Tungpusta??

EvigOptimist

Betatt av forumet
Æsj, de siste gangene jeg har jogget har jeg vært så utrolig tung i pusten, selv om kondisen i seg selv ikke har blitt noe dårligere. (Er 16+3 i dag). Det går fortsatt fint å jogge, jeg må bare ta det litt roligere og jobbe veldig med pusten.

Jeg har jo lest at enkelte gravide opplever det, men hadde jo håpet at jeg skulle slippe å få det, og i hvert fall ikke så tidlig i svangerskapet! :P

Har noen av dere merket noe liknende?

Off ikke si det en gang... Hiver etter pusten bare av å gå opp trappa.. Nå skal det sies at jeg er veldig forkjøla i tillegg akkurat nå da, å ikke så flink at jeg er ute å jogger heller (burde nokk gjort noe med det), men er ufattelig kortpustet i forhold til før svangerskapet, var akkurat likt sist svangerskap :p

Jeg føler meg tungpusta om jeg bare sitter i ro.... Føler du hører bedre at jeg puster bare jeg sitter i ro.

Skikkelig tungpustet, hadde aldri funka å jogge nå....dessverre. :( Går i stedet.

Samme her, tungpustet sånn generelt og selvsagt litt ekstra når jeg jogger og trener. Men senker tempoet noen hakk så går er det fortsatt helt uproblematisk å jogge. Sist jogga jeg til litt etter uke 30, håper på det samme nå :)

Heldigvis ikke merket så mye ennå 16+5. Var på spinning i går og svettet mye mer enn vanlig. Kondisen er kanskje ikke blitt noe BEDRE på disse ukene heller men så lenge jeg greier det meste er jeg fornøyd. Vet det endrer seg etterhvert;)

Skikkelig tungpusta! Holder ikke følge med de andre på tur lenger, 100 meter så er det blodsmak i munnen og skikkelig hvesing ;) Off...

Ja. Jeg er... fy.. oppoverbakker og trapper som jeg løp opp uten problem rett før svangerskapet... dør jeg av nå...

Samme her, helt forferdelig. Jeg har tenkt at det er fordi jeg går med veldig høy puls hele tiden. Men når jeg ser her at det er så mange som sliter med det samme så er det vel en av de kjipe tingene som kan følge med graviditeten..

Skikkelig tungpusta jeg også. Vi er på vinterferie og jeg er med storesøster i slalombakken og heier. Dvs at jeg går da, og opp de bakkene må jeg stadig stoppe og late som at jeg tar et bilde eller to for å få igjen pusten :hilarious:

Er det jeg også. Blir til og med andpusten av å snakke med mannen min. Hvis jeg er litt engasjert å skal fortelle noe som tar litt tid, så er jeg skikkelig andpusten etterpå. Hehehe!

Man blir også andpusten av økt blodmengde.

Back
Topp