Tutekopp

Bébbe

Elsker forumet
Leste noe i full fart om tutekopp her inne i går, men finner det ikke igjen. Kan man statte med det nå rundt 5mndr alder? Snuppa griper etter glassene våres og har så lyst å smake så jeg tenkte kanskje at det gikk an å gi hun sviskesaft blanda med vann eller bare vann når vi er på kafe..? I stedet for fruktmos evt...? Hun har god kontroll på hendene sine så je tror ikke hun har noe problem med å holde koppen og treffe munnen.
Noen som anbefaler et merke? Ønsker å kjøpe en som ikke kan søles med, men kanskje alle er slik..?

Kjøpte mam sin i dag, får se om hun liker den etter hvert:-)
Hun tar ikke vanlig tåteflaske så..

Det er bare å la de drikke =)
Jeg husker fra storebror at det egentlig var lurt med tutekopp med ventil, eller som hvertfall ikke rant veldig fort. For han satt det bare i halsen...

Det er bare å la de drikke =)
Jeg husker fra storebror at det egentlig var lurt med tutekopp med ventil, eller som hvertfall ikke rant veldig fort. For han satt det bare i halsen...

Skal se etter en med ventil da :-) det hadde jeg ikke tenkt på om du ikke sa det! Vi får kjøpe en kopp neste uke en dag :-)

Jeg har kjøpt tutkopp tuter (...?) til å skru på Avent tåteflaskene.De er med ventil.Men har ikke prøvd det enda:-)

Jeg har kjøpt tutkopp tuter (...?) til å skru på Avent tåteflaskene.De er med ventil.Men har ikke prøvd det enda:-)

Det hørtes ut som en god ide! Vi har mange aventflasker. Takk for tipset! :-) vi fikk tutekopp fra ikea med noen da hun ble født, men de ser litt vanskelige ut å starte med for der er ikke håndtak.

jeg har avent sin tutte kopp, med håndtak, men har ikke prøvd den enda...men så er hun bare 4 mnd...enda 19 dager til hun blir 5 mnd :)

den er fin å rosa :) gleder meg til å prøve, men tenkte kansje å prøve å ha håndtakene på en vanlig flaske å la henne prøve med den først :)

Det hørtes ut som en god ide! Vi har mange aventflasker. Takk for tipset! :) vi fikk tutekopp fra ikea med noen da hun ble født, men de ser litt vanskelige ut å starte med for der er ikke håndtak.
vi har prøvd tutkopp fra Ikea, hun holder den fint selv, og de er uten håndtak ;) Gir henne kokt vann å drikke når hun får gulrotmos, og tilbyr vann mellom måltidene for å hjelpe på treg mage. Hun drikker mer fra kopp enn fra flaske for da slipper hun å suge, svelger bare unna når vannet kommer :p

vi har prøvd tutkopp fra Ikea, hun holder den fint selv, og de er uten håndtak ;) Gir henne kokt vann å drikke når hun får gulrotmos, og tilbyr vann mellom måltidene for å hjelpe på treg mage. Hun drikker mer fra kopp enn fra flaske for da slipper hun å suge, svelger bare unna når vannet kommer :p

Da kan det jo hende vi kan teste en slik i morgen :) Kanskje hun er flinkere enn jeg tror :)

Hermine vil jo holde melkeflaska, selv så holdt bare koppen opp foran henne, og jammen meg tok hun den ikke og stappa rett i munnen :D Drakk noe og endel rant ut på klærne, pyttsann, var bare vann! Synes hun er flink til å være 5 måneder ;)

Jeg prøvde å gi vann på flaska her om dagen da han var så tett.
Munnen skal helst skylles etter medisinen pga kortison som kan gi sopp.
Men han ville ikke akkurat ha :o

Blir spennende å teste! Hadde vært kjekt visst hun klarte det så hun kunne kost seg når jeg drikker min daglige latte. Da er det lange blikk og strekking av armer.

Blir spennende å teste! Hadde vært kjekt visst hun klarte det så hun kunne kost seg når jeg drikker min daglige latte. Da er det lange blikk og strekking av armer.

Hehe,akkurat samme her!De er jo skjønne,da.Så utrolig nyskjerrige:-)

Si ifra når dere har testet da :-)
Skal gjøre det, tror jg tester ut md litt vann først. Liker ikke å sløse md den melka:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Skal gjøre det, tror jg tester ut md litt vann først. Liker ikke å sløse md den melka:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Det blir nok vann her også først :-)

Det blir nok vann her også først :)

Da var det testet ut, ingen forskjell:-) Likte ikke den flaska heller, men bare vann så da gjorde det ingenting:-)

Da var det testet ut, ingen forskjell:-) Likte ikke den flaska heller, men bare vann så da gjorde det ingenting:-)

Jeg også testa mens jeg drakk kaffe, men det ble mye søl og harking så skal prøve en med ventil når vi har handla det :-)

Back
Topp