Tutt eller tommel?

Eldstegutten trengte smokken med en gang nesten! Han hadde et enormt suttebehov, men jeg fikk ikke ammet han før han var 2 døgn, så da var sutten reddningen :) sluttet med den uten problemer når han var 3 1/2:D så håper denne gutten også tar smokken, er myye lettere å vende av med når den tid kommer ;)

Jenten min brukte ikkje nåke, prøvde jo med smokk men ho ville ikkje ha .. Brukte ikkje tommelen heller :)
Håper lillemann vil ha smokken , veldig greit om natten da og ved legging :)
Sakna da til pillo :)

Her brukte eldstemann smokk, fikk den førstegang da han var 3 uker ettersom jeg sleit med amminga og slutta av seg selv da han var 2 år og 5 måneder, han brukte den da bare når han sov, men fikk ett eller annet ubehag i munnen og ville ikke ha den noen kvelder så da tok vi den bare bort :)

Andremann ville ikke ha smokk, prøvde i hvertfall 9 forskjellige merker, trøst var den som det var størst aksept for, men den prøvde vi nok uansett litt for sent, heldigvis bruker han heller ikke tommel :)

Prøver nok å venne nestemann på smokk om det er behov :)

gutten vår brukte smokk til han var 3,5 år, kun på natta da.. :) smokkene er mer «riktige» for tennene, så jeg kommer til å gi smokk til lillebror også slik at han ikke skal begynne å bruke tommelen.. ser for meg at det må være myyye verre å avvenne barnet med :).. smokken er grei å ha i noen anledninger og, også anbefales det i forhold til krybbedød.. så her er det ikke tvil om at lillebror skal få smokk ! :)

Back
Topp