Turnus og trøtthet, tips??

Lykkelitenn

Blir kjent med forumet
Hei,

Jeg går straks inn i uke 5 og er altså såååååå trøtt dagen lang. Jeg prøver å sove lenge på morgenen de dagene jeg kan og legge inn en blund når det er tid til det. Men jeg jobber turnus, så går mye dag og kveld om hverandre. Kveldsvaktene er de verste å komme seg igjennom.

Noen andre med samme problemet som har noen gode tips?
 
Hei,

Jeg går straks inn i uke 5 og er altså såååååå trøtt dagen lang. Jeg prøver å sove lenge på morgenen de dagene jeg kan og legge inn en blund når det er tid til det. Men jeg jobber turnus, så går mye dag og kveld om hverandre. Kveldsvaktene er de verste å komme seg igjennom.

Noen andre med samme problemet som har noen gode tips?
Jeg jobbet turnus under mitt første svangerskap og det er forhåpentligvis bare å bite tenna sammen litt :angelic:
Som regel går den værste trøttheten over etter noen uker og da er du kanskje klar for å be om tilrettelegging / informere om at du er gravid ;)

Å endre på turnus eller endre på plassering i arbeidssted er også en form for tilrettelegging du kan be om :D
 
Sniker inn fra januargruppa. Jeg tar også gjerne imot tips! Måtte si ifra meg nattevaktene for det var rett å slett umulig å gjennomføre. Kveldsvaktene er også grusomme men må ta de alikevel
 
Hei,

Jeg går straks inn i uke 5 og er altså såååååå trøtt dagen lang. Jeg prøver å sove lenge på morgenen de dagene jeg kan og legge inn en blund når det er tid til det. Men jeg jobber turnus, så går mye dag og kveld om hverandre. Kveldsvaktene er de verste å komme seg igjennom.

Noen andre med samme problemet som har noen gode tips?
Har du mulighet til å bytte vakter med andre ansatte?
Bytt strategisk vekk framover i tid? :)
 
Jeg jobbet turnus under mitt første svangerskap og det er forhåpentligvis bare å bite tenna sammen litt :angelic:
Som regel går den værste trøttheten over etter noen uker og da er du kanskje klar for å be om tilrettelegging / informere om at du er gravid ;)

Å endre på turnus eller endre på plassering i arbeidssted er også en form for tilrettelegging du kan be om :D

Er noen uker igjen til sommerferie så tenkte å bare bite tenna sammen. Men jobber med en gruppe mennesker som ikke tillater meg å ha en dårlig dag…Så ‍‍:oops:
 
Jeg var helt utmattet på jobb i dag. Trøtt og kvalm. Forventet ikke at symptomene skulle komme så raskt. For min del tror jeg dagvaktene blir tyngst, men skal komme meg gjennom det. Det ble litt ekstra pauser på jobb i dag, men det tenker jeg er helt innafor. Skal også prøve å legge meg tidligere.
 
Nei, vi har ikke lov til å bytte vakter:rolleyes: Og ønsker i utgangspunktet ikke å si noe til leder før om noen uker
Ikke lov å bytte vakter med hverandre? det høres jo ganske strengt ut :p
Men ja - det skjønner jeg godt at du ikke vil når det er så tidlig!

Hva jobber du med?
 
Ikke lov å bytte vakter med hverandre? det høres jo ganske strengt ut :p
Men ja - det skjønner jeg godt at du ikke vil når det er så tidlig!

Hva jobber du med?
Niks, jobber i helsevesenet. Vi får som regel lov til å jobbe inn timer som vi kan avspasere når vi vil i stede for bytte av vakter….Men har ikke nok til å avspasere så mye :smiley-angry017 Så er inne på tanken om sykemelding, men har ikke lyst til det heller
 
Hei,

Jeg går straks inn i uke 5 og er altså såååååå trøtt dagen lang. Jeg prøver å sove lenge på morgenen de dagene jeg kan og legge inn en blund når det er tid til det. Men jeg jobber turnus, så går mye dag og kveld om hverandre. Kveldsvaktene er de verste å komme seg igjennom.

