Tungt å puste?

Mia_mini

Elsker forumet
Noen andre som ofte trekker pusten ekstra?

Føles litt som jeg har behov for å bruke astma medisin..
Det er ikke aktivitetsrelatert, da jeg kan sitte helt stille, men fortsatt ha behov for å puste ekstra dypt.
Ganske slitsomt. Begynner ofte etter et par små biter med mat også.
 
Puster en del tyngre enn hva jeg gjør til vanlig. Datteren min har også bemerket det en del:joyful: men merker det også når jeg går turer.
 
Ja, jeg hadde det sist svangerskap. Hjertebank og skikkelig tungpust. Dro til lege, og plutselig var jeg på sykehuset for fullkropps-ultralyd for å utelukke blodpropp. Heldigvis frisk som en fisk, og det ga seg i løpet av første trimester. Men kom tilbake da magen ble gedigen :joyful:
 
Ja, jeg hadde det sist svangerskap. Hjertebank og skikkelig tungpust. Dro til lege, og plutselig var jeg på sykehuset for fullkropps-ultralyd for å utelukke blodpropp. Heldigvis frisk som en fisk, og det ga seg i løpet av første trimester. Men kom tilbake da magen ble gedigen :joyful:

Oij. Kanskje jeg ikke skal virke veldig bekymret når jeg tar det opp med legen i morgen da.. :hilarious:
Godt å høre det da. Opplevde bare høy puls sist, så dette er nytt for min del.
 
Ja jeg la merke til dette i dag. Jeg spiste et eple mens jeg gikk, og måtte ta eplet ut av munnen for å "ha plass" til å puste :p den var ny. Får det også når jeg ligger på siden.
 
Jeg begynte med det 5-6 dager før jeg fikk positiv test, fikk ventolin av legen (aldri brukt før) og sendt for å ta corona-test.. Var heldigvis negativ, men graviditetstesten var positiv noen dager senere :hilarious:

Får og fått det innimellom siden.. Å det forbindes ikke med aktivitet, kommer bare plutslig..
 
Oij. Kanskje jeg ikke skal virke veldig bekymret når jeg tar det opp med legen i morgen da.. :hilarious:
Godt å høre det da. Opplevde bare høy puls sist, så dette er nytt for min del.
Gravide har økt sjanse for blodpropp, og min lege tok ingen sjanser med gravide damer. Men jeg våknet opp om natta med pusteproblemer, så jeg er glad alt ble sjekket ut. Heldige er vi, som bor i Norge.
 
Jeg antar det har med det samme som øker hvilepulsen. Jeg irriterte meg mye over det både forrige svangerskap, og nå også i dette.
 
Back
Topp