Tunge løft

Lica76

Glad i forumet
Korleis er det egentlig med gravide og løfting?? Har i grunn ein del tunge løft her på jobb. Og spesielt i dag kjente eg at det plutselig stakk til i magen. Kjenner eg blir litt engstelig nemlig[:-] E eg berre hysterisk??

Æ å lure litt på det. Jobbe på sykehjem ol...

Det jeg har fått høre er at man ikke skal løft veldig tunge løft, hvertfall fra måned 4/5, babyen kan da forløse seg?(?-litt usikker på om det er riktig uttrykk).

Hvis du ikke er vant med tungeløft så skal du være litt forsikgt, men er du vant med tunge løft fra jobben fra før så er det ikke så farlig

jeg jobbet med tungeløft sist jeg var gravid i et melkerom med 20 kilo for en kasse med melk og masse andre løft

Kroppen tåler det

og så er det jo bare ekstra viktig å løfte riktig

Den e fin[:D] Takk for hjelpa[:D]

Jeg "løfter" som før, men er samtidig mer forsiktig enn det jeg ellers er. Har allerede litt prolemer med ryggen pga jeg må bøye meg en del og er høyere enn medisintralla.

Jobber på sykehjem.

Sist jeg var gravid forsøkte jeg å bære en ganske tung sekk med flis. Da kom det et skikkelig smell fra skambeinet, og jeg kunne nesten ikke gå på flere dager.. Men dette var vel og merke mot slutten..

Back
Topp