Tungpustet

Hellepelle

Bli kjent med forumet
Hei!
Er 30+0 i dag, og plages mer og mer av følelsen av ikke å få puste. Jm har påpekt at jeg bærer graviditeten høyt oppe, og grunnet at jeg er lav i tillegg med kort overkropp så tror jeg at babyen presser veldig på lunger/hjertet. Dette er veldig slitsomt, og jeg kan ikke huske at det var slik i første graviditet. Noen andre som har det på samme måte? Har dere noen råd? Skjønner liksom ikke hvordan det skal være mulig at hun blir større der inne og da kommer til å presse alt enda mer oppover enn hva hun allerede gjør.

Har det likt :hilarious: Helt grusomt til tider… har ikke noen råd, annet enn å bare gjøre alt sakte. Jeg går sakte for å unngå å «kveles», feks :hilarious:

Hei!
Er 30+0 i dag, og plages mer og mer av følelsen av ikke å få puste. Jm har påpekt at jeg bærer graviditeten høyt oppe, og grunnet at jeg er lav i tillegg med kort overkropp så tror jeg at babyen presser veldig på lunger/hjertet. Dette er veldig slitsomt, og jeg kan ikke huske at det var slik i første graviditet. Noen andre som har det på samme måte? Har dere noen råd? Skjønner liksom ikke hvordan det skal være mulig at hun blir større der inne og da kommer til å presse alt enda mer oppover enn hva hun allerede gjør.
Jeg hadde det likt første graviditet, veldig ekkelt følelse. Blir bedre om noen uker når babyen "synker" litt mot bekkenet. ❤️

Er selv gravid med tvillinger uke 28+0 så kjenner meg veldig godt igjen!! Har du målt jern? Etter at jeg fikk tilskudd (var lav) har pusten blitt så sykt mye bedre lykke til og hold ut ❤️❤️

Kjenner meg veldig igjen. Tungt å puste her også! Både når jeg står, går, sitter og ligger. Innimellom letter det litt - da innbiller jeg meg at baby har lagt seg litt annerledes inni der. Men stort sett tungt. Føler meg som en hval. Men som noen over her skriver, viktig med jerntilskudd!

Er ganske tungpustet, uke 29+4 nå. Enda jeg bærer magen ganske lavt blir jeg andpusten av å gå opp trapper.

Kjenner på at tungpusten har kommet den siste uka ja... Slitsomt, men vet at det ikke er farlig, bare ubehagelig.

Har det på samme måte. Fikk beskjed i dag om å begynne på jerntilskudd, så har håp om at det kan bedre det litt. Her er det verst etter måltider og når jeg sitter på kontorstolen, så har begynt å flytte meg over til en av sofaene på jobb etter lunsj :hilarious:

Back
Topp