Tur med bhg

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Er barna deres ofte på tur med bhg?
Hvordan løser de transporten, og spesielt med tanke på barn under 15 kg?

Her går de siden bhg er i sentrum. De jeg veit som må kjøre kjører minibuss eller så bruker de ansatte sine egne biler og foreldre må levere bilstolene. Datteren min kjørte buss med bhg her og da satt de kun i buss setene. Dette var da kun 5 åringene. Vanskelig med seter på bussen.

De bhg ungene har gått i har de hvert mye på tur men kun i nærområdet så de har gått, så heldigvis ikke noe vi har måtte tenkt på.

Var en gang de tok bil men da spurte de først og fikk med bakovervendt bilsete og det var ikke noe problem. Men bor i Sverige så de er nok litt mer bevisst på sånne ting.

Der jegjobber har vi minibuss og seter
Hva slags seter har dere da? Med tanke på de minste barna og. Eller drar dere ikke på tur med dem?

Her er det turdag tre dager i uka. Men barnehagen ligger i skogkanten, så de har flere forskjellige plasser å gå til like i nærheten [emoji4]

Bare turer i nærområdet. Får ikke lov å kjøre buss som kjører i over 50 km/t uten belte, så er ikke mulig å reise til diverse plasser.

Godt å se det ikke bare er meg :D nå går det ikke rutebuss forbi bhg vår da, heldigvis, så det blir minibuss. Vi får beskjed om å ta med seter, men ingen som har erfaring med bakovervendte, så om det er planer om flere turer så tror jeg rett og slett jeg skal be om å få prøve det og gjerne lære opp en av de ansatte (om det passer)

Syns jo forsåvidt loven er helt bak mål, når de har lov til å sitte i topunkts og trepunkts belte uten sete, men ikke på pute eller beltestol. Selv om det ikke er bra uansett, så ville det vel vært bedre med pute enn ingenting.
Er det med bil så setter vi vårt sete inn, er det med buss så kjører vi etter [emoji85]

Slike turer har de stadig vekk her og. Tenkte mest på der de må kjøre :)
Her er det turdag tre dager i uka. Men barnehagen ligger i skogkanten, så de har flere forskjellige plasser å gå til like i nærheten [emoji4]

De kjører ikke buss før ungene går på førskolegruppa.
De går dit de skal fram til det.

Til nå har de gått, også har de hatt en dagstur til en gård i nærheten, da hentet og leverte vi der. Vet ikke hva som ble avtalt med de som ikke kunne kjøre selv da. Småbarn dette.

Tog. Aldri opplevd forslag om buss eller bil.

Ja. Setter igjen barnestol om de ba om det . Hendte også at det blir for liten plass til alle stolene. Selv om gruppa er delt opp. Så inn til byen har puter fra bhg fungert. Har full forståelse for at når 8 barn skal på tur eller 5, så blir det mye å styre med gigantiske stoler.

Ellers delte de seg og kjørte private biler, gikk til skogen , buss , maxi taxi.

Ja. Setter igjen barnestol om de ba om det . Hendte også at det blir for liten plass til alle stolene. Selv om gruppa er delt opp. Så inn til byen har puter fra bhg fungert. Har full forståelse for at når 8 barn skal på tur eller 5, så blir det mye å styre med gigantiske stoler.

Ellers delte de seg og kjørte private biler, gikk til skogen , buss , maxi taxi.

Mye styr kanskje, men er jo greit at de sikres og. Her var bhg på tur med 14 barn, hvor alle hadde hvert sitt sete i maxi taxi. De fikk faktisk stå igjen i bilen og og hadde avtalt henting. Dette var da fremovervendte stoler. Mi frøken har ikke det, så jeg kjørte henne dit de skulle, da det var enklere.

Puter hadde ikke jeg godtatt, det godtas heller ikke på min jobb

Her har de egne biler.
To biler med bakovervendte seter og to med fremovervendte seter ;)
De er i stallen hver uke bla, og da kjører de bil.
De har 7setere.
Veldig sjelden de trenger flere biler, men kjeden har 4 biler til om det skulle være behov.
Skolegruppa bruker bussen som går hver time. Da går de ned, en tur på ca 10min.

Til nå har de gått. Går ofte på turer i naturen og i nærområdet :)
Men ikke noe bil enda.

Back
Topp