Tung i pusten og generelt dårlig..

Da har vi samme følelse. Det er fryktelig plagsomt!
Jeg er veldig nysgjerrig på hva legen sier om du spør i morgen. Det er lenge til min neste kontroll, ellers kunne jeg hørt med de.
Håper han har noen gode tips og triks, slik at du slipper det i tillegg til kvalme og annet. :)

God bedring til deg også, er helt forferdelig..

Kan oppdatere imorgen etter legen, kanskje jeg kan gi noen gode tips til deg også :)

God bedring til deg også, er helt forferdelig..

Kan oppdatere imorgen etter legen, kanskje jeg kan gi noen gode tips til deg også :)
Glemte å skrive at hos meg hjelper det litt med en ekstra pute - jeg nærmest sitter og sover. Men om du blir slik utenom leggetid også er jo det et ubrukelig tips. :bag:
Da kan det hende at det er psykisk, som andre nevner. Depresjoner kan gi mange rare fysiske symptomer også.

Glemte å skrive at hos meg hjelper det litt med en ekstra pute - jeg nærmest sitter og sover. Men om du blir slik utenom leggetid også er jo det et ubrukelig tips. :bag:
Da kan det hende at det er psykisk, som andre nevner. Depresjoner kan gi mange rare fysiske symptomer også.

Sover faktisk med to puter, litt sånn sittende.. og ligge flatt er helt umulig..
ja, føler meg veldig rar.. merker jeg trekker meg litt bort fra venner/familie også.. så det er jo vondt :(

Sover faktisk med to puter, litt sånn sittende.. og ligge flatt er helt umulig..
ja, føler meg veldig rar.. merker jeg trekker meg litt bort fra venner/familie også.. så det er jo vondt :(
Hvis du trenger noen ekstra å snakke med er det bare å sende en melding her. :)

Synes du skal ta deg en tur til legen. Har også ekstrem svangerskapskvalme og det er virkelig hardt både for kropp og psyke. Du burde få en skikkelig sjekk av blodprøver (elektrolytter, mineraler, vitaminer og sporstoffer). Fort gjort å mangle noe når man ikke får i seg stort. På sykehuset finnes det gode planer og oppfølging for denne typen svangerskap. Jeg hadde ikke orket uten den hjelpen jeg får. Følges av sykehuset 1-3 dager i uken, og legges inn innimellom når det blir for heftig. Det er ikke uvanlig at man velger å avbryte svangerskap hvis man ikke får hjelp for hyperemesis, så søk hjelp i tide! Dette er ikke noe du skal slite med alene!!

Signerer denne jeg ;)

Høres nesten ut som det er litt panikkangst? Du vett du kan ta en tlf til helsestasjonen å få prate med en klinisk rådgiver om tanker og følelser osv. Bare skriv på innboks hvis du lurer på noe:)

Sniker fra juli.

Jeg synes og det høres ut som angst. Jeg slet veldig med det i et av mine svangerskap. Aner ikke hvorfor, og har ikke hatt det siden.
Jeg fikk veldig vondt i brystet, det kjentes ut som det satt fast noe som hindret meg i å få puste ordentlig. Jeg klarte ikke å sitte stille og kavet med kroppen pga smerte/pustebesvær.

Håper du finner ut av det.

Sniker fra juli.

Jeg synes og det høres ut som angst. Jeg slet veldig med det i et av mine svangerskap. Aner ikke hvorfor, og har ikke hatt det siden.
Jeg fikk veldig vondt i brystet, det kjentes ut som det satt fast noe som hindret meg i å få puste ordentlig. Jeg klarte ikke å sitte stille og kavet med kroppen pga smerte/pustebesvær.

Håper du finner ut av det.

Skal til legen nå kl 11, så skal prøve og forklare litt hvordan jeg har det.

Tusen takk :)

Hvordan går det med deg??

Takk som spørr :)
Det går helt ok. Skal inn på sykehuset imorgen og få i gang noe oppfølgning i forhold til den ekstreme svangerskapskvalmen. Knakk fullstendig sammen inne hos legen, så tror han forstod at jeg er ganske langt nede å trenger litt hjelp. Orker ikke og ha det slik som dette.

Så er glad jeg skal få litt hjelp på ett vis :)

Det går helt ok. Skal inn på sykehuset imorgen og få i gang noe oppfølgning i forhold til den ekstreme svangerskapskvalmen. Knakk fullstendig sammen inne hos legen, så tror han forstod at jeg er ganske langt nede å trenger litt hjelp. Orker ikke og ha det slik som dette.

Så flott at du får komme til sykehuset!! Da tror jeg du får i gang god hjelp [emoji1303] Lykke til!!

Så godt å høre! Håper at de finner vidunderkuren mot kvalme med en gang, og at det vil hjelpe til med å gjøre dagene litt enklere å takle. :)

Back
Topp