Tungpustet

Manne85

Elsker forumet
Noen som opplever at de plutselig blir veldig anpustet,? Jeg føler av og til at jeg ikke får nok luft., selv om jeg sitter helt stille uten å bevege meg..

Jotakk...udregelig!

Hva kommer det av?

Kommer vel av vi har alt skvisa oppunder haka om dagen, og at i tillegg trenger kroppen mer luft nå mens vi er gravide.

hehe, bra forklart..=)

Er vel sikkert det at det er så mye trykk fra livmoren (som tar opp masse plass nå) på både tarmer og oppover, slik at lunger og alt ikke har "fritt spillerom" på en måte...[:)] Tror du ikke? Dessuten har vi masse med blod og vann i kroppen. Veldig overvektige personer er ofte ganske tungpustet (også når de sitter stille) pga. at hjerte og lunger må jobbe så mye mer for å forsyne kroppen med syre og blod...[&:] 

ORIGINAL: Manne85

hehe, bra forklart..=)

Hehe, takk for det[;)]

Høres riktig ut det.., synes det er litt plagsomt jeg, føler meg som et dyr her jeg sitter å peser og puster..

Høres riktig ut det.., synes det er litt plagsomt jeg, føler meg som et dyr her jeg sitter å peser og puster..

Hehe, du er ikke alene. Om natta synes samboeren det høres ut som vi har et lokomotiv inne i rommet...og da er det bare lille meg som ligger der og sover så godt...[:D]

Lungene får ikke så mye press i uke 40, da ungen har seget ned mot fødekanalen, men kan trykke ekstra på hovedpulsåren som hindrer oksygen gjennom blodet. Dette kan være en forklaring, men det er ikke likt for alle.

Lykke til jenter, dere er snart i mål (heldiggriser hehe)

ORIGINAL: Smulan

Hehe, du er ikke alene. Om natta synes samboeren det høres ut som vi har et lokomotiv inne i rommet...og da er det bare lille meg som ligger der og sover så godt...[:D]

Mannen min klager og litt på pustinga mi, er ganske tett i nesa, så d kommer mase rare lyder når jeg puster.. Heldigvis sovner han før meg somreglel, og sover ganske tungt., hihi

Mannen min klager og litt på pustinga mi, er ganske tett i nesa, så d kommer mase rare lyder når jeg puster.. Heldigvis sovner han før meg somreglel, og sover ganske tungt., hihi

Er også tett i nesa av og til, spesielt om kvelden, så jeg tar nesespray før jeg legger meg. Ellers blir det bare enda tyngre å måtte ligge å puste med munnen åpen. Skal ta med nesesprayen på føden jeg, ville vært forferdelig å ligge der med rier og ikke klare å puste gjennom nesen (fikk rådet av noen her på april for noen dager siden...) [:)]

Er også tett i nesa av og til, spesielt om kvelden, så jeg tar nesespray før jeg legger meg. Ellers blir det bare enda tyngre å måtte ligge å puste med munnen åpen. Skal ta med nesesprayen på føden jeg, ville vært forferdelig å ligge der med rier og ikke klare å puste gjennom nesen (fikk rådet av noen her på april for noen dager siden...) [:)]

Jeg bruker og nesespray noen kvelder, men prøver å begrense det. Har vært tett i nesen siden jeg ble gravid, så har nok brukt litt for mye otrivin..

Men skal absolutt ha sprayen med på føden, tror jeg hadde klikke om jeg hadde ligget der med tett nese og skal presse..!

ORIGINAL: Sneipelur

[:D]

Hehe.. det er godt å høre at jeg ikke er den eneste som snorker nå. Sambo sover så dårlig nå for jeg snorker noe j....ig. De nettene jeg ikke får sove har han det kjempe bra...

hihi, jaja noe må de tåle..=)

Back
Topp