Turnusmammaen sin dagbok - Håpet om baby nr 3

Turnusmammaen

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Maiskolbene 2023 :-)
Synes det er så koselig å følge med på dagbøkene her inne, så da kan jeg jo bidra med en selv. Jeg har igrunn vært veldig heldig med min fertilitetsreise sålangt.

Jeg skulle egentlig leve livet som frivillig barnløs omringet av nevøer, nieser og egne pelsbarn. I 2020 kjøpte vi hus. Da var det noe i hjertet mitt som endret seg. Jeg fikk litt lyst på barn. Nevnte tanken for samboeren min. Han var enig i at vi kunne slutte med prevansjon og så fikk vi se hva som skjer uten at vi aktivt skulle prøve. Fjerna pstav juni 2020 og fikk aldri mensen tilbake etter dette. Skatt nr1 satt på første eggløsning! Svangerskapet var veldig tungt da jeg fikk bekkenløsning allerede uke 8. Ellers var det null gravidplager. Endte opp med krykker tilslutt da bekkenet ble så ille, men i mars 2021 kom en perfekt liten skatt til verden med pks :Heartred

Jeg fant fort ut at vi skulle ha flere barn, men jeg ville nyte dette første barnet lengst mulig. Og med erfaring fra første svangerskap var det uaktuelt å prøve på nr 2 før nr 1 var begynt i bhg. Økonomien var bra, så jeg gikk hjemme med nr1 i perm til august 22. Spiral ble fjernet i juli 22, nå kunne vi begynne å prøve! Kom en eggløsning i juli, men da var samboeren på jobbreise, så den syklusen ble ikke aktuelt å prøve uansett. August ble første skikkelige prøveperiode. 1. September testa jeg positivt for graviditet nr 2! 2. September begynte jeg i jobb igjen etter permisjonen med nr 1 :hilarious:
Dette svangerskapet ble preget av Hyperemesis og bekkenløsning. I tillegg hadde jeg truende svangerskapsforgiftning på slutten. Men i mai 23 kom det heldigvis en frisk fin skatt til verden, også med pks!

Tanken om baby nr 3 ble utsatt litt da vi i desember 23 ble forlovet etter 10 år sammen. Nå skulle vi sette oss først og ha skikkelig bryllup før neste baby var aktuelt. Juni i år giftet vi oss og spiralen ble fjernet tidlig august. Vi er igang!

Tredjemann er en luring og nå er jeg bikka 30, så har på følelsen av at vi kommer til å prøve en liten stund, men baby, det skal vi få til slutt. Det er jeg sikker på :Heartred

Pp1: Ikke gravid
Pp2: Ikke gravid
Pp3: Ikke gravid
Pp4: Ikke gravid
Pp5: Forventet el 13/12

Last edited:
CD11

CBA-monitoren viser "høy" i dag. Usikker på hvor fertil jeg er helt enda da jeg ikke føler jeg har tilstrekkelig EL slim i dag. Har tatt slimløsende grunnet sykdom og er litt dehydrert så den kan nok forklare hvorfor slimet er annerledes enn vanlig. Heldigvis noen dager til EL enda :dance011 Tenker også å teste etter lh utenom monitor i tillegg denne syklusen da jeg virker som å ha peak på kveld, men testvinduet til monitoren er på morgenen, så det blir spennende. Begynner nok med dette på mandag.

Tror det blir å ta det heeelt med ro i helga om de 2 små turboene hjemme tillater det slik at det blir overskudd til aksjelegging.

Ellers er formen endelig begynt å snu etter 2 uker med sykdom slik at jeg føler jeg har litt mer krefter til annet enn å bare puste.

CD 12

Fikk lagt litt aksjer i går. CBA monotor sier fortsatt høy fertilitet. Testa etter LH utenom i dag. Regna jo ikke med peak helt enda, men når man er så glad i testing så er det gøy med en ekstra test å dyppe.

1000013966.jpg

Formen fortsetter å krype oppover. Har ett håp om å kanskje komme meg på jobb i morgen, men vi får se. Jeg er ganske sta. Mannen mener jeg burde være hjemme noen dager til... Mulig han har rett, men samvittigheten gnager på meg nå.

Det var rett før jeg bestemte meg for å hoppe over denne pp for å gi kroppen en sjangse til å komme seg skikkelig, men jeg er for utålmodig. Tenk om det er denne måneden gullegget slipper? Nekter å gå glipp av det!

Cd 13

Da var jeg komt meg på jobb igjen i dag! Spent på hvordan det går. Ble en ny runde med aksjelegging i går.

