Turnusarbeid og barn

Petrinemor97

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Hei :)
Det er sikkert en del av dere som jobber turnus (dag/aftn kanskje natt også?) Jeg gjør det og lurer veldig på hvordan det blir når jeg får barn. barnehagene har jo bare åpent på dagtid og hvis samboer også blir å jobbe turnus så vil jeg jo tro man blir å møte på kræsj både her og der. Men samtidig føler jeg at man ikke blir å se ungen sin så ofte som man vil hvis man jobber mye aften da. Vurderer litt når jeg er ferdig med lærlingstiden og søke på jobber som kun er på dagtid.

Vil dere dele deres erfaringer og meninger om saken? Kanskje komme med noen tips :)
 
Der jeg jobber er det mange som går over i nattevaktsstillinger mens barna er små, for da er barna i barnehagen mens de sover etter vakt. Ellers er det folk som må bytte vakter, eller får tilpasset turnusen sin etter mannen. Men da kan du også risikere at du ikke får sett mannen din så mye.

Søsteren min jobber D/A på sykehjem, og mannen jobber 2/4 offshore. Når han er ute og hun jobber helg eller kveld så er det vi i familien som tar oss av de små.
 
For oss har det vært problematisk, så jeg jobber ikke som sykepleier lenger i småbarnsperioden. Jeg likte ikke at ungen var en liten kasteball mellom bhg, forskjellige besteforeldre osv. Så nå jobber jeg dagtid og har muligheten til å ta meg av henne selv.

Mannen her jobber umulige arbeidstider, hvis ikke hadde det vært lettere tross alt!
 
Der jeg jobber er det mange som går over i nattevaktsstillinger mens barna er små, for da er barna i barnehagen mens de sover etter vakt. Ellers er det folk som må bytte vakter, eller får tilpasset turnusen sin etter mannen. Men da kan du også risikere at du ikke får sett mannen din så mye.

Søsteren min jobber D/A på sykehjem, og mannen jobber 2/4 offshore. Når han er ute og hun jobber helg eller kveld så er det vi i familien som tar oss av de små.

Ja, det er jo kjempe snilt av dere i familien og stille opp for søsteren din❤ Ganske lurt det med å gå natt og sove når barne er i barnehage, regner med d blir vanskelig og eventuelt nesten bare skulle få dagvakter i et sånn her yrke. Er jo nok vanskelig og få seg en fast stilling :eek: (helse)
 
For oss har det vært problematisk, så jeg jobber ikke som sykepleier lenger i småbarnsperioden. Jeg likte ikke at ungen var en liten kasteball mellom bhg, forskjellige besteforeldre osv. Så nå jobber jeg dagtid og har muligheten til å ta meg av henne selv.

Mannen her jobber umulige arbeidstider, hvis ikke hadde det vært lettere tross alt!

Åh ja nei skjønner godt valget ditt. Ikke noe morsomt når barn blir det :( Bra dere fant ut av det til slutt da❤
 
Heldigvis har mannen dagstilling men han begynner kl 06.00 på jobb så her funker det ikke at jeg har nattevakter selv om sjefen hans nok hadde hatt forståelse for at gubben måtte begynt litt senere de dagene jeg evt hadde jobbet natt. Jeg jobber kun dag/aften og da må mannen tilpasse når han slutter de dagene jeg jobber kveld for ellers er han ofte ikke hjemme før i 17 tiden. Jeg prøver å søke meg meg over på rene dagstillinger men ikke lett å få da jeg sjelden kommer på intervju på slike jobber. Får se hva jeg gjør etter permisjonen med denne om jeg omskolerer meg eller videreutdanner meg slik at det blir lettere å få dagstilling. Jobber som sykepleier
 
Mannen min har heldigvis dagstilling :) og jeg jobber ofte mye dag selv, men noen kveldsvakt er blir det. Jobber heldigvis ikke natt[emoji28]
 
Back
Topp