha litt sofatjeneste hjemme!

Kommenterte til kjæresten i dag at nå er det like før ryggen min knekker! Holdt på med oppvaskemaskinen begge to :p så sa han: du er litt dramatisk du. Da måtte jeg bare le litt :p Hehe

Kommenterte til kjæresten i dag at nå er det like før ryggen min knekker! Holdt på med oppvaskemaskinen begge to :p så sa han: du er litt dramatisk du. Da måtte jeg bare le litt :p Hehe

Utrolig hva den ryggen faktisk tåler!! :-P

Back
Topp