Fortsatt "høy" på fertilitetsmonitoren. Lh har gått ned? Antar det har med konsentrasjon på urin å gjøre.
1000013970.jpg

Merker eggløsning nermer seg. Murring nere i høyre eggstokk.

Synes det er så koselig å følge med på dagbøkene her inne, så da kan jeg jo bidra med en selv. Jeg har igrunn vært veldig heldig med min fertilitetsreise sålangt.

Jeg skulle egentlig leve livet som frivillig barnløs omringet av nevøer, nieser og egne pelsbarn. I 2020 kjøpte vi hus. Da var det noe i hjertet mitt som endret seg. Jeg fikk litt lyst på barn. Nevnte tanken for samboeren min. Han var enig i at vi kunne slutte med prevansjon og så fikk vi se hva som skjer uten at vi aktivt skulle prøve. Fjerna pstav juni 2020 og fikk aldri mensen tilbake etter dette. Skatt nr1 satt på første eggløsning! Svangerskapet var veldig tungt da jeg fikk bekkenløsning allerede uke 8. Ellers var det null gravidplager. Endte opp med krykker tilslutt da bekkenet ble så ille, men i mars 2021 kom en perfekt liten skatt til verden med pks :Heartred

Jeg fant fort ut at vi skulle ha flere barn, men jeg ville nyte dette første barnet lengst mulig. Og med erfaring fra første svangerskap var det uaktuelt å prøve på nr 2 før nr 1 var begynt i bhg. Økonomien var bra, så jeg gikk hjemme med nr1 i perm til august 22. Spiral ble fjernet i juli 22, nå kunne vi begynne å prøve! Kom en eggløsning i juli, men da var samboeren på jobbreise, så den syklusen ble ikke aktuelt å prøve uansett. August ble første skikkelige prøveperiode. 1. September testa jeg positivt for graviditet nr 2! 2. September begynte jeg i jobb igjen etter permisjonen med nr 1 :hilarious:
Dette svangerskapet ble preget av Hyperemesis og bekkenløsning. I tillegg hadde jeg truende svangerskapsforgiftning på slutten. Men i mai 23 kom det heldigvis en frisk fin skatt til verden, også med pks!

Tanken om baby nr 3 ble utsatt litt da vi i desember 23 ble forlovet etter 10 år sammen. Nå skulle vi sette oss først og ha skikkelig bryllup før neste baby var aktuelt. Juni i år giftet vi oss og spiralen ble fjernet tidlig august. Vi er igang!

Tredjemann er en luring og nå er jeg bikka 30, så har på følelsen av at vi kommer til å prøve en liten stund, men baby, det skal vi få til slutt. Det er jeg sikker på :Heartred

Pp1: Ikke gravid
Pp2: Ikke gravid
Pp3:
Så kjekt at du har laget dagbok! :D
Blir spennende og følge deg!

Ble en ekstra test i kveld. Som forventet ikke noe spennende helt enda :)
1000013972.jpg

Jobb i dag gikk sånn ish. Måtte dra hjem etter lunsj, da sa kroppen stopp :sorry: så det blir nok å jobbe halve dager littegrann først.

Litt spent på om sykdom har påvirket syklusen min noe. Har jo eggløsningsslim som bestilt og økt libido, så virker jo ikke sånn. Legger nå aksjer uansett. Kan jo ikke skade :hilarious:

:goodnight

Cd14

Murringene har roet seg litt nå. Hadde egentlig håpt på peak i kveld og el i morgen kveld, men det spørs. Blir kanskje noen dager forsinket. Vi får se. Gleder meg veldig til dpo land denne runden. Slik at jeg bare kan slappe av og kjenne etter symptomer :smiley-bounce022 Bestevenninna mi testa positivt i dag for graviditet, så om denne syklusen klaffer for meg også vil det være mindre enn 2 uker imellom termindatoene :Heartred:smiley-angelic001

1000013974.jpg

Last edited:
:hilarious: Cd 15

Ooog El er offisielt forsinket. Murringene er kommet godt tilbake igjen, dog i begge eggstokkene nå. Spent på kveldens test!
1000013978.jpg

Ellers er det mannen sin tur til å få feber nå og det er jo ikke godt for svømmerene :angry7 Han hadde også feber for litt over 1 mnd siden. Har lest feber kan påvirke spermkvaliteten opp til 3 mnd... Det er jo ikke hans feil, men er lov å kjenne på at det er litt kjipt :sorry: Kunne han ikke fått feber ETTER jeg ble gravid heller??? :p
Etter som jeg ikke har nådd peak håper jeg han allikevel klarer legge noen aksjer kveld før han evt blir for sliten. Alt man tenker på som prøvere altså :hilarious:

