Turnus og permisjon

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Kort fortalt:

Min permisjon:
Alene 06.30-17.00 (enkelte dager til kl 18/19).
Ammet hver 3./4. time døgnet rundt, unge med mye smerter og gråt, sov bare på meg. Altså jeg fikk hverken spist eller gått på do de første mnd.
Ble heldigvis mye bedre de siste 4mnd av permisjonen. Jeg og mannen byttet på å sove lenge lørdag/søndag.

Hans permisjon:
Alene 6 timer på dag/kveld.
Ungen sover hele natta, veldig snill unge men krever en god del stimuli. Noe jeg tror er utfordrende for han fordi han er vant til å ha en jobb hvor han kan sette seg ned og ta pauser gjennom hele dagen.
Jeg har hatt 4 uker ferie i hans permisjon hvor jeg tok ungen MYE, han har fått masse fritid til hobbyene sine og sovet lenge.
Når jeg har begynt på jobb igjen så vil han at vi skal fortsette å sove ut annenhver dag, noe jeg synes blir feil da det er han som har permisjon. Er jeg urimelig?
 
Tja, dere byttet jo på i din permisjon så da tenker jeg kanskje det er rettferdig å gjøre det i hans også? Skjønner at barnet sov dårligere når du var hjemme, men man blir sliten av å være hjemme med barn også - ihvertfall når man ikke er vant til det :) Og om du kun jobber opptil 6 timer om dagen er det kanskje ikke nødvendig å få sove ut begge dagene i helgen? (Nå aner jo ikke jeg hvordan jobb du har da og hvor krevende den er).

Håper dere finner en løsning dere begge er fornøyde med :Heartred

Også vil jeg bare legge til at det er veldig typisk at pappaen tar over permisjonen når barnet er lettere å ha med å gjøre :wacky: Vi gjør den første hardeste jobben oftest :rolleyes:
 
Tja, dere byttet jo på i din permisjon så da tenker jeg kanskje det er rettferdig å gjøre det i hans også? Skjønner at barnet sov dårligere når du var hjemme, men man blir sliten av å være hjemme med barn også - ihvertfall når man ikke er vant til det :) Og om du kun jobber opptil 6 timer om dagen er det kanskje ikke nødvendig å få sove ut begge dagene i helgen? (Nå aner jo ikke jeg hvordan jobb du har da og hvor krevende den er).

Håper dere finner en løsning dere begge er fornøyde med :Heartred

Også vil jeg bare legge til at det er veldig typisk at pappaen tar over permisjonen når barnet er lettere å ha med å gjøre :wacky: Vi gjør den første hardeste jobben oftest :rolleyes:

Jeg jobber turnus, så iløpet av ei uke kan jeg ha flere aftenvakter som gjør at jeg egentlig kan stå opp med barnet. Sånn som denne uka er jeg hjemme på morgenen 4 dager, men skal på jobb på ettermiddagen. Jeg tar ungen 5-6 timer før jobb, mens manndn kun er hjemme i 2 timer av barnets våkentid når han jobber.

Jeg føler bare at jeg må ta barnet mer enn han, jeg skal jobbe like mange dager som han , gjøre 90% av husarbeidet og gjerne sove mindre enn han.

Det hender at jeg står opp flere dager på rad fordi jeg føler meg uthvilt når jeg våkner, eller tar med meg ungen ut en dag så han får hele dagen fri. Det er ikke snakk om å gi noe av det samme tilbake..

Føler bare at jeg gir og han tar, isteden for at vi begge gir og tar litt.
 
Jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver! Å jeg tenker likt med deg. Han har jo på en måte permisjon når barne både sover om natten og du bidrar en del på dagen!
 
Back
Topp