Tung pust

Braga

Glad i forumet
Har vært sliten i helgen og da jeg var ferdig på jobb i kveld kjenner jeg at jeg er tung i pusten. Må liksom trekke pusten ekstra godt innimellom. Slitsomt.
Synes ikke jeg stresset så veldig på jobb egentlig.

Flere som har kjent det sånn?

Sliter med pusten i flere uker nå , mest når går mye,m. I tillegg astma så ekstra utfordrende

Jeg gjør, men jeg er til gjengledere også kraftig forkjølt.. Er sånn jeg skal faktisk bare få meg en time til legen og bare sjekke det opp for å høre om jeg kan få ta noe kraftigere enn bisolvon for barn... Har myye slim i luftveiene. Og sover ekstremt dårlig om nettene pga hoste...

Har hatt d sånn lenge nå, får liksom ikke nokk luft. Har sikkert noe med at vi har ekstra mye blod i kroppen nå!

Samme her, jeg er veldig tungpustet uansett hva for tiden. Slitsomt, men ikke noe å få gjort noe med fikk jeg beskjed om, annet enn å ta det med ro og ikke stresse :P

Last edited:
Fått beskjed om å ta det med ro... :) ikkje så mye å gjøre med.. Og selv når man tror man tar det rolig og ikkje stresser, så er det veldig annerledes når man er gravid... Eg gikk på en smell sist og roet ikkje ned på jobb.... Eg sov hele helgene eg ikkje jobbet... Kun jobbet og sov... No er eg arbeidssøkende og mor til en på to, går ikkje ann å ta det så veldig rolig når han er våken... Men ellers slapper av mye og trøster meg med at p søke jobber fra sofaen ikkje er det tyngste.... Men går ikkje på butikken og handler heller fordi det er slitsomt....

Kjenner d veldig noen timer før jobb.. Er også veldig dårlig luft på jobb.. Føles ut som jeg skal kveles!

Blir veldig fort anpusten kjenner det mer og mer på jobb

Høres ut som en astmatiker omtrent når jeg går opp kjellertrappa, fryktelig slitsomt og irriterende. Hadde supergod kondis før jeg ble gravid, og føler den nå er litt ødelagt egentlig :p

Jeg blir så andpusten når jeg snakker i telefonen bare, haha må ta meg pustepauser! :P

Høres ut som en astmatiker omtrent når jeg går opp kjellertrappa, fryktelig slitsomt og irriterende. Hadde supergod kondis før jeg ble gravid, og føler den nå er litt ødelagt egentlig :p
Samme her, har sikkert rundt 20 trinn fra kjelleren og opp, ingen bratt trapp, men må ha et par pustepauser :p

Dette sto på pampers.no under uke 16:
"Tung pusting Blir du tungpustet bare ved å gå over gulvet? Graviditetshormoner gjør at det samles væske i lungene og dermed blir det vanskelig å ta dype åndedrag. Senere i graviditeten vil den voksende livmora forverre dette problemet ved å øke trykket på mellomgulvet og redusere plassen som lungene kan utvides på"

Det er ikke konstant. Men kjente det veldig godt på lørdag.
Skal til jordmor i morgen, så skal høre da :)

Back
Topp