Tunge løft? Ja/nei

Ja! Så lenge du løfter stabilt med god teknikk er det bare bra for deg :) men du må unngå vridninger og løft på kun en side.

Hm...lurer litt på hva som egentlig menes med tunge løft jeg da...på jobb blir det ofte løft av tunge møbler. Er jo vant til det, men det er jo ikke alltid like bra gor kroppen uansett da :confused:

Jeg tenker mye med tanke på trening. Løfter vanligvis endel i markløft og mange sier man skal være så forsiktig. Men det er jo nettopp da jeg har best teknikk. Dette hjelper meg mye mot vond rygg så trenger også treningen. Men går selvfølgelig ikke for maksløft framover. Trener heller på 60-70%.

Det sies jo at du kan fortsette med alt av trening som du er vant til fra før mens du er gravid! Jeg så en artikkel om en som var med i konkurranser i olympiske løft mens hun var høygravid! Så jeg tenker kjør på;) jeg fortsetter som før, men kutter selvfølgelig hipthrust snart :p

Og er det større sjans for å miste pga løft lissom?

Jeg har trent sikkert 100+ gravide Damer, og 10-20% av de har satt PR uken før de fødte i både knebøy og mark. Selv løfter jeg 100-110 i markløft og opp mot 80kg i knebøy når jeg trener nå. Har ingen planer om å redusere med det første :) jeg har medvirket i en bok om trening i graviditet, og en styketreningsbok, anbefaler deg å ta en titt på trening med kule mager om du er usikker. Ellers er regelen at du ikke kan trene på deg en abort, og at du bare skal lytte på kroppen din :)

Jeg har trent sikkert 100+ gravide Damer, og 10-20% av de har satt PR uken før de fødte i både knebøy og mark. Selv løfter jeg 100-110 i markløft og opp mot 80kg i knebøy når jeg trener nå. Har ingen planer om å redusere med det første :) jeg har medvirket i en bok om trening i graviditet, og en styketreningsbok, anbefaler deg å ta en titt på trening med kule mager om du er usikker. Ellers er regelen at du ikke kan trene på deg en abort, og at du bare skal lytte på kroppen din :)
Det var skikkelig godt å lese. Skal sjekke ut. Takk for råd :)

Back
Topp