Tungpusta

Blabla123

Andre møte med forumet
I dag har jeg hatt skikkelig åndenød, vært veldig tung i pusten rett og slett. Er det mini som trykker på lungene allerede i uke 26? Er det andre som har opplevd det?

Hei :)

Jeg er  likedan.. Kjenner at det tar på bare av å gå i trappa.
Er i uke 25 !

Har hørt at man kan bli tyngre i pusten fordi kroppen har nesten dobblet blodvolumet i kroppen, og derfor bruker man mer oksygen og energi på å pumpe det rundt :) Men om det er som er tilfellet, vet jeg ikke. Du er iallefall ikke alene med dette, har hatt dette i noen uker nå. Ikke særlig behagelig, men det blir vel ikke bedre utover sv.skapet heller, om det var noen trøst ;)

godt jeg snubla over denne tråden.. for jeg har trodd at jeg bare er ekstremt lat (eller dårlig kondis) om dagen..  puster og peser som en annen idiot etter en liten oppoverbakke eller etter å ha gått opp en trapp.. hehe

Jeg og er der. Merket det merkbart denne uken (er 25+3 i dag). Føler jeg peser og puster som en annen dott. 

Har hørt at det ofte er en kombinasjon av at lungene blir trykket sammen nedenefra og at man har økt blodnivå i kroppen. SLitsomt er det nå hvertfall..

Samme her. Har vært tungpustet i mange uker nå. Peser som en gammel dame når jeg går opp trappa og blir sliten av ingenting!! Men - sånn er det visst å være gravid :p

Her er det likedan! Er straks i uke 26 og jeg har hatt det sånn i mange uker!! Slitsomt ja...og jeg kan heller ikke trøste deg med at det blir noe bedre utover, hehe

Noe som kanskje kan være en felles nevner her er høyde. De jeg kjenner som ikke er så høy har slitt med tung pust fordi det er så dårlig plass inni der i forhold til en som er høy. Jeg er 178 cm og har fått beskjed om å sette pris på hver eneste cm etterhvert som magen blir større. Jeg har astma, så jeg er tungpustet flere ganger om dagen uansett hvor lite eller mye gravid jeg er ;p Men jeg lever fremdeles på sjette året uten medisin og har store planer om å holde meg der :) Kunne til og med trene kondis uten medisin etter bare en måned :D

Jeg har det slik og hadde det slik da jeg gikk gravid sist også, ble bedre først i uke 34/35 da babyen "falt" lengre ned i bekkenet.

Er og tungpustet, og synes jeg har vært det lenge nå...pluss at det er tungt å bøye seg nå,  har stooor mage!!

Montania: fikk beskjed om at det var vanlig å være tidligere tungpust når man ikke er så lang av JM forrige svangerskap. Ungen er jo ca samme str selv om du er nesten 20 cm lengre enn meg ;)

Back
Topp