Tunge løft

Bkno0730172

Betatt av forumet
Løftet noen veldig tunge handleposer osv, og fikk brått takvis ubehag i korsrygg og mage.
Er det sånn at man kan løfte på seg morkakeløsning?
Eller skal det mer til?

Kommer fortsatt stikninger etter hvile.

Er jo bare 15 uker på vei. Og lege/jordmor stengt i helgen.

Legevakta har åpent. Samt fødeavdelingen. Ring til en av de.

Ved morkakeløsning hadde du vel blødd mye?

Jeg søkte, og fant faktatekst hvor det står at noen av tilfellene ikke har symptomer, som smerter og blødning.
Noen ganger kan visst blodet bli stengt inne i livmorhulen.

Tror det skal litt til for at morkaken løsner, som slag eller støt mot magen.
Men det kommer kanskje også an på hvor tungt man løfter?
Kan noe ha blitt strekt? Ligamenter?

Ville ringt legevakt eller føden ved smerter. Bedre med en gang for mye!

Ligamentsmerter er jo vondt, men det som jeg har opplevd som Ligamentsmerter har gått over relativt fort? Du kan jo ha dratt på deg et kink.. Ta kontakt med legevakt hvis du er bekymret, bedre å sjekke en gang for mye nå :)

Jeg har ikke så mye peiling på morkakeløsning desverre.. Men tenker at hvis du er bekymret så hadde jeg tatt en tlf til legevakt eller føden. Er viktig at du ikke går og bekymrer deg. Det kan være noe så harmløst som ligamentsmerter. Men klart en vet jo aldri..

Løftet 90 og 100kg i markløft og 70 og 80kg i knebøy i går, spilte hockeykamp i dag, kjenner flere som løfter tungt under svangerskap, har du løftet posene med "riktig teknikk" er det ikke noe farlig :) unngå tunge løft er litt old school, skal nye til for at noe skal skje :)

Ville ringt legevakta om du er bekymret. Jeg fikk beskjed om at før uke 22/23 er det legevakt/fastlege som har "ansvaret" og ikke føden:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg kan kjenne det etter jeg har løftet litt for tungt men ikke mer enn det går over igjen;)

Løftet 90 og 100kg i markløft og 70 og 80kg i knebøy i går, spilte hockeykamp i dag, kjenner flere som løfter tungt under svangerskap, har du løftet posene med "riktig teknikk" er det ikke noe farlig :) unngå tunge løft er litt old school, skal nye til for at noe skal skje :)
Riktig teknikk var det nok ikke. :oops:
Handleposer i en hånd, bilstol i en annen.
Ble gående på skakke der tyngden var størst, og tenkte "hvorfor gjør jeg dette?". :confused:

Skremte meg at det ble vondt både i mage og rygg.
Øm i korsrygg alene har jeg jo blitt før, men nå var det annerledes, verre. Måtte legge meg ned, sovnet brått da. Smerter borte nå når jeg våknet heldigvis!

Ikke bære såååå tungt mer nei.

Jeg kan kjenne det etter jeg har løftet litt for tungt men ikke mer enn det går over igjen;)
Bruker få litt øm korsrygg, men vemmelig når det også kom i magen på samme side...

Bedre nå, etter at jeg brått sovnet litt. Var så kvalm og uvel, ubehagelig at jeg måtte legge meg istad. Fortsatt litt stikninger, men det kan jo være ligamenter?

Riktig teknikk var det nok ikke. :oops:
Handleposer i en hånd, bilstol i en annen.
Ble gående på skakke der tyngden var størst, og tenkte "hvorfor gjør jeg dette?". :confused:

Skremte meg at det ble vondt både i mage og rygg.
Øm i korsrygg alene har jeg jo blitt før, men nå var det annerledes, verre. Måtte legge meg ned, sovnet brått da. Smerter borte nå når jeg våknet heldigvis!

Ikke bære såååå tungt mer nei.

Uff! Mest sannsynlig er det ligamentsmerter bare, alle leddbånd i kroppen din blir slakkere, og lettere og strekke og ryke. Krysser fingrene for at du bare fikk en liten strekk eller noe. Håper du tar vare på deg selv, og undersøker dette om ting ikke blir bedre etterhvert.

Back
Topp