Tunge løft

*LC*

Gift med forumet
Hadde besøk av svigermor (som er litt i overkant hysterisk), som fikk helt noia da jeg løftet på mini som hadde slått seg. Dette måtte jeg ikke gjøre. Ja han er stor og tung, men jeg bærer jo ikke på han hele tiden heller. Men i enkelte situasjoner må jeg jo. Prøve å forklare at hvis alt er bra med spiren, ville den tåle det. Hva tenker dere?

Jeg jobber i barnehage så jeg løfter tungt hele dagen lang. Det gjorde jeg forrige gang også, tror det skal gå fint :)
Men man trenger kanskje ikke å bære flyttelass? ;)

De er ikke så opptatt av en gitt vekt lenger, bare man ikke løfter slik at man føler ubehag.
Da jeg gikk gravid sist jobbet jeg som assistent hos en "bruker" på 17 kilo og jeg tok de nødvendige løftene helt til jeg gikk ut i permisjon 6 uker før fødsel, og legen syntes det var helt i orden så lenge jeg ikke fikk vondt noe sted av å gjøre det, og løftet riktig.
Poden vi har nå er litt tyngre enn det, og jeg kjente det godt i dag da jeg skulle løfte han inn i bilen, da jeg i tillegg løftet veldig feil. Så jeg må nok være litt obs på det, og be han gjøre så mye som mulig selv =)

Fått beskjed at man kan løfte tyngre løft så lenge man ikke får noe ubehag av det :-)

jeg har ikke noe valg, er alene hjemme med mini, og han er bare ti mnd og bæres endel, i tillegg er det tung vogn ut og inn av bil, fulle poser med varer osv.
jeg prøver å være litt forsiktig, men er ikke alle løft jeg kan unngå, men får jeg vondt så ville jeg nok tatt det litt mere med ro.

hva tenker dere om snømåking som gravid forresten?

Jeg fikk storebror i november, og før termin kom det et voldsomt snøfall!!
Jeg måket en svær gårdsplass og bar/ stablet et lass med ved sammen med gubben på denne tiden. 
Jeg tror man må kjenne litt på det jeg, hvordan man føler seg av slike fysiske oppgaver. =) 
Måkte endel snø i dag uten problem, men så er snøen veldig lett nå, så det var ikke så tungt.

Back
Topp