Turnusarbeid og barn

Petrinemor97

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Hei :)
Det er sikkert en del av dere som jobber turnus (dag/aftn kanskje natt også?) Jeg gjør det og lurer veldig på hvordan det blir når jeg får barn. barnehagene har jo bare åpent på dagtid og hvis samboer også blir å jobbe turnus så vil jeg jo tro man blir å møte på kræsj både her og der. Men samtidig føler jeg at man ikke blir å se ungen sin så ofte som man vil hvis man jobber mye aften da. Vurderer litt når jeg er ferdig med lærlingstiden og søke på jobber som kun er på dagtid.

Vil dere dele deres erfaringer og meninger om saken? Kanskje komme med noen tips :)
 
Der jeg jobber er det mange som går over i nattevaktsstillinger mens barna er små, for da er barna i barnehagen mens de sover etter vakt. Ellers er det folk som må bytte vakter, eller får tilpasset turnusen sin etter mannen. Men da kan du også risikere at du ikke får sett mannen din så mye.

Søsteren min jobber D/A på sykehjem, og mannen jobber 2/4 offshore. Når han er ute og hun jobber helg eller kveld så er det vi i familien som tar oss av de små.
 
For oss har det vært problematisk, så jeg jobber ikke som sykepleier lenger i småbarnsperioden. Jeg likte ikke at ungen var en liten kasteball mellom bhg, forskjellige besteforeldre osv. Så nå jobber jeg dagtid og har muligheten til å ta meg av henne selv.

Mannen her jobber umulige arbeidstider, hvis ikke hadde det vært lettere tross alt!
 
Der jeg jobber er det mange som går over i nattevaktsstillinger mens barna er små, for da er barna i barnehagen mens de sover etter vakt. Ellers er det folk som må bytte vakter, eller får tilpasset turnusen sin etter mannen. Men da kan du også risikere at du ikke får sett mannen din så mye.

Søsteren min jobber D/A på sykehjem, og mannen jobber 2/4 offshore. Når han er ute og hun jobber helg eller kveld så er det vi i familien som tar oss av de små.