Tullan.. eller andre... trenger hjelp

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Jeg malte rommet til snuppa her for litt siden.. og er virkelig ikke fornøyd med rosafargen.. ble alt for mye!! Kunne tenke meg en annen rosa farge.. en mørk en... CUCCHI... noen som kjenner denne fargen?

Kunne enten tenke meg CUCCHI fargen på 1 vegg.. og resten... lyst.. av en eller annen farge?? Eller så kunne jeg tenke meg å male rommet i en myk sval rosa/lilla nyangse.. men bare at det blir lyst..  Om jeg ikke velger CUCCHI fargen på en vegg.. så kanskje en annen farge.. ? Noen som har noen tips til meg?

Legger ved litt bilder her.. av hvordan rommet er oppdelt.. vanskelig å vise rommet i sin helhet.. så blir sykkevis.. så håper dere skjønner hvordan rommet ser ut i helhet ved å se bildene.. FOR DET JEG TRENGER MEST HJELP TIL ER HVILKEN VEGG JEG SKAL VELGE EN FARGE PÅ... ELLER HVILKE VEGGER... HVIS JEG SKAL BLANDE HVITT/EGGEHVITT (?) OG EN ANNEN ROSA/LILLA NYANGSE...

Håper noen kan hjelpe meg[:D]

Jeg ville hatt rosa/lilla på den største veggen i rommet og så kjørt hvit/egghvit på de andre veggene [;)]

ORIGINAL: Mowgli73

Jeg ville hatt rosa/lilla på den største veggen i rommet og så kjørt hvit/egghvit på de andre veggene [;)]

Den veggen rett frem da med andre ord? Det blir ikke kjedelig? At både under trappa.. og inne i kottet også er hvitt?

Takk[;)]

smart tips er å ikke la fargenne gå inn i hverandre...
bare forskjellige rosafarger kan ødelegge stemningen og få det til å se litt
"gammalt" "rotette" stil...

syns det er bra med kontrasten i et barne rom..
ikke svart-hvitt... men ikke la fargenne skli inn ihverandre..

eneste jeg kommer på

Du har så mye anna rosa i rommet at æ ville ha malt rommet i en vaniljefarge, trur det hadde blitt fint/søtt[;)]

Jeg tror også det hadde vært fint å la 3 av veggene ha en slags hvitfarge, kanskje vanilje som 3stars foreslår. De rosa og lilla detaljene og møblene i rommet gjør likevel at rommet blir jentete![:)] Har du mer nøytrale farger på veggene er det lettere å variere med tilbehør, er min mening.....[:)]

Jeg ville malt rommet eggehvitt, siden du har så mange rosa ting. Syns det ble for mye rosa.

Jeg syns ikke det blir kjedelig med 1 vegg i rosa og så de andre i en cremefarge, du har jo mange rosa detaljer som gjør liv i rommet. Alternativt kan du male rosa striper på 1 vegg etter at du har malt hele rommet i en cremefarge. Enten striper med frihånd, det er fint med litt ujevne kanter, eller maskere opp like bredder [;)]

Heisann!!

Jeg ville nok valgt rosafarge i en litt annen mere moderne tone. Ikke så typisk jenterosa om du forstår.

jeg kjenner ikke til fargen du spørr om. Har du ikke et bilde å vise til?

Blir nok best om du maler en dypere rosafarge og har under trappa og på vindusveggen. Blomsterlapma vil komme frem bedre og lyse opp fint. Over skillet ville jeg valgt anntikkhvit eller noe annet helt nøytralt. Kanskje en vegg til i samme rosafarge. Den bak skapet feks?

Back
Topp