Tungt å puste

Tinkiwinki

Forelsket i forumet
Flere som kjenner at de i blandt har vanskelig for å puste normalt? De siste dagene kan jeg bli veldig tungpustet. Det er ikke sånn hele tiden, men kommer i perioder. Spesielt om jeg ligger ned (på siden)

Hatt det masse tidligere, men etter magen sank for to uker siden har det hjulpet veldig. Merker det hvis jeg havner på ryggen og når jeg får de værste hjertebank periodene.. Men puster tyngre og fortere som gravid merker jeg. Helt normalt har jeg forstått, men kan være skikkelig ubehagelig [emoji26]

Kjenner meg igjen, spesielt når jeg sitter med bena opp og når jeg ligger. Det skal bli godt å bli ferdig nå ♡

Sniker fra oktober.

Har hatt det sånn i noen uker allerede, er fryktelig slitsomt :-(

Ha det kommer til tider her også.
Om det er varmt, spesielt i dusjen. Eller jeg har gått opp trappa og blitt tungpusta. Eller når pulsen blir høy av bittelitt aktivitet.
Jeg må ut i frisk luft da, eller åpne vindu/dør før å få "ny" luft. Og gjerne drikke noe kaldt og legge meg å hvile.

Ja, det er skikkelig ubehagelig :-( Men blir litt roligere når jeg hører at flere har det sånn..

Hatt det sånn en stund jeg også. Trenger ikke være i bevegelse engang. Veldig slitsomt.

Ja, det kommer noen ganger her. Spesielt hvis det er varmt inne. Som regel står verandadøren på vidt gap her slik at vi alltid har frisk luft i leiligheten, gjør det bedre å puste :)

Jada.. spesielt når jeg ligger på ryggen, har beina (knærne) høyt opp, når jeg bøyer meg..
men blitt litt bedre ved aktivitet siste dagene:)

Har periodevis ikke pust til å synge nattasang for 2åringen etter å ha gått opp trappa til 2. Etg! Haha :p

Jepp. Tidvis er det bare ikke noe lunge å ta av kjennes det ut som..

Ja, det er tungt. Føler meg kvalt når jeg ligger på ryggen, men har skjønt at det også kan komme av alt som presser mot vagusnerven i magen. Er visst vanlig, og når jeg er på jordmorkontroll får jeg beskjed om å si fra hvis jeg ikke klarer å ligge på ryggen lenger. Jeg kan ligge på den ene siden, men ikke den andre. Våkner mye om natta fordi jeg har snudd meg i søvne og blir uvel av det.

Ja har hatt det sånn et par uker.. forferdelig slitsomt. Skal bli en fryd å få ut "okkupanten" og få innsiden av kroppen min for meg selv igjen

Jepp. Prøv å legg deg på venstre side i stabilt, det skal lette trykket både på lunger og sirkulasjon[emoji4]

Back
Topp