:hilarious: Cd 15

Ooog El er offisielt forsinket. Murringene er kommet godt tilbake igjen, dog i begge eggstokkene nå. Spent på kveldens test!
Vis vedlegget 472480
Ellers er det mannen sin tur til å få feber nå og det er jo ikke godt for svømmerene :angry7 Han hadde også feber for litt over 1 mnd siden. Har lest feber kan påvirke spermkvaliteten opp til 3 mnd... Det er jo ikke hans feil, men er lov å kjenne på at det er litt kjipt :sorry: Kunne han ikke fått feber ETTER jeg ble gravid heller??? :p
Etter som jeg ikke har nådd peak håper jeg han allikevel klarer legge noen aksjer kveld før han evt blir for sliten. Alt man tenker på som prøvere altså :hilarious:
Ååå så kjedelig!! :/ og mennene som blir SÅ syke også :p huff. Det var litt slemt av meg :p whoops.

Haha jeg har faktisk hatt skikkelig manflu selv denne runden :p Sliter jo med formen enda. Og han har vært kjempeflink og holdt huset og tatt seg av barna de siste 2 ukene. Så jeg kan vel ikke klage om han blir stakkarslig nå :hilarious:
Åååå så kjedelig!! Da er han flink! Da skal han heller få lov å klage litt nå :p ❤️❤️

Cd 16

Denne syklusen er kjip altså :wtf: Litt vanskelig å holde seg positiv når vi legger inn innsats tross sykdom også kommer ikke el engang?
1000013981.jpg

Fertilitetsmonitor sier fortsatt høy, men alle symptom på fertil periode er borte. Mulig kroppen ga opp på eggløsning da jeg fortsatt er syk :dontknow Har bare en el test igjen også som sikkert ryker i kveld. Tips om billige el tester i fysisk butikk? Syklusen er helt ute å kjøre denne runden så føler behov for å time aksjelegging med eggløsning da ingen av oss har overskudd nok til annenhver dag akkurat nå. Tror nok ikke det blir julibaby på meg allikevel... :sorry: Ble en noe negativ tone her inne nå, og det er absolutt ikke meningen. Lover å bli noe mer positiv, men akkurat nå er ting bare så kjipt når ingenting går veien:crybaby2

Cd 16

Denne syklusen er kjip altså :wtf: Litt vanskelig å holde seg positiv når vi legger inn innsats tross sykdom også kommer ikke el engang?
Vis vedlegget 472578

Fertilitetsmonitor sier fortsatt høy, men alle symptom på fertil periode er borte. Mulig kroppen ga opp på eggløsning da jeg fortsatt er syk :dontknow Har bare en el test igjen også som sikkert ryker i kveld. Tips om billige el tester i fysisk butikk? Syklusen er helt ute å kjøre denne runden så føler behov for å time aksjelegging med eggløsning da ingen av oss har overskudd nok til annenhver dag akkurat nå. Tror nok ikke det blir julibaby på meg allikevel... :sorry: Ble en noe negativ tone her inne nå, og det er absolutt ikke meningen. Lover å bli noe mer positiv, men akkurat nå er ting bare så kjipt når ingenting går veien:crybaby2
Du trenger ikke beklage deg for negativ tone! Bare fint og dele! Selv om jeg vet hvor lett det er å beklage for gjør det samme selv :p haha. Skjønner du blir frustrert når du venter og venter!! Det er kjedelig!! ❤️

Cd 16

Vis vedlegget 472578

Lov å ha kjipe dager - stor og god klem til deg :smiley-angelic003 :Heartbigred Og så er det sykt frustrerende når tester eller temper ikke viser det man forventer :dead: På coop extra selger de make sure eggløsningstester, 100 kr for 10 stk? De har brukt når jeg plutselig går tom :angelic: Koselig å lese bakgrunnshistorien din, håper tredje bebis sitter snart :smiley-angelic001

Cd17

Ble hastetime hos legen i dag. Liten mistanke om vann på lungene, så det er best å få seg en sjekk. Hun fant ingen umiddelbare tegn, men pga lav metning og lang sykdom nå så ble jeg sendt på røntgen for sikkerhets skyld :dance008 Den ene, sjeldne fridagen jeg har hatt på leeenge (utenom sykedager) og jeg endte opp på arbeidsplassen allikevel :hilarious:
Har murret i eggstokkene igjen i dag. Siste el testen jeg har fra babyplan viser litt økning igjen. De hadde kun makesure på butikken, men satser på det ikke har så mye å si. Blir testen positiv så blir den positiv tenker jeg uansett merke. :confused1
1000014012.jpg