Noen andre med samme problemet som har noen gode tips?
Sniker fra januar. Jeg er 6+2 i dag og er kjempe sliten… Her er også kveldsvaktene forferdelig å gjennomføre. Jeg vurderer å kontakte lege for gradert sykemelding, prate med sjefen og få tilrettelagt med dagarbeid. Eller om aftenvaktene mine strykes..

Likevel blir det en ond sirkel. Jeg klarer å gjennomføre dagvakt, men kommer hjem til femåringen og har tilnærmet ikke noe overskudd… Har også vært inne på tanken om full sykemelding i en-to uker bare for å lade batteriene, kanskje det hjelper? :banghead:

Er også typisk meg å bare presse meg gjennom det, kanskje det blir bedre? Men er jo ikke bra det heller :stop:
 
Sniker fra januar. Jeg er 6+2 i dag og er kjempe sliten… Her er også kveldsvaktene forferdelig å gjennomføre. Jeg vurderer å kontakte lege for gradert sykemelding, prate med sjefen og få tilrettelagt med dagarbeid. Eller om aftenvaktene mine strykes..

Likevel blir det en ond sirkel. Jeg klarer å gjennomføre dagvakt, men kommer hjem til femåringen og har tilnærmet ikke noe overskudd… Har også vært inne på tanken om full sykemelding i en-to uker bare for å lade batteriene, kanskje det hjelper? :banghead:

Er også typisk meg å bare presse meg gjennom det, kanskje det blir bedre? Men er jo ikke bra det heller :stop:
Det er utrolig vanskelig å vurdere om man trenger en sykemelding eller ikke. spesielt når arbeidsgiver har tilretteleggingsplikt, men man ønsker ikke å informere om at man trenger tilrettelegging.

Tror det kan være lurt å ta en prat med legen uansett :) en gradert sykemelding er ikke dumt
 
Sniker fra januar. Jeg er 6+2 i dag og er kjempe sliten… Her er også kveldsvaktene forferdelig å gjennomføre. Jeg vurderer å kontakte lege for gradert sykemelding, prate med sjefen og få tilrettelagt med dagarbeid. Eller om aftenvaktene mine strykes..

Likevel blir det en ond sirkel. Jeg klarer å gjennomføre dagvakt, men kommer hjem til femåringen og har tilnærmet ikke noe overskudd… Har også vært inne på tanken om full sykemelding i en-to uker bare for å lade batteriene, kanskje det hjelper? :banghead:

Er også typisk meg å bare presse meg gjennom det, kanskje det blir bedre? Men er jo ikke bra det heller :stop:
Føler på akkurat det samme! For meg sitter det langt inne å si noe til sjefen da jeg spontanaborterte sist i uke 7 rett før jeg skulle informere sjefen. Så håpet mitt var å kunne vente til hvert fall uke 9-10.

Men hvis jeg tar en full sykemelding i 1-2 uker så har jeg i hvert fall ikke så mange dagene igjen før 3 uker ferie. Men også typisk meg å bare presse meg igjennom…Men utsettes for mye stress på jobben som sikkert også burde vært unngått så tidlig i graviditeten.
 
Det er utrolig vanskelig å vurdere om man trenger en sykemelding eller ikke. spesielt når arbeidsgiver har tilretteleggingsplikt, men man ønsker ikke å informere om at man trenger tilrettelegging.

Tror det kan være lurt å ta en prat med legen uansett :) en gradert sykemelding er ikke dumt
Ja, veldig. Heldigvis har jeg en lege som er veldig grei og jeg er rimelig sikker på at jeg ville fått en full eller gradert sykemelding alt ut i fra hva jeg ønsker selv om jeg ber om det. Spesielt på grunn av SA tidligere i år og frykten for at der skal skje igjen.
 
Ja, veldig. Heldigvis har jeg en lege som er veldig grei og jeg er rimelig sikker på at jeg ville fått en full eller gradert sykemelding alt ut i fra hva jeg ønsker selv om jeg ber om det. Spesielt på grunn av SA tidligere i år og frykten for at der skal skje igjen.
Det er den eksakte grunn til at jeg er 50% sykemeldt nå.
stress øker risikoen - så ønsker å gi det ro! :Heartpink
 
Back
Topp