tunge løft?

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Burde vell ha visst etter to sv.skap, men da hadde jeg ikke samme jobb som nå.. Det er en del tunge løft osv der jeg jobber nå i butikk.. Hvordan er drt ift sv.skap? Er det ikke kun på slutten man ikke bør løfte alt for tungt? Og hborfor egentlig? Og hvor tungt?
Eneste jeg merka i dag, var da jeg gikk fort i gjennom butikken. Da fikk jeg en ekstremt smertefull iling gjennom hele korsryggen, ellers ingenting vondt med løft foreløpig. Eller kanskje en slik iling, men ikke noe mer..:)

Du kan løfte så lenge du ikke føler ubehag. Jeg synes allerede dermt er ekkelt å løfte tungt. Å jeg har masse løftci løpet av en dag på jobb.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tunge løft i begynnelsen av svangerskapet kan føre til SA. Fikk beskjed om det på riksen da jeg var på utredning.

Sent from my iPhone using BV Forum

Så lenge man løfter med ben og lår og IKKE ryggen tror jeg det går bra, men skal selvfølgelig ikke føler ubehag ;) folk bærer jo barna sine selvom de er gravide?

♡ alle gode ting er tre ♡

Løft ordentlig, det du klarer uten at det blir ubehagelig. Å være gravid er ingen unnskyldning for å ikke gjør noe, få frem til at du kan. Man kan jo trene styrke med tunge vekter. Kroppen sier i fra hvis den synes det ikke er greit :-)

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Jeg løftet her om dagen to 10-liters bøtter.
Og flatpakke på 10kg. Og en madrass. Merket ikke noe stort. Og ungen min veier 16kg..

Tunge løft er sikkert ment løft hvor du må ta skikkelig i for å løfte, hvor du å vidt klarer det. Tror ikke jeg ville prøvd meg på en 30kg pakke alene.

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg jobber som smed/hovslager og løfter MYE hver dag. Bl.a ambolt på 35 kilo inn og ut av bil gjentatte ganger. Samtidig må man jo høre på kroppen sin, løfte riktig og gi seg før man blir alt for sliten. Vekt og tyngde er relativt til hvor sterk du er, og det er ingenting i veien med å løfte tungt om du gjorde det før du ble gravid så lenge man ikke overdriver. Blir gal når sambo ikke lar meg bære handleposen engang! Han skulle bare visst :p

Tunge løft kan føre til at saker og ting løsner...

TuMmY LoVe

Back
Topp