Tutekopp som ikke lekker?

Camilla I

Glad i forumet
Jeg kjøpte MAM sin kopp som måtte være dryppefri, men den gjør det ikke, drypper som vare det og ungen blir våt etter noen sekunder med koppen i hendene. Jeg tror at hun trykker på gummidelen med tuten på og den lekker, iallefall får jeg vann sånn ut. Jeg vet ikke om den har ventil eller ikke, hvordan sjekker man det? Men hun anstrenger ikke seg for å få vann ut.
Jeg ser her folk anbefaler Bambino sine, andre skriver at den er vanskelig å få vann ut. Noen er fornøyd med Avent sine, andre ikke. Gamle postetinger.
Vi har ikke hatt andre kopper, det gar vært nok med morsmelken, men hun begynner snart i bh, da må jeg kjøpe god kopp.
Tips? Varnet er 11 måneder gammel.

Prøv wow sine. Fås bl.a på apotek. Eneste med den "mekanismen" på lokket. Selv kopper som er dryppfri vil ofte lekke om man presser på tuten; er jo nettopp den mekanismen som frigir drikken når man suger.

Også er wowcup norsk ;) Koppen på bildet i linken er visst fra 12mnd, men finnes kopper fra 9mnd også. Mini her hadde forøvrig null prob med å drikke fra den for 12mnd + når han vsrn10mnd.

https://www.vitusapotek.no/wow-cup-blue-solefri-drikkekopp-266ml/p/995408

Prøv wow sine. Fås bl.a på apotek. Eneste med den "mekanismen" på lokket. Selv kopper som er dryppfri vil ofte lekke om man presser på tuten; er jo nettopp den mekanismen som frigir drikken når man suger.

Også er wowcup norsk ;) Koppen på bildet i linken er visst fra 12mnd, men finnes kopper fra 9mnd også. Mini her hadde forøvrig null prob med å drikke fra den for 12mnd + når han vsrn10mnd.

Takk) men den er fra 12 måneder, det er litt tidlig for oss, men fra 12 skal vi prøve, må man forresten ikke "trene" på andre kopper som er før 12 måneder før man tar wow i bruk?)

Takk) men den er fra 12 måneder, det er litt tidlig for oss, men fra 12 skal vi prøve, må man forresten ikke "trene" på andre kopper som er før 12 måneder før man tar wow i bruk?)

Skrev over at de har kopper fra 9mnd også. Men han hos oss prøvde den fra 12mnd når han var 10mnd og det gikk helt fint. Aldersanbefalingen på kopper er bare veiledende, mange håndterer å bruke dem før enn hva som står på :)

At man må trene på andre kopper før man prøver Wow har jeg aldri hørt om. Selv om noen sikkert har gjort det betyr ikke at alle må ;) Gikk uten noe problem her hvertfall. Har flere ulike kopper, både med og uten tut, og wow og ikke wowo og mini veksler fint mellom dem uten problemer. Er en litt annen mekanisme på wow enn tutekopper så mulig man trenger litt prøving før man får det til, men wow er jo mer likt "vanlige" kopper enn tutekopper - og er jo der man skal ende opp til slutt likevel.

Skrev over at de har kopper fra 9mnd også. Men han hos oss prøvde den fra 12mnd når han var 10mnd og det gikk helt fint. Aldersanbefalingen på kopper er bare veiledende, mange håndterer å bruke dem før enn hva som står på :)

At man må trene på andre kopper før man prøver Wow har jeg aldri hørt om. Selv om noen sikkert har gjort det betyr ikke at alle må ;) Gikk uten noe problem her hvertfall. Har flere ulike kopper, både med og uten tut, og wow og ikke wowo og mini veksler fint mellom dem uten problemer. Er en litt annen mekanisme på wow enn tutekopper så mulig man trenger litt prøving før man får det til, men wow er jo mer likt "vanlige" kopper enn tutekopper - og er jo der man skal ende opp til slutt likevel.
Takk, jeg skal til apotek i dag ;)

Vi kjøpte bambino sine siden de bruker de i barnehagen :)

Har du bilde av NUK som dere er formøyd med?)
Har ikke noen i hus akkurat nå, men var tilsvarende denne. Kjøpte på babyshop :-)

5c864d648bc155e8eab6949984fa60c1.jpg

Takk) blir det ikke lekkasje når ungen trykker på silikondelen med tuten på? Jeg tror at MAM som vi har likner på den)

Jeg har også hatt ei frøken som har snudd koppen på hodet og trykt den mot underlaget slik at vannet har rent ut.. det har vært et problem med mam flaskene, men ikke med denne av en eller annen grunn [emoji3] [emoji108]

Da jeg jobbet i barnehage anbefalte vi flaskene fra Avent (de med sugerør) til de minste barna. De fungerte veldig godt, og selv de under året greide fint å drikke fra de.

Da jeg jobbet i barnehage anbefalte vi flaskene fra Avent (de med sugerør) til de minste barna. De fungerte veldig godt, og selv de under året greide fint å drikke fra de.

Er det ikke vanskelig å vaske den ordentlig med tanke på at det er sugerør?

Er det ikke vanskelig å vaske den ordentlig med tanke på at det er sugerør?

Vi vasket de i oppvaskmaskin jevnlig, og vi opplevde aldri at det ble noe lukt eller misfarging. I bhg fylte vi de jo bare med vann, men noen av barna hadde med seg slike flasker fylt med saft når vi skulle på tur. Vet ikke hvordan de fungerer mtp lukt og vask hvis du bruker de til feks melk.

Jeg kjøpte den i går og den sølte og, mindre enn MAM, men sølte likevel :) men sølet kommer mest sannsynlig når hun leker med koppen, det gjør vel alle barn tenker jeg. Vi går se hvordan det blir videre ;) takk for tips :)

Jeg kjøpte den i går og den sølte og, mindre enn MAM, men sølte likevel :) men sølet kommer mest sannsynlig når hun leker med koppen, det gjør vel alle barn tenker jeg. Vi går se hvordan det blir videre ;) takk for tips :)

Bra den falt hvertfall litt i smak da ;) Har aldri opplevd at den lekker (utenom noen ganger når den plastdingsen under lokket ikke har vært riktig på, eller lokket ikke har vært skikkelig igjen) men om man trykker ned den "rette" delen av lokket høres det logisk ut at den kan lekke - utrolig hva de får til under lek :D

Avent sin med sugerør er egentlig eneste snuppa mi (nå 13 mnd, men hatt dem er par mnd) drikker av

De andre må hun jo drikke av mer som en kopp, men da hever hun den ikke nok. Eller så leker hun med den. Eller bare kaster den.

Sugerør får hun til.

Vi har bare vann på da, og vasker i oppvaskmaskin

Wow koppene kan søle en del om du har en som er glad i å kaste i gulvet!

Vi har prøvd maaange typer og de eneste som ikke har sølt til nå er bambino sine. Har aldri hatt problem med og drikke av de.

Hvilken kopp holder helt tett i veska da? Det er noe jeg har lurt på, for når jeg hadde kopp med til min når han var mindre, så lak det alltid i stellevesken. Brukte flaskene fra avent, syns de også lak iblant

Back
Topp