Tutekopp

Frkfarris

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Det minker med melk hos meg, og frk på 6 mnd vil kun amme morgen og kveld. Så tenker ammingen snart bare er kos.
Men hun må jo ha melk fordi om, men hun tar ikke flaske. Noen erfaring med kopp eller tutekopp?
(Har ikke pumpevennlige bryst, så det blir bare stress)

Det minker med melk hos meg, og frk på 6 mnd vil kun amme morgen og kveld. Så tenker ammingen snart bare er kos.
Men hun må jo ha melk fordi om, men hun tar ikke flaske. Noen erfaring med kopp eller tutekopp?
(Har ikke pumpevennlige bryst, så det blir bare stress)
Tutekopp med silikontut kanskje? :)
Min hatet plast tutekopper:hilarious:

Skrev ett svar også kom jeg på at det var helt feil. Men anbefaler den koppen når barnet blir litt større :happy: (fikk ikke til å fjerne innlegget :hilarious:)

Vedlegg

• Screenshot_20201229-191441_Kolonialno.jpg
    Screenshot_20201229-191441_Kolonialno.jpg
    22,3 KB · Visninger: 11
Jenta mi har aldri tatt flaske, men prøvde akkurat flaske med sugerør (den fra Avent i kommentaren over). Gikk et par dager med litt øving, og har fungert kjempefint her. Gir vann til maten og mm i den. Hun er 6,5 mnd. Er visst lurt å starte med sugerør mellom 6-8 mnd fordi babyene fortsatt har en sterk sugerefleks som gjør det lettere å lære.

Er forresten helt vanlig at melken regulerer seg ved 6 mnd, blant annet fordi man innfører fast føde. Jeg følte plutselig at jeg var tom og fikk litt panikk, så leste veldig mye om dette for en uke siden. Så lenge du ammer og gir mat+vann skal det ikke være behov for å starte med mme hvis det var det du tenkte på. Ammehjelpen har fin info om dette. Flaske med sugerør er uansett kjekt å ha da ;)

Støtter hun over her, angåene kopp. Vi har bevisst kun brukt kopp eller glass for han til å drikke med til maten. Begynte ca ved 6 mnd alder, nå er han 7,5 og drikker av glasset helt selv.
Vi har kun vanlig litt mindre glass.
Og silikonkopp som han kan miste i gulvet. Dette funker også for far når han gir morsmelk.

Vi holder oss langt unna tutkopp og slik med sugerør.

Back
Topp