Tungpustet!!!

Metz

Flørter med forumet
Flere som sliter med tung pust her? Er såå ubehagelig.. hadde det ikke sånn sist i det hele tatt.. Blir fort sliten og uvel.. var på kontroll forrige uke der blodtrykket ble målt til 139/87.. Syns det var litt høyt mtp at jeg fikk svangerskapsforgiftning sist..

Nei jeg har ikke vært plaget med tungpust. Ja det var litt høyt, men hvis du ikke har utslag på urin, så tyder det ikke på svangerskapsforgiftniong enda. Jeg hadde tatt kontakt med jm eller lege hvis det ikke blir borte. ( tungpusten din)

Jeg har helt normalt blodtrykk (120/80), men blir fortere sliten og tungpusten når jeg går/jobber. I følge jordmor er det helt normalt ettersom alt (deriblant lungene) trykkes oppover etterhvert som babyen vokser. Men jeg ville tatt kontakt med lege/jordmor hvis det er så ubehagelig at du blir bekymret :)

Jeg er også plaget med tungpust, snakket med legen på sykehuset og det er helt normalt når man er gravid.. Jeg får det når jeg går i trapper og oppover bakker :P føler meg som ei gammel kjærring!! hehe:) Blodtrykket var fint her!

Helt normalt å være tungpustet i graviditeten. Sant som det sies i innleggene ovenfor. Jeg er også tungpustet ved enkel aktivitet, og har vært det i de andre to svangerskapene mine også. Jeg har i tillegg lav Hb noe som gjør meg enda lettere tungpusten og sliten.

Det er helt normalt. 
Jeg er ganske tungpustet, og husker det godt fra sist også.
Foreløpig jevnt lavt blodtrykk. 

Back
Topp