Ryker nok en test til i kveld. Blir så tussete av at el aldri kommer :whacky011

Cd 16

Vis vedlegget 472578

Sender deg litt trøst. Kjipt når det ikke går som man tenker. :(

Fikk svar på røntgen i går. Ene lungen er tett i nedre og bakre del, så ikke så rart jeg sliter med pusten enda. Det er ikke noe bakteriellt, så eneste jeg kan gjøre er å ta det med ro til det blir bedre. Ikke så lett med syk mann og en 2 og 4 åring i hus akkurat. Føler jeg blir dratt i alle retninger :happy7

Men over til noe positivt! Vi skal feire dobbel 30 års dag neste helg, så om han blir frisk til da så er iallefall det noe å se frem til! :dance011Vi har fått barnevakt og greier! Noe som ALDRI skjer! Tviler på at det blir noe alkohol på meg da. Liker ikke å drikke når jeg aktivt prøver å få barn, men i tillegg så har jeg jo lungene å skylde på denne gang. Den typiske "Har uvi og går på antibiotika" funker vel ikke lenger? Jeg blir iallfall veldig mistenksom selv om noen sier det på fest :hilarious:

Har ikke fått tatt eggløsningstest da jeg glemte meg litt i dag tidlig og tissa i do istedenfor i min trofaste tissekopp, så el test kommer litt senere.:hilarious:

Fikk svar på røntgen i går. Ene lungen er tett i nedre og bakre del, så ikke så rart jeg sliter med pusten enda. Det er ikke noe bakteriellt, så eneste jeg kan gjøre er å ta det med ro til det blir bedre. Ikke så lett med syk mann og en 2 og 4 åring i hus akkurat. Føler jeg blir dratt i alle retninger :happy7

Men over til noe positivt! Vi skal feire dobbel 30 års dag neste helg, så om han blir frisk til da så er iallefall det noe å se frem til! :dance011Vi har fått barnevakt og greier! Noe som ALDRI skjer! Tviler på at det blir noe alkohol på meg da. Liker ikke å drikke når jeg aktivt prøver å få barn, men i tillegg så har jeg jo lungene å skylde på denne gang. Den typiske "Har uvi og går på antibiotika" funker vel ikke lenger? Jeg blir iallfall veldig mistenksom selv om noen sier det på fest :hilarious:

Har ikke fått tatt eggløsningstest da jeg glemte meg litt i dag tidlig og tissa i do istedenfor i min trofaste tissekopp, så el test kommer litt senere.:hilarious:
Godt å finne ut hva som var greien med lungene, og om det er noe man må gjøre/medisiner. Du får slappe av nå (så langt det lar seg gjøre med to små og syk mann :hilarious:) og lade opp til neste helg! Jeg testet både babyplan og makesure tester 2 ganger, fikk akkurat samme verdi på de så jeg har ikke stresset med å måtte bytte merke midt i testingen, kan være andre har andre erfaringer, men det har funket fint hos meg :happy: Spent på dagens EL test!! NB: Forsinket EL har ofte vært et godt tegn her inne :smiley-angelic001

Godt å finne ut hva som var greien med lungene, og om det er noe man må gjøre/medisiner. Du får slappe av nå (så langt det lar seg gjøre med to små og syk mann :hilarious:) og lade opp til neste helg! Jeg testet både babyplan og makesure tester 2 ganger, fikk akkurat samme verdi på de så jeg har ikke stresset med å måtte bytte merke midt i testingen, kan være andre har andre erfaringer, men det har funket fint hos meg :happy: Spent på dagens EL test!! NB: Forsinket EL har ofte vært et godt tegn her inne :smiley-angelic001
Det jeg synes er spennende er at ved første "forsøk" på eggløsning murra det på høyre side (som forventet siden el var venstre sist pp). Men nå murrer det på begge sider! Så kanskje når el endelig kommer så slippes det 2 egg?? Dobbel sjangse! :smiley-angelic001

Det jeg synes er spennende er at ved første "forsøk" på eggløsning murra det på høyre side (som forventet siden el var venstre sist pp). Men nå murrer det på begge sider! Så kanskje når el endelig kommer så slippes det 2 egg?? Dobbel sjangse! :smiley-angelic001
Hurra for dobbel sjanse! :woot: Jeg og kjører dobbel sjanse med FET (frozen embryo transfer) og aksjelegging :cool01 Men er sikkert bare 0.00001 % sjanse med normal aksjelegging så har mer troa på lille snøkrystallen :smiley-bounce012

Back
Topp