Turbukse til ettåring?

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hei!

Barnet mitt skal begynne i barnehagen nå (15 mnd) gammel, så lurte jeg på om jeg skulle kjøpe en turbukse/overtrekksbukse. Barnet har gått siden hun var 12 måneder.

Har noen en bukse å anbefale?

Hva gjør dere andre foreldre Mtp at barna skal ut å leke i barnehagen nå som det ikke er så kaldt ute? Ser for meg at det kan bli litt varmt med parkdress eller regnbukse. Redd for at alle vanlige bomullsbukser, bambusbukser og ullllongser kommer til å bli ødelagt ganske fort om man ikke har noe utenpå...
 
Her går det i vanlige bukser hos begge to :) de blir svarte, men ingen ødelagt til nå :p
 
Selv om det ikke regner og er 15-20 grader?

Da går barna i vanlige klær, også vasker man klærne. De blir slitt etterhvert, men slik er det med barn tenker jeg.
 
Så lenge ho går er d ikke bruk for ekstra slitesterke bukser ute :)
Et hett tips er: ha egne klær for barnehagen som du ikke bryr deg så hardt om. Kjøp brukte klespakker, så slipper du å bekymre deg for om klærne får litt medfart :)

Vi har hatt overtrekksbukse fra Stormberg, totalt bortkastet! Han er ferdig med sitt første år i bhagen nå. De har dratt på han regnbuksen når d har vært behov :)
 
Turbukse foretrekker jeg skallbukse evnt en tynn softshell bukse. Vi har bergans til begge deler og begge deler er hyppig og godt brukt i Bhg.

Sånn til leking i Bhg på denne tiden liker jeg jeans jeg altså. Null problem å finne myke jeans, men de tåler også mer enn tights og joggebukser.

Skal legge til at vi ikke bruker regntøy. Ser Bhg har veldig lett for å dra på regnbukse, på de dagene jeg bare hadde brukt skallbukse, noe jeg synes er unødvendig da de puster dårlig.
 
Har bare brukt vanlige klær. Ja de blir møkkete, men det er et tegn på at de har lekt og kost seg :)

Tror ikke noe har blitt ødelagt.

Kjøp billig eller brukt, og ha egne klær til bhg evt hvis du er redd for klærne.
 
Barnehagen ville nok ikke tatt på barnet ditt ekstra overtrekks bukse om det var 15-20 grader ute. Da blir de fort for varm. Barna blir skitten, men sånn er det bare gå i bhg. Tegn på at de har vært ute å lekt å kost seg. Men som en annen her nevner så kan du jo ha egne bhg klær, så sparer du litt på de klærene du syns er penest.
 
Syns det blir feil med en ekstra bukse på hvis det er sommertemperatur. Vasker de vanlige klærne, men har gjerne Vanish i alle vasker :) Overtrekksbukse blir feil for meg når det ikke er for barnets, men kløende skyld. Klærne blir slitt, men ikke problematisk. Tar ikke på det flotteste til barnehagen.
 
Anbefaler deg å kjøpe en tynn dress. Kan bare ha strømpebukse under.
De fleste barna i bhg der jeg jobber bruker tynn dress.
Ellers funker turbukse bra også
 
Bruker vanlige bukser (shorts nå i varmen) i barnehagen. Bruker parkdress, regndress, vinterdress utenpå alt etter vær og årstid.
 
Back
Topp