Tungpustet!

Hede

Glad i forumet
Blir nesten litt bekymret (ja.. Igjen! Alle disse bekymringene man skal ha) :p Jeg ligger i sofaen og prøver å puste "riktig". Har vært så plaget med tungpust i ettermiddag/kveld. Er det normalt i første trimester?

Hvis du blir tungpustet når du ligger på sofaen uten å være i aktivitet ville jeg kanskje sjekket det opp.. Lite sannsynlig, og som regel har man stikkende smerter i brystet samtidig, men det kan være lungeemboli, noe som du må ha behandling for med blodfortynnenede...

Jeg er også plaget med det, og i følge min lege er det relatert til muskelspenninger og stress. Jeg har ikke astma, kun allergi.

Må også nevne at jeg har vært til utredning for dette i over et halvt år, så for min del har det blitt verre med graviditeten og er ikke noe som har kommet på grunn av graviditeten. Jeg har vært gjennom utallige blodprøver og røntgen og har fått vite at det i tillegg til å være muskulært også kan komme av at jeg har sluttet å røyke for snart ett år siden.

Derfor tror jeg ikke det er veldig vanlig, så hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med legen, for å være på den sikre siden.

Trodde dette var vanlig jeg. Er sånn selv å har vært i mine tidligere svangerskap. Har bare fått beskjed om at det er normalt.

Takk for svar alle sammen ❤️
Jeg har ikke astma, men er veldig plaget av pollenallergi. Jeg er mye bedre i dag.. Jeg har jobbet mye i det siste og vært veldig veldig sliten. Mistenker at det kan ha noe med saken å gjøre ettersom jeg plutselig er bedre i dag på fridagen min? Har kontroll hos lege 3 august, så jeg får ta opp problemstillingen med han da, og heller ta kontakt før om jeg blir veldig plaget igjen tenker jeg..

Pollenallergi fremkaller litt pusteproblemer. Jeg har både og, og merker at min astma er mye verre når allergi sesongen står på. Selv om du ikke har astma kan det være at den allergien fremkaller litt dårlig pust, pluss at du er gravid;)

Jeg er og sånn, men jrg har astma... Sjekk det ut du tror jeg :-)

Jeg er litt tungpustet, har hverken allergi eller astma. Var slik forrige svangerskap også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har astma i allergisesongen. Riktig nok veeeeldig svak, men har medisin i tilfelle rottefelle. Har aldri hatt behov for å bruke den. Tror kanskje graviditeten gjør det hakket verre enn det pleier å være om sommeren bare :-)

Back
Topp