Tutekopp

Ellbellgravida

Første møte med forumet
Jeg har en datter på 11 uker. Jeg ammer og det går bra. Men nå har jeg lyst til å ut en kveld. Har hørt det ikke er lurt å gi flaske en kveld for det kan skape sugeforvirring. Tok dette opp med helsesøster og hun mente jeg burde gi fra tutekopp. Noen som har erfaringer med dette? Har prøvd å gi henne, men syntes hun får i seg så lite. Og hva syntes dere om å gi erstatning eventuelt den kvelden? Setter utrolig pris på raskt svar.

om far skal erstatte et helt måltid med tutekopp, så tror jeg både far og datter kommer til å bli rimelig frustrerte...

jeg gav flaske og ammet, sånn cirka fifty-fifty helt fra nyfødtalderen jeg... så JEG ville ha anbefalt flasketilvenning visst du ønsker deg frikvelder som går utover mattidene hennes.

Du kan jo pørve tutekoppen fra NUK. Tuten er veldig myk, som på flaske, så er kanskje litt lettere å drikke av den..

Ellers vil jeg jo anbefare MAM-flaskene som er utformet på den måten at de ikke skal skape sugeforvirring

har den fra avent. men det står fra 6 mnd på den. kan ikke skjønne hvordan helsesøster mener jeg kan få hun til å drikke fra den med tungen. rart...

Back
Topp