Tullete HS

Vilnus

Gift med forumet
♡ Maibarna ♡
Pga at minsten har dalt I kurvene (noe vi forventet da mor og far er små og hun var stor når hun ble født) sa vi ja til å ta en ekstra time til kontroll bare for å sjekke at alt stod bra til. Dessverre ble vi syke og måtte avlyse (den jaja vi kan jo ta en ekstra en men det er sikkert ikke nødvendig) kontrollen. Når jeg ringer kan de kun tilby meg en time den 13. april og vi skulle til fast kontroll den 25. så jeg sa det var ikke noe behov. Det var så tett allikevel. Det var jo ikke noe lege kontroll heller.

Så får jeg plutselig opp at de skal ha oss inn til lege kontroll den 20. og den bare måtte vi ha. Så de tuller altså. Uansett så er jenta slik hun skal være (bror var helt lik I fasongen). Det får da være måte på hvor mye de skal kontrollere. [emoji13]
 
Det høres veldig mye ut... Kan du ikke si at det ikke passer? Da trenger du bare en time likevel. :)
 
Har de meldt dere opp til en ekstra legekontroll uten å ha sett jenta? Merkelig av hs! Om jeg var trygg på situasjonen selv hadde jeg svart det ikke passet.. De kan ikke si dere MÅ ha en kontroll. Opp til dere om det passer eller ei.
 
Vi har både HS og legetime de gangene det gis vaksine... Skal ha det nå på 1 års kontrollen, Det er ikke det, at de bare ikke har klart å få det til på samme dag??
 
Jeg vet ikke hva de holder på med, men vi tok vekt og lengde I går. Hun er liten, men er på nederste streken. Hun har bare dalt veldig, noe broren gjorde litt av, men ikke like markant siden han var 3,3 da han ble født (hun 4,3). Allikevel tør de ikke avlyse legekontrollen (man bør jo ha den) så vi fikk de til å avlyse gruppetimen den 25. istedet.
 
Her skjedde det samme med vekstkurven. Hun var 3.680g ved fødsel, så littegrann over snittet, men var på 7 måneders kontrollen falt ned til 25 percentilen. Da begynte de å snakke om å kutte ut amming på morgenen sånn at hun ble mer sulten og mye annet tull. HS spurte forøvrig videre også om vi hadde vært til fysioterapi med henne siden hun ikke krabbet (knappe 7 måneder gammel), og om hun kunne si noen ord (!), klappe og vinke. Da hun ikke kunne noe av dette, så ba hun oss om å øve....

Nå er hun 10 måneder og på kontrollen for ca 10 dager siden, så var hun fortsatt på 25 percentilen, men vi kom til en ny helsesøster, og da var hun plutselig helt perfekt! hun sa at hun trengte ikke se på noe skjema, hun så at hun så frisk og rask ut, smilte og var fornøyd. Dessuten er vi slanke, og hun sa at sånt er genetisk.

PS: Hun kan både krabbe, reise seg nå, klappe, og si mamma mamma, pappa pappa nå, så det gikk visst fint uten fysioterapi ;)
 
Her skjedde det samme med vekstkurven. Hun var 3.680g ved fødsel, så littegrann over snittet, men var på 7 måneders kontrollen falt ned til 25 percentilen. Da begynte de å snakke om å kutte ut amming på morgenen sånn at hun ble mer sulten og mye annet tull. HS spurte forøvrig videre også om vi hadde vært til fysioterapi med henne siden hun ikke krabbet (knappe 7 måneder gammel), og om hun kunne si noen ord (!), klappe og vinke. Da hun ikke kunne noe av dette, så ba hun oss om å øve....

Nå er hun 10 måneder og på kontrollen for ca 10 dager siden, så var hun fortsatt på 25 percentilen, men vi kom til en ny helsesøster, og da var hun plutselig helt perfekt! hun sa at hun trengte ikke se på noe skjema, hun så at hun så frisk og rask ut, smilte og var fornøyd. Dessuten er vi slanke, og hun sa at sånt er genetisk.

PS: Hun kan både krabbe, reise seg nå, klappe, og si mamma mamma, pappa pappa nå, så det gikk visst fint uten fysioterapi ;)

Enkelte stresser foreldrene alt for mye asså.. Vet at det er ansatt flere sykepleiere og ikke helsesøstre i kommunen. Så jeg er veldig påpasselig med å kreve komme på timer til vår hs.. Da jeg ikke orker slikt styr. Hun vi har ble stressa da hun hadde "falt" 2 kurver siden sist kontroll.. Problemet var heldigvis så enkelt at kontordama hadde lagt inn forrige gangs måling og ikke den vi nettopp hadde tatt :p
 
Back
Topp