Tung i pusten

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Syns jeg puster som en hval allerede.
Trening går fint, men sånn opp trappa hjemme eller til og med på sofaen puster jeg mye tyngre enn før.

Vet at jeg har lagt merke til tung pusten på slutten av de tidligere svangerskapene, men kan liksom ikke huske at det var et problem så tidlig.

Flere i samme båt?

Trening går fint, men sånn opp trappa hjemme eller til og med på sofaen puster jeg mye tyngre enn før.

Vet at jeg har lagt merke til tung pusten på slutten av de tidligere svangerskapene, men kan liksom ikke huske at det var et problem så tidlig.

Flere i samme båt?
Hval her også, tåler knapt å sitte oppreist :knegg:

Jeg også merker endring på pusten. Legen min nevnte at det kan komme av jernmangel..

Har også lagt merke til at jeg fort blir andpusten. Tenkte jeg skulle vente med å trene igjen (etter 5 intense uker med hyperemisis), men jeg blir andpusten uansett hva :dead: Så nå trener jeg som jeg vil igjen, og det går helt fint tross pust og pes. :dance011

Flere i samme båt?
Absolutt! Hadde bra gå-turer-kondis før, nå føler jeg meg som en høygravid kondis! Og så har jeg vært forkjølet i 2 uker med astma i bunn…så det har vært hvesing og pesing og hosting :smiley-bounce022

Jeg også merker endring på pusten. Legen min nevnte at det kan komme av jernmangel..
Ja, det er nok et poeng som jeg glemmer. Har lave verdier og begynte på jern forrige uke :p
Satser på at det går seg til når verdiene stiger :-)

Mulig det er innbilning, men føler liksom pusten er så tung når jeg bare slapper av også.

Har hvilepuls på 50 til vanlig, men nå ligger den på 60-75 :joyful:

Sliter også med pusten, og trapper er døden! Gikk en god tur ute i går, men likevel syns jeg det er verre å gå opp trappa hjemme :hilarious:

Samme her, men også mens jeg spiser :bored:

Samme båt, ja. Føler jeg har røyket hele livet, og er bare 16 uker på vei. Har ambisjoner om å komme i gang med trening igjen, men føler ikke jeg orker noe mer enn rolige gåturer. Tror kanskje svømming eller gymnastikk i vann hadde funket, pga mindre motstand. Tenkte å prøve det.

Samme her, blir unormalt fortere andpusten nå, og er generelt mye trøtt.

Har dere sjekket jernnivå? Jeg har det slik også og legen mente det var pga lavt jern

Jeg hadde ikke spesielt lavt jernnivå på blodprøvene i 1. trimester, men det var under 70 så begynte på jerntilskudd nå. Blir interessant å se om det gjør noe forskjell! Var like tungt å gå opp trappa i dag i alle fall :hilarious:

Back
Topp