Turnuslege

guromh

Andre møte med forumet
Mia datteren min på 16 mnd hadde halsbetennelse sist uke, 41 i feber osv.
Vi var på legevakten om lørdagen for hun reagerte på medisinen, til en turnuslege.
Hun sa at det ikke var halsbetennelse Mia hadde, men virus, så vi fikk beskjed om å
kutte ut me antibiotikan etter 4 dager.
Så sa hun først at hun ville sjekke om Mia hadde betennelse i hjerte og hun sa at hun hadde hørt
høy bilyd i hjerte hennes( for hun mente at Mia hadde det) . Jeg satt der å skjønte ingenting, viste ikke hva noe var.
Så hun sa at Mia bare hadde høy bilyd i hjerte å at jeg måtte ringe til fastlegen å bestille time når Mia bli frisk.
Jeg satt der å skjønte fortsatt ingenting, fikk ikke beskrivd noe.

Så på mandagen dro vi til fastlegen, han ble kjempe sint fordi turnuslegen hadde sakt noe sånn.
Mia hadde en bitteliten bilyd i hjerte, men det var ikke noe å bry seg om, vi skal tilbake i januar for å sjekke.

Så har Mia vært slapp i hele uken, så vi dro til fastlegen igjen idag, å da fant han ut at Mia hadde stor mandel i halsen, å skjønte ikke hvorfor turnuslegen sa at vi skulle kutte ut ant. så vi begynte på ny en idag.
Han ble enda mer sint på turnuslegen.

Jeg har veldig lyst til å sende inn en klage for det som har skjedd....
Noen som er enig med meg?

nei legen på legevakta stoler jeg ikke på.
jeg dro til legevakten en gang 2 gangen jeg har vært der i mitt liv, fordi jeg hadde smerter i mageregionen jeg klarte ikke å gå engang, så mente legen at jeg hadde eggløsning han gikk og forhørte seg med sjefslegen og han sa det samme...
så jeg var på legevakten fra klokken 10:00 til klokken 21:00 til observering fordi de ikke viste va det var bare at det kunne være eggløsning. etterpå ble jeg sendt til ahus.
etter 5 min der fant dem ut av at det var en sprekt blindtarm.

synes det er så dumt at det er så inkompetente leger på legevakten.

Det kan jo hende hun hadde høy bilyd da dere var på legevakten, men at den var mindre når dere kom til fastlegen. Da vi var på 6-års kontroll med snuppa vår fant legen en LIIIIIIIIIIITEN bilyd på hjertet hennes og vi ble henvist til Haukeland og fikk sjekket med UL og alt. Der fikk vi bekreftet at det ikke var noe farlig, men er jo veldig glad for at legen var oppmerksom nok til å få det sjekket!

Dersom du ikke ble opplyst når dere var der, var det vel bare å si ifra og be legen utdype?

Uansett- kan sikkert være greit å gi tilbakemelding, slik at turnuslegen kan lære av sine feil, men noe stor klage synes jeg ikke er på sin plass her.

Back
Topp