Turnusarbeid

milla1986

Elsker forumet
Jeg begynner å merke gravid-symptomene mer og mer.. Og begynner å bekymre meg litt for jobbsituasjonen min fremover. Jeg har skift som tidligst begynner kl 05.00 om morgenen, det vil si jeg må stå opp kl 03.30. Nå de 2 siste nettene har jeg vært så innmari kvalm på natta, og sover fryktelig dårlig. Og siden jeg da må opp kl 0330, og i tillegg er veldig sliten og trøtt pga graviditeten så ser jeg på det som uutholdelig i lengden. Hvertfall om denne kvalmen på natterstid skal fortsette... I tillegg er det veldig mye støy på arbeidsplassen min som gjør att jeg blir ekstra sliten akkurat nå..
Men jeg synes det er fortidlig å fortelle de på jobben dette, og jeg er i utgangspunktet ei med veldig lite fravær på jobben så å ta egenmeldinger i rykk og napp er lite aktuellt det også......
Kveldsvaktene går bedre, ifra 14-23 [:D]

Noen andre med skift-arbeid og hvordan arbeidstider? Hvordan går det for dere? Noen tips om hva jeg kan gjøre? [:D]

jeg jobbet turnus forrige svangerskap. Slet veldig med natt (2145-0800) men hadde heldigvis ikke nattevakter ofte. Dagvakter (7-15) og kveldsvakter (1445-22) gikk greit men fram til uke 14 var kveldsvaktene litt slitsomme siden jeg først var hjemme kl 00 pga kollektiv reising og mye venteing.

Nå er jeg så heldig at jeg jobber mellom 07 og 17 mandag til fredag fram til juli og har kun 5 min å kjøre eller 20 min kollektiv reise til jobb[:D][:D].

Da jeg gikk gravid med lillegutt jobbet jeg turnus fram til jeg var 5 mnd på vei... Da sa det stopp og jeg ble 50% sykemeldt.. Jobbet ikke netter eller tidlige morgener fram til permisjonen..[:)]
Da jeg ble gravid sist, høsten 2009, gikk jeg til arbeidsgiver i uke 5 og forlangte tilpasset turnus! Sa han hadde valget mellom det eller at jeg ble sykemeldt..[:)] Men jeg fikk det som jeg ville, og bestemte selv arbeidstiden min![:D]

Det er ikke bra for kroppen eller den lille å jobbe turnus! Håper du får tilrettelagt vaktene dine! Lykke til![:)]

Jeg jobber turnus. De korteste vaktene er 12 timer, å de lengste på 72 timer! Er en utfordrene jobb både fysisk å psykisk,men håper å kunne være i jobb så lenge som mulig. Blir fort kjedeli å ikke skulle gjøre noe...

ORIGINAL: ^Elle^

Jeg jobber turnus. De korteste vaktene er 12 timer, å de lengste på 72 timer! Er en utfordrene jobb både fysisk å psykisk,men håper å kunne være i jobb så lenge som mulig. Blir fort kjedeli å ikke skulle gjøre noe...

Er det mulig da?[8|] Hva jobber du med?? Vaktene er vel ikke på 72 timer i strekk??[:)]

Jeg får drøye litt til, å se hvordan dette går... Ellers får jeg gå å be om en tilrettelagt turnus... [:)]

Elle; Jeg skjønner at ikke jeg skal klage med de vaktene du jobber, eller.... de døgnene du jobber blir vel mer riktig... [&o] Lykke til da, får ikke slite deg helt ut....
Lurer litt på det samme som RonjaR, hva du jobber med...[:D]

Back
Topp