tutt/smokk

*xsnox86*

Forumet er livet
bruker alle barna her det?? [:)]

Emilie har aldri villet ha det hun.. så da slipper vi det problemet med og slutte en gang i tiden[8D]

Bruker sutten når han skal legge seg å sove i vogna og i sengen. Ellers aldri[:)]

Bruker om hun skal sove, eller dersom hun er veldig trøtt og grinete.. Ellers ikke så mye..

Tok den ikke før hun var rundt 3-4 mnd, men hadde veldig suttebehov. Så er glad for at hun tok den.

Bruker det når han skal sove og ved trøst[:)]
Mye lettere å kvitte seg med smokken enn med tommelen[8D]

Vi bruker den til å tygge på her.. Har ikke skjønt at smokken er til å suge på, og vi stresser ikke noe med det heller.. Greit om han ikke lærer å like den tenker jeg

Tok smokken helga før hu fylt 6 mnd å ætter d ble d længre duppa [:)] E ikke så avhengig at hu våkne når den dætt ut heldigvis [;)]

bruker den til litt kos..men hun er ikke avhengig av sutten...

ORIGINAL: mammaannmari

Bruker sutten når han skal legge seg å sove i vogna og i sengen. Ellers aldri[:)]

Sammer her! [:)]

Tok ikke smokk før hun var 4mnd gammel og etter det ble duppene hennes mye lengre på dagtid. Finner roen kjappere enn uten tutt... Til kvelden sovner hun uten men leter etter den ca i 3 tida på natta... Aldri på dagtid når hun er våken! [:)]

Herman er skikkelig tottebaby! Eeeelsker totten sin, og den er aldri langt borte [8|]
Pappaen er helt ekstrem på å putte totten inn i munnen på ham, mens jeg prøver å si at TRENGER den ikke hele tida. Jaja, vi får ta opp kampen når den kommer, enn så lenge skal han få lov til å kose seg med totten sin [:)]

Jeg tror jeg er mer ivrig på å putte den i munnen hennes enn hun egentlig er etter å ha den. Hun virker ikke avhengig av den i det hele tatt, men pleier å ha den når hun skal sove. Allikevel forsvinner den fort ut av munnen hennes når hun har sovnet uten at hun våkner av den grunn. For meg har det liksom vært en selvfølge at hun skulle ha tytt pga at det kan forebygge krybbedød (sies det ihvertfall) [;)]

Hun ville endelig ha den da hun var ca.4mnd[:D]
Er glad for det!

Nei, her har hun aldri tatt smokk.. Den ligger i senga, så hender hun plukker den opp og gnager litt på den hvis hun kjeder seg, men det er bare minutter om gangen. Suger ikke på tommelen heller. [:)]

Her tok ikke lille smokken før hun kryssa 6månedewr og jeg sluttet amme henne. DA var smokken grei å ha!

Bruker den når hun sover, og ved trøst/grinete/trøtt unge [:)]

Lillemor er tottebaby, men smokken hjelper å "holde henne unna" tommeltygginga [:)]

her bruker vi sutt, har vel brukt den sia ho var 3 uker. Men bruker den kun når ho skal sove, eller når ho er sutrete og vil kose litt. Men er skjelden ho har den på dagtid, da skal alle lekene i munnen :)

ORIGINAL: ehterg

Jon eeeeelsker smokken sin, men bare den som er fra 0-4mnd[8|][8D]
tenker litt at bedre med smokk enn alt annet han kan finne rundt omkring, sånn som når vi skal til syden...
Og enig med akg, enklere med smokk enn tommel[;)]

Samme her. Prøvd litt med suttestørrelsen hakke større, men den er ikke populær. Kommer rett ut igjen.

Vil heller ha sutt enn tommel ja!

Storesøster sluttet i februar, og det gikk veldig smertefritt!

Har den tilgjengelig i løpet av dagen, får den hvis vi skal kjøre bil eller hvis ho er grinete. Og når ho skal sove selvfølgelig. Når storesøster var ca 8-9 måneder så var det kun sutt til soving. Regner med det blir sånn her og. Når ho er mer mobil så blir ho mindre sutrete tenker jeg.

Saga bruker pupp.. [8D] Hehe!

ORIGINAL: MorStine

Bruker om hun skal sove, eller dersom hun er veldig trøtt og grinete.. Ellers ikke så mye..

Tok den ikke før hun var rundt 3-4 mnd, men hadde veldig suttebehov. Så er glad for at hun tok den.

omtrent som her det, men Emil tok smokken da han var litt yngre, og så liker han å smokke når vi kjører bil.
Og i det siste har han faktisk ville ha smokken hvis er litt småsliten på dagtid og bare har lyst til å slappe av/kose seg litt.

Skulle ønske han tok smokken mer når han våkner om natta også, men da nekter han plent. Kun en ting som er bra nok da, og det er hu mor, så om natten fungerer jeg mer eller mindre som hans personlige smokk.

Tyra ELSKER tutten sin! men hun har et enormt sugebehov også da. suger på henda og fingrene sine når hun ikke har den. Så heller tutt en tommel. Men prøver å ha den ute så ofte vi kan[;)]

Melissa er og glad i tutten sin. Vil prøve å redusere bruken til kun når hun skal sove, men må ta det gradvis.

Back
Topp